Pagina 1 van 4

afvoeren voor de keuring

Geplaatst: 24 mei 2013, 23:12
door kennyfs1
hallo fs1 fans ik heb een vraagje ik ben nu al 2 keer op de keuring geweest met mijn fs1 ss 50 telkens loopt ie te hard 66km per uur om precies te zijn nu had ik een ringetje voor tussen de cilinder en uitlaat ontvangen om hem af tevoeren maar de snelheid BLIJFT hetzelfde en ik wil hem natuurlijk heel graag door de keuring krijgen heeft iemand van jullie meschien een goed idee want begin een beetje wanhopig te worden MVG Kenny Langohr

Geplaatst: 24 mei 2013, 23:55
door NIX
10mm carb, 3 koppakkingen, onsteking op 0,5mm voor BDP, een begrensde uitlaat en een 378 cilinder erop zetten.

Het zou handig zijn als je gewoon even aangaf wat er nu op zit. We zijn hier wel slim maar niet telepathisch.

Geplaatst: 25 mei 2013, 01:20
door kennyfs1
er zit alles orgineel op behalve de cilinder is nieuw 50cc

Geplaatst: 25 mei 2013, 06:27
door pee67
welk type cilinder?
hoeveel mm is je carburateur?
welke uitlaat zit eronder?
hoge druk kop?
etc etc etc

Geplaatst: 25 mei 2013, 09:04
door scirocco
Voor de keuring even een carosorie ring tussen uitlaatbocht en cilinder

Geplaatst: 25 mei 2013, 10:59
door bajaboy
Afvoeren is makkelijker dan opvoeren.

Geplaatst: 25 mei 2013, 11:20
door ginofs1
knip zelf een voetpakking en laat de topspoelers dicht :wink:

Geplaatst: 25 mei 2013, 13:23
door kennyfs1
een carosorie ring had ik dus geprobeerd maar dat helpte niet ik dacht zelf aan een groter tandwiel achter?

Geplaatst: 25 mei 2013, 13:43
door woers
kennyfs1 schreef:een carosorie ring had ik dus geprobeerd maar dat helpte niet ik dacht zelf aan een groter tandwiel achter?


Of kleiner vooraan :wink:

Of allebei :lol:

Geplaatst: 25 mei 2013, 13:51
door Niek de Rijcke
Vlotter ondersteboven erin. Dan loopt ie echt beroerd, ik spreek uit ervaring!! :wink: :oops:

Geplaatst: 25 mei 2013, 13:59
door hans.m
kennyfs1 schreef:een carosorie ring had ik dus geprobeerd maar dat helpte niet ik dacht zelf aan een groter tandwiel achter?


Als je een gedetailleerde beschrijving geeft van je huidige setup kunnen we je meer gericht helpen.
1) welke cilinder heb je (kan je hier zien: http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=5150)
2) hoe groot is je carburator? 10mm/16mm?
3) tandwielverhouding
4) type uitlaat, is het een originele of is het een imi?
5) origineel kopje of is het afgevlakt?

als je nieuwe cilinder zo'n imi fs1 cilinder is lijkt me het moeilijk om die traag te laten lopen. Best kan je dan een traag type cilinder van iemand lenen.

Geplaatst: 25 mei 2013, 14:22
door pee67
kennyfs1 schreef:een carosorie ring had ik dus geprobeerd maar dat helpte niet ik dacht zelf aan een groter tandwiel achter?


Mij maakt het niet uit hoor, maar je gaat nu honderd dingen tegelijk doen
misschien een idee om antwoord te geven op gestelde vragen van forumleden....
wellicht hebben die een beetje kennis om jou te helpen :roll:

Geplaatst: 25 mei 2013, 15:09
door marco
NIX schreef:10mm carb, 3 koppakkingen, onsteking op 0,5mm voor BDP, een begrensde uitlaat en een 378 cilinder erop zetten.

Het zou handig zijn als je gewoon even aangaf wat er nu op zit. We zijn hier wel slim maar niet telepathisch.


En een slecht geknipte voetpakking remt ook lekker af :wink:

Geplaatst: 25 mei 2013, 17:18
door Pa_Tombo
Ik denk dat hij alles tegelijk probeert . :shock: :speachless: :speachless:
Geeft geen reactie op vragen .
Is moe v.h. duwen.

Geplaatst: 25 mei 2013, 17:20
door pee67
Pa_Tombo schreef:Ik denk dat hij alles tegelijk probeert . :shock: :speachless: :speachless:
Geeft geen reactie op vragen .
Is moe v.h. duwen.


:lol: