Pagina 1 van 3

Goede snelheidbegrenzer, bestaat die ?

Geplaatst: 01 apr 2007, 22:01
door Davey
Ja het onderwerp is duidelijk lijkt me, bestaat er een goede manier waardoor ik in het weekend in de polder vrolijk 80+ kan rijden en als ik eens naar mijn werk rijd hem op -60 kan laten rijden ?

Geplaatst: 02 apr 2007, 08:43
door Tombo
ring in de uitlaat is de makkelijkste oplossing :)
Dan hoef je alleen maar je wartel eraf te schroeven en de ring eruit te halen als je hard wilt rijden

Geplaatst: 02 apr 2007, 08:44
door Martijn
Als je telkens je uitlaat wil afschroeven is het prima ! Maar gaat hij er niet enorm belabberd van lopen ?

Geplaatst: 02 apr 2007, 09:21
door Handyman
Het loopt of niet lekker, of als het wel lekker loopt, loopt 'ie warm is mijn ervaring, en dan kan je lopen voor een nieuwe zuiger.......

:cry:

Geplaatst: 02 apr 2007, 09:35
door Tombo
Martijn schreef:Als je telkens je uitlaat wil afschroeven is het prima ! Maar gaat hij er niet enorm belabberd van lopen ?

Dat lijkt mij toch de bedoeling? :lol:

Geplaatst: 02 apr 2007, 10:02
door YamaSam
kleine condensator tussen de zwartwitte en de massa zou ook moeten werken, dan verlaat je je ontsteking en vallen de toeren in duigen..

condensator ertussenuit is normale timing dan..

ben ook aan het zoeken welke het juist moet zijn..

Geplaatst: 02 apr 2007, 10:10
door edje
als je een contactpuntenvervanger hebt, dan kun je er volgens mij gewoon een electronische begrenzer op gooien :wink:

Geplaatst: 02 apr 2007, 10:40
door YamaSam
dat gaat wel stukken duurder zijn als een condensatortje bijsteken denk..

de condensator die eropzit tijdelijk door een andere vervangen met n knopje zou best te doen moeten zijn

Geplaatst: 02 apr 2007, 10:45
door Tombo
edje schreef:als je een contactpuntenvervanger hebt, dan kun je er volgens mij gewoon een electronische begrenzer op gooien :wink:

Nee volgens mij niet, die electronische begrenzers werken alleen met CDI onsteking

Geplaatst: 02 apr 2007, 13:59
door Davey
Tis niet dat hij slecht moet gaan lopen, alleen zijn top moet lager zijn.

Geplaatst: 02 apr 2007, 14:04
door mpro09
ik heb 2 manieren geprobeerd:
indd met een condensator. ik heb het met meerdere geprobeerd mmaar hij liep of niet of 80
en ik heb het met een gas kabel begrenzer geprobeerd maar uiteindelijk komt hij in ze powerband en dan gaat ie der alsnog vandoor
of hij blijft in ze 4 op toeren hangen maar dit werkt natuurlijk niet op de rollen

ik heb de goeie nognniet gevonden :cry:

Geplaatst: 02 apr 2007, 14:10
door YamaSam
mpro09 schreef: ...maar uiteindelijk komt hij in ze powerband en dan gaat ie der alsnog vandoor...


:D duivels tuig die fizzies

Geplaatst: 02 apr 2007, 14:13
door mpro09
haha idd :D

Geplaatst: 02 apr 2007, 14:24
door Tombo
Davey schreef:Tis niet dat hij slecht moet gaan lopen, alleen zijn top moet lager zijn.

Euhm, dan zou ik gewoon of sloom gaan rijden, of snel :P een snelle fs1 cilinder loopt echt beroerd asl je 'm begrenst. Een ring in de uitlaat kan in principe ook wel goed lopen, maar je moet 'm dan wel goed afstellen (sproeiers enzo). En zelf een beetje met de doorlaat van de ring kloten, kijken wat een goede maat is.

Geplaatst: 02 apr 2007, 15:47
door Waslijn
Ja kan een mechanisme maken waarbij als je op een knopje drukt ofzo of aan een touwtje trek dat er een schuifje voor je carb komt te zitten