Pagina 1 van 2
Waar zijn m'n toeren???
Geplaatst: 28 mar 2007, 21:12
door jerrow
Hallo hallo,
probleempje; Nieuwe zuiger gezet, ging na een paar kilometers bijna 75km/uur. Ineens sloeg ie af, viel ie stil. Gestopt, meteen terug gestart, geen probleem.
Maar toen... Geen 75km/uur meer maar ik haalde net geen 60km/uur en hij schokte raar.
Het gaat als volgt; Je trekt goed op van 1ste naar 4de, allemaal geen probleem. Maar in 4de versnelling kom ik bijna aan 60 en kom ik niet meer aan m'n toeren. Hij schokt terug en terug alsof ie iets te kort komt of iets te veel krijgt, snappie?
Nu mijn vraag; hoe komt da en heeft iemand hier al ervaring mee gehad
Ik zoek me rot maar ik denk dat het ietsje te technisch deze keer voor mij is...
En het rare is dat ie goed ging vooraleer dat hij stilviel...
Iemand idee?
Geplaatst: 28 mar 2007, 21:18
door dewaal
heb je die nieuwe zuiger wel ingereden

Geplaatst: 28 mar 2007, 21:20
door jerrow
Ja ongeveer ne kilometer of 2. toen gebeurde het.
Nu vandaag echt ingereden. Op't gemakske tegen 45.
Soms wilde ik eens effe doorrijden en kwam ik net niet aan 60 dus hij blijft moeilijk doen.
Geplaatst: 28 mar 2007, 21:22
door harmen251
warmloper met compressie verlies als gevolg als je het mij vraagt, kijk je cilinder en piston maar eens na
Geplaatst: 28 mar 2007, 21:23
door Jasperb
idd warmloper. Misschien zit 1 vd twee veren btje vast in de zuiger ofzo en heb je niet genoeg compressie meer
Geplaatst: 28 mar 2007, 21:37
door jerrow
Dacht ik dus ook en had hem daarstraks voor ik ging rijden effe opengedraaid.
Aan de cilinder, zuiger en veren scheelt er dus helemaal niks.
Ofwel is er iets aan m'n ontsteking wat ik betwijfel...ofwel steek ik een nieuwe zuiger en kijk dan naar het resultaat.
Kan het veel verschil maken als ik nieuwe zuigerveren steek?
Geplaatst: 28 mar 2007, 22:03
door Jasperb
Als je alleen de zuiger hebt vervangen zou ik de oude er nog eens inzetten en kijken of het dan nog hetzelfde is. Zo niet, dan weet je wat het is. Zo wel, dan weet je dat het niet aan de zuiger ligt.
Geplaatst: 28 mar 2007, 22:09
door jerrow
Da's net het probleem. Ik heb die zuiger vervangen voor een reden.
Die vorige zuiger was gewoon afgebrokkeld aan het kopje.
Die kan ik niet meer testen hé
Ik zal nog wel even verder zoeken. Tenzij iemand hier dé oplossing heeft...

Geplaatst: 28 mar 2007, 22:42
door Jasperb
Wel goede maat zuiger gekocht??
Geplaatst: 28 mar 2007, 23:17
door jerrow
Had ik ook nagemeten, cilinder is 40,00 en zuiger is 39,80
Heb wel veel speling met m'n zuiger in met cilinder, gaat er vlotjes in als ik hem zo erinsteek en kan zelfs al "spelend" met de zuiger in de cilinder spelen zal ik zeggen. Is dat normaal?
Geplaatst: 28 mar 2007, 23:29
door Niels
Ligt eraan of dat met of zonder veren is

Geplaatst: 28 mar 2007, 23:53
door Dorfie
Zonder zuigerveren. No prob!
Met zuigerveren. Prob!!
Geplaatst: 29 mar 2007, 08:18
door Tombo
Zonder zuigeveren is een speling van 0,2mm ook te groot. De speling moet rond de 0,04/0,05mm zitten. Je hebt gewoon te weinig compressie. Wss rinkelt je cilinder ook super erg
Geplaatst: 29 mar 2007, 10:51
door Jasperb
jerrow schreef:Had ik ook nagemeten, cilinder is 40,00 en zuiger is 39,80
Heb wel veel speling met m'n zuiger in met cilinder, gaat er vlotjes in als ik hem zo erinsteek en kan zelfs al "spelend" met de zuiger in de cilinder spelen zal ik zeggen. Is dat normaal?
dan is je zuiger te klein. OVer het algemeen is een overmaat 0,25 dus je hebt wss die 0,05mm niet erbij gemeten (of verkeerd gemeten). Zoals ik het nu kan bekijken zit er dus een verkeerde zuiger in. Dat verklaart ook het compressie verlies. Ik zou er niet mee rond rijden. De zuigerveren kunnen zomaar vastslaan wanneer je een grotere cilinder hebt dan de zuiger is.
Geplaatst: 29 mar 2007, 14:26
door Martijn
En das geen pretje
Kan je er namelijk ook geen hoon meer door heen halen, maar moet je boren !