Pagina 1 van 2

Probleem met oliecarter

Geplaatst: 17 jan 2013, 22:23
door koenkoen
Beste forumleden,

sinds een maand heb ik mij een FS1 2ru aangeschaft (foto's komen nog :) )
Deze kon perfect rijden, maar de technische staat liet toch wat te wensen over. (Lang verwaarloosd etc.)
Nu heb ik 3 dagen geleden de carterolie afgelaten, 600cc bijgevuld (van naar wat ik hier lees correct type) maar nu lekt hij olie...
Het lekken gebeurt alleen vlak na het rijden, en stopt na een tijd (halfuurtje) meestal wel vanzelf.
De olie was waarschijnlijk in geen jaren meer ververst, dus is het mogelijk dat de pakkingen bij aanraking met lucht zijn beginnen scheuren/uitdrogen?
Heb al gezocht naar scheurtjes/lekken/... maar vindt voorlopig niets, ga morgen deze zoektocht verder zetten.
Ook aan de aftapplug geen problemen te melden.
Alvast bedankt!

Geplaatst: 17 jan 2013, 22:27
door ginofs1
Kijk even bij de keerringen van het tandwiel en koppeldrukstift :wink:

Geplaatst: 17 jan 2013, 22:29
door NIX
Zal wel een uitgedroogde keerring zijn. Meestal die van de kickas, versnellingspookas of koppelingsstiftje die je moet vervangen.

Geplaatst: 17 jan 2013, 22:37
door koenkoen
Ik hou jullie op de hoogte! :)

Geplaatst: 18 jan 2013, 08:52
door agassi
Hey koenkoen,
hier heb ik ook last van met mijn 2RU terwijl alle pakkingen en keeringen OK zijn!
Als je je er een heel klein beetje olie aflaat, zeg 10CC om ff te proberen dan blijft de mijne droog! :?: :P
Misschien hebben die 2RU's wat kleinere carters?

succes,

Agassi.

Geplaatst: 18 jan 2013, 11:27
door NIX
Inhoud is exact hetzelfde en jij hebt waarschijnlijk een imi keerring om je koppelingsstiftje zitten.

Geplaatst: 18 jan 2013, 15:57
door agassi
Nix, het is een originele keering, vorig jaar lek geweest en een ori Yamaha keering besteld,
idd raar maar waar, als ik er iets minder olie in doe dan 600CC dan lekt hij niet meer.

Na het inrijden van mijn AJH cilinder heb ik de oude olie vervangen door precies 600CC nieuwe olie, toen ff een stukje gereden en terug was op de oprit zag ik dat er olie aan/onder hing, kon alleen niet zien waaruit het lekte, ik heb toen met een injectiespuitje en een slangetje klein beetje olie uit peilstok opening gehaald en daarna weer stukje gereden en helemaal droog sinds dien. :clap:

Agassi.

Geplaatst: 18 jan 2013, 18:32
door marco
Ik heb hier een blok die gooide de olie door de carterontluchting eruit.

Toen leek het ook of er wat lekte maar dat waren allemaal nieuwe keerringen.

Ik maar zoeken :cry:

Geplaatst: 18 jan 2013, 18:42
door the_destroyers
agassi schreef:Nix, het is een originele keering, vorig jaar lek geweest en een ori Yamaha keering besteld,
idd raar maar waar, als ik er iets minder olie in doe dan 600CC dan lekt hij niet meer.

Na het inrijden van mijn AJH cilinder heb ik de oude olie vervangen door precies 600CC nieuwe olie, toen ff een stukje gereden en terug was op de oprit zag ik dat er olie aan/onder hing, kon alleen niet zien waaruit het lekte, ik heb toen met een injectiespuitje en een slangetje klein beetje olie uit peilstok opening gehaald en daarna weer stukje gereden en helemaal droog sinds dien. :clap:

Agassi.


Heb net hetzelfde voor gehad :lol:
Zeer bizar, ook bij mn 2ru! :P

Geplaatst: 18 jan 2013, 18:43
door koenkoen
marco schreef:Ik heb hier een blok die gooide de olie door de carterontluchting eruit.

Toen leek het ook of er wat lekte maar dat waren allemaal nieuwe keerringen.

Ik maar zoeken :cry:


Wat heb je hier dan aan gedaan Marco?

Geplaatst: 18 jan 2013, 18:44
door marco
Slangetje verlengt en omhoog laten lopen.

Geplaatst: 18 jan 2013, 18:45
door koenkoen
Ben daarnet nieuwe keerringen en een nieuw koppelstiftje gaan bestellen bij mijn Yamahadealer, gelukkig alles nog origineel te verkrijgen! :D
Bij de keerring van de versnellingshifter was het veertje binnenin inderdaad gekneusd, en op de koppelingsstift zitten allemaal groefjes.
Hopelijk is het probleem hiermee opgelost, dinsdag meer nieuws!
Hartelijk bedankt aan iedereen voor alle tips!

Geplaatst: 18 jan 2013, 18:47
door marco
Is de koppelingsstift niet te ver ingesleten?

Geplaatst: 18 jan 2013, 18:47
door koenkoen
the_destroyers schreef:
agassi schreef:Nix, het is een originele keering, vorig jaar lek geweest en een ori Yamaha keering besteld,
idd raar maar waar, als ik er iets minder olie in doe dan 600CC dan lekt hij niet meer.

Na het inrijden van mijn AJH cilinder heb ik de oude olie vervangen door precies 600CC nieuwe olie, toen ff een stukje gereden en terug was op de oprit zag ik dat er olie aan/onder hing, kon alleen niet zien waaruit het lekte, ik heb toen met een injectiespuitje en een slangetje klein beetje olie uit peilstok opening gehaald en daarna weer stukje gereden en helemaal droog sinds dien. :clap:

Agassi.


Heb net hetzelfde voor gehad :lol:
Zeer bizar, ook bij mn 2ru! :P

Ik ga nu eerst eens zien wat het geeft met mijn nieuwe stukken en als het dan niet lukt staat dit op nummer 1 in het oplossingenlijstje!

Geplaatst: 18 jan 2013, 18:48
door koenkoen
marco schreef:Is de koppelingsstift niet te ver ingesleten?

Dat zijn dan toch die groefjes, niet?