Pagina 1 van 2

2ru nieuwe cilinder:welke sproeier en vertanding?

Geplaatst: 25 dec 2012, 18:06
door brol
hallo allemaal.
ik zal kort het leven van mijn 2rt'tje vertellen:

wij hadden thuis 2 fs1's staan die perfect in orde waren (overgekocht van een boer voor niet veel). ik was toen nog te jong om mij te interesseren in brommers dus ik keek er niet naar...
mijn moeder en stiefvader keken er na een tijdje ook niet meer achter, mijn broer had er eens aan gesleuteld maar heeft het nog erger gemaakt...
resultaat:
2 fs1's die 2 jaar buiten in de regen gestaan hebben met cilinderkop eraf...
mn stiefvader heeft er 1 weggedaan bij het oud ijzer :cry: (dommerik!)
ik vroeg dan of ik de andere mocht hebben
dus zo kreeg ik mijn fs1:
http://imageshack.us/a/img22/3400/image024w.jpg
http://imageshack.us/a/img841/1879/image025dl.jpg
http://imageshack.us/a/img826/6356/image026ws.jpg

na een paar maanden en veel werk zag het er beter uit

ik heb dan een jaar zo gereden
http://img27.imageshack.us/img27/9528/i ... 172923.jpg

maar door mijn benzinetank die helemaal geroest is hem ik mijn cilinder kapotgereden.
ik ben nu bezig met al de rest in orde te maken(tank,zijkasten,uitlaat,cilinder,...)
en ik heb een paar vraagjes:
ik zou graag mijn fs1 rond de 70 per uur laten rijden
ik heb al een uitlaat met brede poort
en originele fs1 cilinder + piston ipv de originele
ik heb een 10mm minuki en wil die graag houden
dus welke sproeier zou ik moeten nemen
en welke vertanding?
en tips zijn ook altijd welkom!
danku!

jason

Geplaatst: 25 dec 2012, 18:27
door NIX
Met een 10mm mikuni ga je de 70 niet halen, 65 is waarschijnlijker als je het goed doet. Tandwielverhouding zal 13/44 - 14/44 zijn, afhanklijk van je gewicht. Hogedrukkopje en licht bewerkte ori (of equivalent) cilinder en standaard snelle imipijp gaan je helpen, of je huidige ontgrenzen. Staat in de FAQ hoe, daar staat ook alles over cilinders en opvoeren. Ga geen FS1 cilinder met een 10mm combineren.

Wat stom om een FS1 weg te gooien, hebben ze nog nooit van Marktplaats gehoord? Gelukkig lijkt de andere beter terecht gekomen.

Geplaatst: 25 dec 2012, 20:01
door brol
:shock: mag ik mijn fs1 cilinder niet met mijn minuki 10mm combineren? die 16mm's zijn wel duur.... :cry:
65 is geen probleem en ik heb een snelle imipijp van team almere met de bocht eraan vast :wink:
zou het mogelijk zijn van hem te laten draaien zonder 16mm?

jason

Geplaatst: 25 dec 2012, 20:09
door Tombo
Als je een brommer wilt die voor geen meter trekt en alleen bergaf/wind mee fatsoenlijk loopt, met elk moment kans op een warmloper, dan is een 10mm een goede keuze ja

PS zou je je foto's willen verkleinen? Het hele forum wordt uit zn verband getrokken ;)

Geplaatst: 25 dec 2012, 20:15
door HotWheels
Zeg nooit zomaar Minuki tegen 'n Mikuni :lol:

Geplaatst: 25 dec 2012, 20:22
door brol
Oei sorry :D
Pfff.. Dan moet ik waarschijnelijk een nieuw inlaatstuk kopen ook? En geen imi carbu zeker?
Weet iemand waar je dat tegen een degelijke prijs kan kopen?

Geplaatst: 25 dec 2012, 20:37
door brol
Heb er een gevonden :)
Een 2ehandse is dat goed?
http://m.marktplaats.nl/a/fietsen-en-br ... ikuni.html

Geplaatst: 25 dec 2012, 20:56
door NIX
Lijkt mij een prima carb. Kijk even de FAQ's door, dan hoeven we niet alles nog een keer uit te leggen.

Geplaatst: 25 dec 2012, 21:00
door brol
Ok ik zal eens kijken. En die 130 sproeier is dus ook goed?

Geplaatst: 25 dec 2012, 21:18
door brol
En nog 1 iets: hoe moet ik mijn cilinder inrijden?
Ik vond het niet...

Danku

Geplaatst: 25 dec 2012, 21:26
door bajaboy
brol schreef:En nog 1 iets: hoe moet ik mijn cilinder inrijden?
Ik vond het niet...

Danku



JAA

Geplaatst: 25 dec 2012, 22:10
door NIX

Geplaatst: 26 dec 2012, 12:19
door brol
Ok ik heb die gekocht. Ga vandaag het geld overschrijven.
Dus met mijn 16mm carb, fs1 cilinder en snelle pijp +grote bocht ga ik dan de 70 halen?
Is 14-46 dan goed als vertanding? Ik zou die dan vandaag bestellen.

En nogeens bedankt alemaal voor al de antwoorden/tips

Jason

Geplaatst: 26 dec 2012, 13:43
door NIX
75 zou waarschijnlijker zijn en mogelijk moet je voor een 13 monteren om in de powerband te komen. Ik zou geen FS1 cilinder monteren op een straatbrommer met 4-bak.

Geplaatst: 26 dec 2012, 14:06
door brol
NIX schreef:75 zou waarschijnlijker zijn en mogelijk moet je voor een 13 monteren om in de powerband te komen. Ik zou geen FS1 cilinder monteren op een straatbrommer met 4-bak.

waarom niet?

en nog even een update. ik dacht al heel de tijd dat ik een 10mm carb heb maar blijkbaar is het een 16?
ik heb bij de rode pijl gemeten en kom 16mm uit is dit juist?
Afbeelding
heb heb 800x600 gedaan deze keer ;)

en ik heb een 150 sproeier maar ik heb gelezen op een andere topic dat dit voor mijn setup 170 moet zijn? is dit juist?

dus nog een laatste keer samenvatten wat ik nu ga monteren en als er iets fout is , zeg het mij aub :wink: daarna laat ik jullie allemaal gerust :)
-4 bak 2ru motor met fs1 cilinder
-16mm carb met 170 sproeier
-vertanding 13-46 (ik weeg 70kg) (ik had 13-39 met 2ru cilinder en ging 50)
-bh7s bougie
-snelle pijp en grote bocht
en ik heb deze cilinderkop ik weet niet of het een hoge of lage druk is.
ciliderkop