Pagina 1 van 3
Uitlaat dempen
Geplaatst: 21 dec 2012, 20:11
door TomHoitink
Ik heb een snelle uitlaat gemonteerd op mijn fs1. Die met de schuine achterkant. In die uitlaat zat geen dempingwol maar die heb ik er zelf in gemaakt. Maar het geluid is nog altijd even hard. Er komt een hoop lawaai uit het voorste deel van de uitlaat. (Bij de cilinder). Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? De uitlaatpoort is behoorlijk groot gemaakt, 25mm onder de cilinderrand. Misschien dat dit er mee te maken heeft. Alvast bedankt!!!
Re: Uitlaat dempen
Geplaatst: 21 dec 2012, 20:16
door Laars
TomHoitink schreef:Ik heb een snelle uitlaat gemonteerd op mijn fs1. Die met de schuine achterkant. In die uitlaat zat geen dempingwol maar die heb ik er zelf in gemaakt. Maar het geluid is nog altijd even hard. Er komt een hoop lawaai uit het voorste deel van de uitlaat. (Bij de cilinder). Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? De uitlaatpoort is behoorlijk groot gemaakt, 25mm onder de cilinderrand. Misschien dat dit er mee te maken heeft. Alvast bedankt!!!
Zit de wartel wel goed vast op de cilinder?
Geplaatst: 21 dec 2012, 20:21
door pee67
Zit er wel een uitlaatpakking in?
Geplaatst: 21 dec 2012, 21:01
door NIX
Pakking gebruiken en flens goed laten aansluiten, waarschijnlijk moet de bocht opnieuw gelast worden, ongeveer 2cm onder de flens. Zie de FAQ over uitaten.
Demperwol is niet nodig.
Geplaatst: 23 dec 2012, 11:23
door TomHoitink
Volgens mij heb je de verkeerde uitlaat voor ogen. Het is gewoon een 32mm uitlaat. Geen expansie ofzo dus veel aan te lassen is er niet.
Ik heb er ook een pakking tussen maar het geluid is nog te hard.
Misschien uitlaat tape een idee?
Bedankt voor de reacties!
Geplaatst: 23 dec 2012, 12:09
door NIX
Ga lekker kleien, maar ik leg het niet voor niets zo uit. Of eigenlijk wel, want de laatste tijd gaat elke vragensteller me uitleggen dat ik verkeerd zit. Waarom vragen jullie uberhaupt iets?
Geplaatst: 23 dec 2012, 12:23
door ginofs1
woehahaha het zit je niet mee vriend

Geplaatst: 23 dec 2012, 13:22
door nieknatuurlijk
Dit is het geval neem ik aan?
maak eens een foto hoe het vast zit allemaal... zegt meer dan duizend woorden.
heb je de wartel ook goed aangedraaid? is het schroefdraad daarop nog wel goed? (de pakking moet goed tussen de uitlaat en de cilinder geknepen worden, water stroomt ook uit een beker met een gat...)
zet dat eens op een rijtje... om te beginnen
Geplaatst: 23 dec 2012, 15:11
door Pa_Tombo
Jij weet het gewoon niet meer.
Word je ook oud
Vergeetachtig heet dit.
Soms noemen ze dit anders. Shit vergeten
Begon met een A

Geplaatst: 23 dec 2012, 15:34
door woers
NIX schreef:Ga lekker kleien, maar ik leg het niet voor niets zo uit. Of eigenlijk wel, want de laatste tijd gaat elke vragensteller me uitleggen dat ik verkeerd zit. Waarom vragen jullie uberhaupt iets?
Sorry Nix!

Geplaatst: 23 dec 2012, 16:08
door TomHoitink
ik heb mijn cilinder kop afgevlakt.
en dat had ik blijkbaar beter niet kunnen doen want ik kraag rare verbrandings effecten.
ik heb geprobeert om een extra koppakking er bij tussen te doen en nu is het probleem opgelost.
Bedankt voor de reacties!
en die Nix kerel, als je tog gaat zeike reageer dan gewoon niet.

Geplaatst: 23 dec 2012, 16:14
door pee67
TomHoitink schreef:ik heb mijn cilinder kop afgevlakt.
en dat had ik blijkbaar beter niet kunnen doen want ik kraag rare verbrandings effecten.
ik heb geprobeert om een extra koppakking er bij tussen te doen en nu is het probleem opgelost.
Bedankt voor de reacties!
en die Nix kerel, als je tog gaat zeike reageer dan gewoon niet.

Hoezo rare verbrandingseffecten?
Vergeet niet dat als je je kop afvlakt je ontstekingstijdstip ook veranderd.
enne Nix zeikt niet, niemand zeikt hier, maar hier loopt nogal wat ervaring rond die best een en ander weten
en de aanbevelingen kun je misschien ter harte nemen

Geplaatst: 23 dec 2012, 16:24
door Tombo
TomHoitink schreef:ik heb mijn cilinder kop afgevlakt.
en dat had ik blijkbaar beter niet kunnen doen want ik kraag rare verbrandings effecten.
ik heb geprobeert om een extra koppakking er bij tussen te doen en nu is het probleem opgelost.
Bedankt voor de reacties!
en die Nix kerel, als je tog gaat zeike reageer dan gewoon niet.

He flaptoeter, iedereen probeert je te helpen. Als jij dezelfde hoeveelheid brommers als NIX ooit heeft lopend gemaakt ook lopend moet maken, heb je nog ff te gaan
Geplaatst: 23 dec 2012, 16:29
door NIX
woers schreef:NIX schreef:Ga lekker kleien, maar ik leg het niet voor niets zo uit. Of eigenlijk wel, want de laatste tijd gaat elke vragensteller me uitleggen dat ik verkeerd zit. Waarom vragen jullie uberhaupt iets?
Sorry Nix!

Nou vooruit dan.
Geplaatst: 23 dec 2012, 16:35
door woers
NIX schreef:woers schreef:NIX schreef:Ga lekker kleien, maar ik leg het niet voor niets zo uit. Of eigenlijk wel, want de laatste tijd gaat elke vragensteller me uitleggen dat ik verkeerd zit. Waarom vragen jullie uberhaupt iets?
Sorry Nix!

Nou vooruit dan.
En Inderdaad, er zijn zo een paar mensen die hier altijd de raad en antwoorden geven, dus als ze willen zeiken of wat dan nog, mogen ze dat!
