Pagina 1 van 1

Accu: vloeistofverlies

Geplaatst: 27 nov 2012, 19:49
door zwalper
Beste,

Ongeveer een jaar terug een nieuwe accu geplaatst.
2 maand geleden zat ik plots zonder lichten (voor en achteraan).
Nu gezien dat accu zitten lekken/(overkoken?) heeft.

Hoe komt dit?
Overgekookt of niet?
Kan ik dit voorkomen?
Wat met de beschadigde lak van zijblek en kader?
Hoe moet ik deze lak behandelen alvorens het verder gaat aantasten?

Is dit alles opgelost door nieuwe accu te plaatsen?

Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 27 nov 2012, 19:58
door bajaboy
goed schoonmaken je frame met goede borstel en veeeeeeeeeeeel water daarna goed drogen en met een roestprimer in smeren
tectyl er over na het drogen van je primer .
accu vervangen voor een gel accu deze is hier minder gevoelig voor.
je lak werk is overnieuw doen helaas


succes en sterkte

Geplaatst: 27 nov 2012, 20:00
door marco
Zonde van je lakwerk.

Geplaatst: 27 nov 2012, 20:08
door Jeti
bajaboy schreef:accu vervangen voor een gel accu deze is hier minder gevoelig voor.

Die kunnen ook kapot :evil:

Geplaatst: 27 nov 2012, 20:11
door marco
Jeti schreef:
bajaboy schreef:accu vervangen voor een gel accu deze is hier minder gevoelig voor.

Die kunnen ook kapot :evil:


Ja zonder zekering en beundraadjes die kortsluiting maken :wink:

Geplaatst: 27 nov 2012, 20:12
door bajaboy
Jeti schreef:
bajaboy schreef:accu vervangen voor een gel accu deze is hier minder gevoelig voor.

Die kunnen ook kapot :evil:


zeg ook niet dat het niet kan jet maar de kans is minder en de gel is dikker dan accuzuur dus overkomt j=het je is het nog dteeds k u voorbips zeg maar.

Geplaatst: 27 nov 2012, 20:15
door Jeti
Ach, het eerste brommeronderdeel dat niet kapot kan, moet nog worden uitgevonden geloof ik.
Alles kan kapot! :work:

Geplaatst: 27 nov 2012, 20:16
door marco
Een helmslotje gaat nooit stuk :lol:

Geplaatst: 27 nov 2012, 20:18
door zwalper
Een zekering zit er bij mij niet tussen. Steek ik die gewoon voor de plus van de batterij?

gaat dit de levensduur effectief verlengen?

Geplaatst: 27 nov 2012, 20:20
door pee67
zwalper schreef:Een zekering zit er bij mij niet tussen. Steek ik die gewoon voor de plus van de batterij?

gaat dit de levensduur effectief verlengen?


geen zekering? Toch maar erin zetten ja, idd voor de accu plaatsen

Geplaatst: 27 nov 2012, 20:25
door HotWheels
zwalper schreef:Een zekering zit er bij mij niet tussen. Steek ik die gewoon voor de plus van de batterij?

gaat dit de levensduur effectief verlengen?


een zekering in je brommer heeft net dezelfde functie als die in je zekeringskast in je woning,
die zorgt er enkel voor dat de stroom niet hoger kan oplopen dan de waarde v/d zekering (bvb. 10 Ampere)
indien het toch gebeurt, dan smelt ze door (en wordt de stroomkring veiligheidshalve onderbroken)

Geplaatst: 28 nov 2012, 10:55
door fs1willem
Voortaan gewoon een slangetje aan de accu monteren...

Geplaatst: 28 nov 2012, 14:43
door NIX
HotWheels schreef:
zwalper schreef:Een zekering zit er bij mij niet tussen. Steek ik die gewoon voor de plus van de batterij?

gaat dit de levensduur effectief verlengen?


een zekering in je brommer heeft net dezelfde functie als die in je zekeringskast in je woning,
die zorgt er enkel voor dat de stroom niet hoger kan oplopen dan de waarde v/d zekering (bvb. 10 Ampere)
indien het toch gebeurt, dan smelt ze door (en wordt de stroomkring veiligheidshalve onderbroken)


En blaas je al je lampjes die op dat moment branden of daarna aangaan op, zo kom je erachter dat je zekering is doorgebrand.

Geplaatst: 28 nov 2012, 19:54
door HotWheels
Idd. want de verlichtingspoel kan de stroom dan niet meer kwijt aan de accu, en de overspanning die hierdoor veroorzaakt wordt zoekt dan maar naar andere verbruikers, die daardoor de geest geven ..