Pagina 1 van 3

startprobleem met koude motor

Geplaatst: 26 nov 2012, 17:06
door miran72
Motor start direct met 1 of 2 kicken, choke omhoog, loopt dan paar seconden kan heel even gas geven dan gaat ie uit. Kick 'm nogmaals aan loopt ie weer paar seconden, kan geen gas geven gaat ie nog sneller uit.

Uiteindelijk gaat ie steeds langer lopen maar kan geen gas geven dan lijkt het wel of ik 'm uitblaas.

Met choke naar beneden doet ie helemaal niks!

Na 'n keer of 5-6 starten als hierboven omschreven gaat ie eindelijk normaal op het gas reageren.
Setup: 2f2 cilinder, 10mm ori mikuni ,120 ori sproeier, Naadpijp met ronde achterkant.

Cilinders en carb zijn al diverse keren gewisseld maakt allemaal niks uit. groteere sproeiers kleinere sproeiers maak allemaal niks uit, ontsteking 1,6. 1,7 1,8 maakt allemaal niks uit.

Word er helemaal gek van!

Als ie eenmaal rijdt rijdt ie wel normaal verder geen gekkigheid onderweg.

Aandouwen gaat als volgt dan loopt ie 3 meter, gaat uit dan weer aan en dan ook weer 3 meter weer uit enz.

Nieuwe benzinekraan zit er ook al op.

Ik weet het ff niet meer.

Geplaatst: 26 nov 2012, 17:26
door pee67
Heb je al eens aan het membraan gedacht?

Geplaatst: 26 nov 2012, 17:31
door miran72
Gaat zo eens een andere proberen, maar volgens mij heb ik dat ook al geprobeerd.

Geplaatst: 26 nov 2012, 18:47
door miran72
membraam is het niet net ff een ander gemonteerd.

Geplaatst: 26 nov 2012, 18:57
door marco
Heb je speling op je krukas lagers?

Geplaatst: 26 nov 2012, 21:04
door ginofs1
carb even goed schoon blazen.
Lukt het je nog niet kom dan maar hier langs.

Geplaatst: 26 nov 2012, 21:28
door woers
Ontsteking 1.6 / 1.7 / 1.8 ? Dacht dat het op 1.35 ofzo moest ...

Geplaatst: 26 nov 2012, 21:28
door pee67
woers schreef:Ontsteking 1.6 / 1.7 / 1.8 ? Dacht dat het op 1.35 ofzo moest ...


hoe kom je daarbij?

Geplaatst: 26 nov 2012, 21:31
door ginofs1
tjongejonge peter dat weet je toch:
belgische afstelling jonge :lol:

Geplaatst: 26 nov 2012, 21:33
door pee67
ginofs1 schreef:tjongejonge peter dat weet je toch:
belgische afstelling jonge :lol:


ze zullen wel genoeg zuigers op voorraad heb liggen neem ik dan maar aan

Geplaatst: 26 nov 2012, 21:35
door ginofs1
pee67 schreef:
woers schreef:Ontsteking 1.6 / 1.7 / 1.8 ? Dacht dat het op 1.35 ofzo moest ...


hoe kom je daarbij?



je moet de punten niet afstellen op 0.35.
maar je ontsteking 1.6 tot 1,8 mm voor het bovenste dode punt zetten.
:wink:

Geplaatst: 26 nov 2012, 21:36
door ginofs1

Geplaatst: 26 nov 2012, 21:38
door pee67

Geplaatst: 26 nov 2012, 21:38
door pee67
:lol: :lol: ben ik net te laat

Geplaatst: 26 nov 2012, 22:03
door miran72
Afbeelding

Denk dat ik het gevonden heb! Dat gaatje in de vlotterbak zat flink verstopt, starte gelijk goed nadat ik 'm doorgeprikt had maarja kan maar 1 keer koud starten, morgenochtend weet ik het zeker.

Foto is ter illustratie is dus niet van de vlotterbak die in gebruik is.

Als het dit is dan is het een hele gemene, boven het gaatje zit trouwens de choke denk dat ie daar de extra benzine vandaan haalt.