Pagina 1 van 1
Temperatuur cilinderkop
Geplaatst: 31 okt 2012, 22:42
door miran72
Ik heb met een laser temperatuurmeter de cilinderkoptemperatuur gemeten die was na een ritje van 25 km tussen de 120 en 135 graden op verschillende plekken gemeten op de kop, richting uitlaatpoort was ie het heetst.
Heb eigenlijk het idee dat dat iets te heet is, dus wat is de normale bedrijfstemperatuur van zo'n blokje ongeveer? standaard setup met snelle uitlaat.
Geplaatst: 31 okt 2012, 22:46
door marco
Ik heb een tijdje een temperatuur meter op mijn fs1 gehad 110-130 graden was heel normaal bij mij.
De hoogste temperatuur die ik ooit bereikt heb was 150 graden
Met een grote 3e8 kop was de temperatuur een paar graden lager tov een kleine.
Geplaatst: 01 nov 2012, 09:20
door miran72
Ok, dus die temperatuur is niet schokkend, twijfelde een beetje omdat ie klein beetje nadieselde. Als ik 'm uitzet doet nog een paar klappies 2 of 3.
Geplaatst: 01 nov 2012, 09:38
door Tombo
Dat kan ook komen door gloeiende kooldeeltjes
Geplaatst: 01 nov 2012, 12:18
door NIX
Of een koppakking die iets naar binnengekruld zit.
Geplaatst: 01 nov 2012, 13:10
door Niels
Mitchel's FS1 was tijdens onze Zwitserland tour altijd 150+ (temp. meter ging maar tot 150)

Geplaatst: 01 nov 2012, 14:33
door mpro09
geen probleem

Geplaatst: 01 nov 2012, 14:41
door Tombo
110/120/130 geen enkel probleem, fs1 cilinderkop en een baksteen
Geplaatst: 01 nov 2012, 15:22
door Jens36

Eckte rapper
Geplaatst: 01 nov 2012, 16:55
door Niels
Tombo schreef:110/120/130 geen enkel probleem, fs1 cilinderkop en een baksteen
anders gaan we nergens heen!

Geplaatst: 01 nov 2012, 22:20
door joosie1234
Niels schreef:Tombo schreef:110/120/130 geen enkel probleem, fs1 cilinderkop en een baksteen
anders gaan we nergens heen!

op mijn 180'rrrrrrrrrrrr 2 takt!