Pagina 1 van 4

Zoveelste discussie over wat de hobby kost

Geplaatst: 22 okt 2012, 08:48
door bajaboy
1000 euro voor dit hondehok pffff waar gaat de hobby naar toe .\sorry hoor maar oud ijzer prijs .
dit verziekt voor mij de hobby.

Geplaatst: 22 okt 2012, 08:52
door eriks
bajaboy schreef:1000 euro voor dit hondehok pffff waar gaat de hobby naar toe .\sorry hoor maar oud ijzer prijs .
dit verziekt voor mij de hobby.



Helemaal orgineel 1e eigenaar dat bepaalt de prijs

Ik ziet trouwens niet in waarom dit de hobby zou moeten verzieken die kreet kennen we nu allemaal wel :shock:

Geplaatst: 22 okt 2012, 09:11
door Tombo
Omdat het gewoon een verroest hok is, en straks iedereen denkt dat zo'n verroest ding een berg geld waard is.
Wordt er een mooie oud type FS1 met wat imitatiespul aangeboden is het ineens maar een paar 100 euro meer waard volgens de 'kenners'

Geplaatst: 22 okt 2012, 09:21
door eriks
Tombo schreef:Omdat het gewoon een verroest hok is, en straks iedereen denkt dat zo'n verroest ding een berg geld waard is.
Wordt er een mooie oud type FS1 met wat imitatiespul aangeboden is het ineens maar een paar 100 euro meer waard volgens de 'kenners'


Zoals het met alles is de orginaliteit bepaalt ...... Tombo

Er staat bijna nooit een orginele FS1 op marktplaats te koop allemaal slecht omgebouwde hondehokken en dan de prijs vragen voor een superorginele

Geplaatst: 22 okt 2012, 10:00
door koppel
het is een fors bedrag, maar echte originele onverprutste fs1'tje's worden steeds zeldzamer. en dan bedoel ik een compleet exemplaar waar het gereedschapssetje nog bij zit en alle sleutels en sloten erbij.

zelf geef ik ook liever geld uit aan zo'n originele die helemaal aangepakt moet worden dan aan een of ander opgeleukt gebakje.

ik zoek nog steeds een originele 1J5 1977 NL DX, tijdje terug een te koop voor 1750 euro, dat vond ik echt te gortig, ik had er 1000 euro voor over gehad.

ook nog ander aanbod gehad, zag er onversleuteld uit, alleen kwam de eigenaar met de mededeling dat ie het frame had laten poedercoaten, weg mijn interesse aangezien dit inhoud dat de hele brommer uit elkaar geweest moest zijn.

motorblokken koop ik alleen als de kruiskoppen onbeschadigd en er als versteend uit zien, nog nooit losgeweest dus, dan weet ik zeker dat alles van binnen nog klopt.

ieder z'n eigenaardigheden en ik zie ook zat mooie restauraties waarvan niet alles 100% origineel is, dat lukt mij ook niet, zolang het maar vakkundig gebeurd.

Geplaatst: 22 okt 2012, 12:01
door eriks
koppel schreef:het is een fors bedrag, maar echte originele onverprutste fs1'tje's worden steeds zeldzamer. en dan bedoel ik een compleet exemplaar waar het gereedschapssetje nog bij zit en alle sleutels en sloten erbij.

zelf geef ik ook liever geld uit aan zo'n originele die helemaal aangepakt moet worden dan aan een of ander opgeleukt gebakje.

ik zoek nog steeds een originele 1J5 1977 NL DX, tijdje terug een te koop voor 1750 euro, dat vond ik echt te gortig, ik had er 1000 euro voor over gehad.

ook nog ander aanbod gehad, zag er onversleuteld uit, alleen kwam de eigenaar met de mededeling dat ie het frame had laten poedercoaten, weg mijn interesse aangezien dit inhoud dat de hele brommer uit elkaar geweest moest zijn.

motorblokken koop ik alleen als de kruiskoppen onbeschadigd en er als versteend uit zien, nog nooit losgeweest dus, dan weet ik zeker dat alles van binnen nog klopt.

ieder z'n eigenaardigheden en ik zie ook zat mooie restauraties waarvan niet alles 100% origineel is, dat lukt mij ook niet, zolang het maar vakkundig gebeurd.



Helemaal mee eens Koppel die 77er is toch niet echt moeilijk ??

Zoals we allen weten is er een verschil tussen restaureren en restaureren ........

Ze moeten ook niet aangeven dat alles 100% is als dat het niet is zelfde als me laatste 5 bak (rood witje) heel leuk niet maar niet 100% deze 73er dalijk wel ..... dus kunnen de ,,kenners,, gaan zoeken :D :D

Geplaatst: 22 okt 2012, 18:00
door bajaboy
heel simpel ,
1 revisie gaat een 100 uur in zitten en nog eens 1000 euro onderdelen dit is incl lagers ,keeringen,spuiten etc etc
en deze brommer leverd in aaa conditie nooit 3000 euro op .
zo simpel kan rekenen zijn maar als jij er blij mee bent wie ben ik dan he succes

Geplaatst: 22 okt 2012, 19:05
door fs1willem
Jeti schreef:Waarom wordt hier zoveel op geboden?
http://link.marktplaats.nl/607470409


Omdat het feitelijk een 1J5 76'er Kenny Roberts is :wink: . Dikke vorkpoten, tank met kraantje aan de achterkant, rond rempotje, de kale achterveren,... Beetje poetsen en je hebt weer een mooi óri FS1'tje 8) .

Bajaboy heeft overigens wel gelijk : in een restauratie gaat zoveel tijd en materiaal zitten dat je die kosten er bij verkoop nooit meer uitkrijgt. Maar ja, voor veel mensen hier is een FS1 ook geen investeringsobject, maar een stukje jeugdsentiment en dan maakt het niet uit wat het kost, want in principe wordt ie daarna nooit meer verkocht, tenzij er iets nog veel mooiers langs komt natuurlijk, want dan maakt een stukje verlies niet uit en kun je weer rustig je geld uitgeven aan je nieuwe droom-FS1.

Het blijft een raar wereldje :roll: !

Geplaatst: 22 okt 2012, 19:28
door Jeti
Ik snap wel dat dat ding een paar honderd waard is en er wat bijzondere (..?) dingen op zitten, maar verbaasde me over de 1000+ (of eigenlijk al over de 800+).

Ik begrijp jullie wel, maar zo werkt het bij mij gewoon niet ;)
Ik betaal liever (vaak veel) minder met een niet-originele tank die ik er later nog bij kan zoeken, dan eentje waar nooit een boutje is losgedraaid.
Dat blok-verhaal van koppel ben ik het wel 100% mee eens, maar voor een complete brommer gaat dat bij mij minder op.
Of bijv die gouden brom die Baja gekocht heeft, zoiets vind ik perfect. Toch leuk ding, en spuglelijk gemaakt. En ja, hij is dan uit elkaar geweest om te verven.. So what. Of die 378 die nu te koop staat met die hoge tank die er niet op hoort (maar daar moet de prijs dan wel naar zijn..) Bij het voorbeeld van Koppel van een gepoedercoat frame geef ik hem ook weer gelijk hoor.

Is geen verwijt hoor, ieder z'n ding..

Geplaatst: 22 okt 2012, 19:34
door fs1willem
Weet je, er zit ook vaak een stukje jeugdsentiment in en dan betalen ze gewoon "te" veel voor zo'n brommer omdat ze hem absoluut willen hebben. Zo werkt dat nu eenmaal. En sommige mensen gaan daar nu eenmaal heel ver in. Zeker als ze toch geld te veel hebben en niet weten wat er anders mee te doen :wink: .

Geplaatst: 22 okt 2012, 19:37
door HotWheels
koppel schreef:het is een fors bedrag, maar echte originele onverprutste fs1'tje's worden steeds zeldzamer. en dan bedoel ik een compleet exemplaar waar het gereedschapssetje nog bij zit en alle sleutels en sloten erbij.

zelf geef ik ook liever geld uit aan zo'n originele die helemaal aangepakt moet worden dan aan een of ander opgeleukt gebakje.

ik zoek nog steeds een originele 1J5 1977 NL DX, tijdje terug een te koop voor 1750 euro, dat vond ik echt te gortig, ik had er 1000 euro voor over gehad.

ook nog ander aanbod gehad, zag er onversleuteld uit, alleen kwam de eigenaar met de mededeling dat ie het frame had laten poedercoaten, weg mijn interesse aangezien dit inhoud dat de hele brommer uit elkaar geweest moest zijn.

motorblokken koop ik alleen als de kruiskoppen onbeschadigd en er als versteend uit zien, nog nooit losgeweest dus, dan weet ik zeker dat alles van binnen nog klopt.

ieder z'n eigenaardigheden en ik zie ook zat mooie restauraties waarvan niet alles 100% origineel is, dat lukt mij ook niet, zolang het maar vakkundig gebeurd.


Ben ik het ook helemaal eens mee

Geplaatst: 22 okt 2012, 19:46
door HotWheels
eriks schreef:
Jeti schreef:Waarom wordt hier zoveel op geboden?
http://link.marktplaats.nl/607470409


Ik kan de man niet eens en ik heb hem gekocht :D


:baas:

Geplaatst: 22 okt 2012, 19:47
door fs1willem
eriks schreef:
Jeti schreef:Waarom wordt hier zoveel op geboden?
http://link.marktplaats.nl/607470409


Ik kan de man niet eens en ik heb hem gekocht :D


Ik begrijp wel waarom :wink: .

Geplaatst: 22 okt 2012, 19:48
door Jeti
fs1willem schreef:Weet je, er zit ook vaak een stukje jeugdsentiment in en dan betalen ze gewoon "te" veel voor zo'n brommer omdat ze hem absoluut willen hebben. Zo werkt dat nu eenmaal. En sommige mensen gaan daar nu eenmaal heel ver in. Zeker als ze toch geld te veel hebben en niet weten wat er anders mee te doen :wink: .

Dat is denk ik het verschil.. Ik heb nog niet echt dat type jeugdsentiment..
Kan me alleen herinneren dat mensen met hun voeten op het frame zaten op de brommer; dat moeten maxi's geweest zijn. Want dat heb ik wel eens nagedaan op de fiets (eerst hard fietsen, en dan mijn voeten op het frame, zodat het net leek of ik brommer reed.. :shift:)

En ik heb ook nog andere verplichtingen en plannen met mijn inkomen..

Geplaatst: 22 okt 2012, 20:21
door HotWheels
Onversleutelde brommers staan -ongeacht hun staat- zelden lang te koop, dat heeft niets met de prijs maar veel met het feit dat iets slechts 1x onversleuteld kan zijn, te maken.
Opgeleukte gebakjes daarentegen zie je weken tot zelfs maanden na elkaar steeds opnieuw opduiken.

Niettegenstaande, respect voor ieders voorkeur. Vreemd dat er telkens afkeurende reakties komen als iemand iets koopt die hij zelf 'te duur' vindt :huh: