Pagina 1 van 1
2ru raadsel.
Geplaatst: 03 okt 2012, 19:41
door fs1man
Zit ik de afgelopen tijd dat 2ru blokje op te hemelen dat ie zo betrouwbaar is.
nu is ie verhuisd van de fs1 naar de 378 winterrat en wat denk je hij vonkt niet meer.
wat heb ik ondertussen al gedaan.
bobines van rijdende brommers gewisseld.
bougies gewisseld.
de ontstekingsspoel door gemeten.
extra massa gelegt tussen frame en motorblok.
de bedrading van de ontsteking door gemeten.
contactslot gewisseld.
alle draden los gelaten.
alleen de zwarte draad op de bobine aangesloten.
de punten gaan gewoon open en dicht.
de punten zijn niet ingebrand.
er is ook geen vonk tussen de punten.
het vreemde is het blokje liep onder de 69er perfekt niet hard of snel maar was uiterst betrouwbaar.
maar omdat het 69er fs1 blokje terug kwam is hij onder de 378 gemonteerd.
en aangesloten maar zoals gezegt wil het nu niet vonken.
voor mij is het een raadsel nu even.
iemand een idee?
Geplaatst: 03 okt 2012, 21:27
door marco
Nergens een draad bekneld?
Geplaatst: 03 okt 2012, 22:03
door fs1man
Nee was mijn eerste gedachten marco
Heb ik in het begin een keer gehad dus daar keek ik het eerst naar.
ik kijk er zodadelijk nog een uurtje naar dan geef ik het op dan zet ik het kraantje open
en krijgt ie een vonkje van mijn zippo
Nee gekheid natuurlijk, maar ik raak wel een beetje door mijn latijn heen zo.

Geplaatst: 03 okt 2012, 22:09
door Tombo
Niet stiekem het draadje van de bobine dat ergens heel klein blank is? Ik had dit ook toen ik mijn CDI ontsteking monteerde, geen vonk. Bleek dat het draadje naar de bobine op 1 plekje geen isolatie meer had (echt heel klein) en contact maakte met het frame. Geen vonk

Geplaatst: 03 okt 2012, 22:14
door fs1man
Tombo schreef:Niet stiekem het draadje van de bobine dat ergens heel klein blank is? Ik had dit ook toen ik mijn CDI ontsteking monteerde, geen vonk. Bleek dat het draadje naar de bobine op 1 plekje geen isolatie meer had (echt heel klein) en contact maakte met het frame. Geen vonk

ik heb er al 3 bobines op gehad tom ook buiten om vast geschroeft bij de accuplaat en de zwart/witte draad helemaal vrij.
ik zou er als heiden bijna bijgelovig van worden en denken dat het met het 378 nummer te maken heeft

Geplaatst: 05 okt 2012, 11:47
door fs1man
intussen een paar dagen verder maar zonder resultaat de bedrading vanaf de ontsteking door gemeten maar geen draadbreuk vast kunnen stellen in de zwart/witte draad.
het is wel vervelend zo aan het eind van het brom seizoen, maar niet onoverkomelijk.
het was toch eigenlijk de bedoeling dat een brommer met dit blokje de winter zou door rijden en dat de andere in onderdelen naar de zolder zouden gaan om te overwinteren.
mischien moet het 378 blokje dan maar onder de winter brommer en dan schuif ik dit probleem wel door naar het voorjaar.
dat doet de regering ook met problemen dus waarom ik niet

Geplaatst: 05 okt 2012, 13:50
door athenayamaha
Ik heb precies hetzelfde probleem hier, en ik weet het ook niet meer. Staat al een poos stil, heb er ook even geen zin meer in

Ben heel erg benieuwd wat er bij jou uit komt.
Geplaatst: 05 okt 2012, 14:12
door NIX
Haal eens een papiertje tussen de punten door?
Geplaatst: 05 okt 2012, 14:56
door athenayamaha
Heb ik geprobeerd, maar haalde helaas niks uit, toch bedankt

Geplaatst: 08 okt 2012, 11:12
door fs1man
Hier gaat het blokje op de plank tot het voorjaar, ook omdat alledrie de fs1,tjes met de winterslaap gaan.
en deels uit elkaar gaan om ze naar de zolder te kunnen brengen.
Geplaatst: 08 okt 2012, 12:01
door Niels
Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad, bleek dat de koolstof laag van 1 van de 2 contactpuntjes af was gebroken/gevallen/gebrand, dat zie je bijna niet...
