Pagina 1 van 2

Bougietjes maar weer een keer.

Geplaatst: 20 sep 2012, 11:22
door Handyman
50cc F5B, 16mm, 170 sproeier, gasnaald in het midden.
Loopt prima op een B7HS, alleen wordt ie dan veel te heet.
Op een B8HS wil ie of niet of twee straten rijden.
Lijkt te verzuipen ...
Graag uw suggesties dan wel oplossingen.

Geplaatst: 20 sep 2012, 11:55
door YamaSam
waaraan merk je het 'te heet'-gedeelte van de uitleg?

welke olie en percentage gebruik je om te smeren?


lijkt me een lage compressie/arm mengsel-fout (voorlopig)

Geplaatst: 20 sep 2012, 13:22
door Handyman
Te heet omdat ie warmloopt.
Kettingzaagolie van de A.C.tion met de pomp gemengd
Mooie vonk op die B8. Soms rijdt ie even, plof plof sputter klaar.
170 op 50cc te arm ? Ik dacht eerder te rijk zodat ie niet schoonbrand.
Ik heb ook gas over zeg maar.

Geplaatst: 20 sep 2012, 13:56
door YamaSam
????KETTINGZAAGOLIE????


wel dan kan ik je niet helpen denk ik :lol: :lol:

een té hete bougie is de enige op aarde die dat type olie kan wegbranden!

die olie is ontwikkeld om te PLAKKEN, en dat kan je in een fijngevoelige 2T motor wel MISSEN



ben nu wel blij dat ik het even vroeg van die olie :P

wat een idee! en waarom eigenlijk?

Geplaatst: 20 sep 2012, 14:09
door jeroenvans
:lol:

Geplaatst: 20 sep 2012, 14:15
door YamaSam
jeroenvans schreef::lol:

daar kan jij daar in Beuncity nog wat van leren geloof ik! :lol:

Geplaatst: 20 sep 2012, 14:51
door Handyman
Ik denk dat ik dan in m'n hoofd een artikel uit de Bromfiets, het merk Aspen, een kettingzaag en wat olie verkeerd gemengd heb.
Is dat zo slecht dan ? Tis toch ook vlotte 2takt ?
Vanavond maar ff wisselen da :l :lol: ol: n. Als ik thuiskom tenminste....

Geplaatst: 20 sep 2012, 16:21
door Frederik
Met kettingzaagolie wordt over het algemeen de plakkerige olie bedoeld om de ketting van de zaag te smeren, maar de motor is ook gewoon een 2takt, waar olie bij in de benzine moet, en die olie zou je ook gewoon kunnen gebruiken in je fs1...

Geplaatst: 20 sep 2012, 17:18
door Handyman
Ik bedoel de tweetakt uiteraard.. Sam ook ?

Geplaatst: 20 sep 2012, 18:56
door YamaSam
dat verandert de zaak uiteraard :lol:

rookt hij erg? in dat geval zou ik aan arm mengsel door oversmering denken..

of je ontsteking die veel te vroeg staat..

Geplaatst: 20 sep 2012, 19:26
door marco
Trekt die nergens valse lucht?

Geplaatst: 20 sep 2012, 19:28
door Handyman
Net 18 km naar huis gereden met de olie wat meer open. Ringetje tussen de kabel en de geleider gedaan.
Daar zal het niet aan liggen.
Kleinere sproeier en de naald wat omhoog is de next move.
B8 brand niet schoon denk ik - hoop ik.
Verder alles geprobeerd. Ontsteking staat spot-on.

Edit : start, loopt & rijd. Met B8, 150 sproeier en naald omhoog.
Morgen testdrive naar het werk.

Geplaatst: 20 sep 2012, 22:39
door realobsession
aspen benzine is prima spul alleen is het al 1 op 40 gemengt.
als je dan ook nog eens je pomp mee laat draaien die ook nog eens 1 op40 a 1 op 50 bijmengt komt het niet goed.

gewoon euro 98 of euro 95 tanken en je oliepomp de rest laten doen
en gewoon castrol of putoline olie gebruiken niet die troep van de action.

Geplaatst: 20 sep 2012, 23:53
door marco
realobsession schreef:] gewoon castrol of putoline olie gebruiken niet die troep van de action.


Die action troep verbrand echt heel slecht.

Ik rij met Putoline en dat is echt super olie.

Geplaatst: 21 sep 2012, 00:00
door the_destroyers
marco schreef:
realobsession schreef:] gewoon castrol of putoline olie gebruiken niet die troep van de action.


Die action troep verbrand echt heel slecht.

Ik rij met Putoline en dat is echt super olie.


Castrol rs! 8)