Pagina 1 van 1

Carburateur lekt

Geplaatst: 07 sep 2012, 10:31
door JohnMetal
Hallo!

Ik ben nieuw hier; men vriendin heeft een yamaha fs1 2RU, maar die lekt een beetje.
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, en vond 1 topic dat mijn probleem behandelde: carburateur spuit benzine.

Het mini gaatje rechts naast de lucht-afstelschroef lekt heel langzaam. (voor wat dient dat gaatje eigenlijk :?: )
Door de kickstart handmatig in te duwen, kon ik zien dat hij zelf een mini straaltje spuit uit dat gaatje als ik dat doe.

Is dit nu puur doordat het benzine niveau te hoog komt?
De vlotternaald doet zijn werk, het drijftonnetje is ook niet lek, heb ik allemaal getrippelchecked, meerdere malen uitgewassen met benzine, niks zit verstopt, alle pakkingen aanwezig, etc, etc...
Het is gelukkig een originele mikuni dat erop zit.
Ik dacht dat ik iets van carburateurs wist, (de algemene dingen)
maar nu ben ik radeloos.

Alvast bedankt,
John

Ps: De brommer rijdt probleemloos, trekt goed op en doet 55. (3f2 cil, 12t/39t, org uitlaat)

PPs: Ik heb ook eens geprobeert het tonnetje hoger te maken zodat ie eerder sluit, zou ik denken, maar helpt ook niet, is er al weer af. :(

PPPs: Bij aankoop kregen we er nog een chinees carbje bij, maar die had geen choke, heb wel eens het vlotternaaldje en tonnetje van die carb geprobeert maar idem ditto :(

Geplaatst: 07 sep 2012, 12:32
door Niek de Rijcke
Welkom hier,

Misschien leuk om een paar fotos te plaatsen??

Geplaatst: 10 sep 2012, 16:26
door marco
Haal het vlotterbakje er eens af en polijst de 3 spijltjes waar de vlotter zit dan kan die daar niet meer blijven hangen.

Heb je ook dat kleine rubber ringetje erin zitten?

Is de pakking nieuw?

Geplaatst: 10 sep 2012, 16:58
door miran72
Kan ook nog aan je benzinekraantje liggen dat niet goed afsluit en dan blijf je tobben met de carb.

ff de benzineslang van je kraantje afhalen en een uurtje laten staan dan zien of ie nog lekt bij de carb.

Geplaatst: 11 sep 2012, 11:07
door JohnMetal
Sorrie voor de foto's hoor, de brommer staat ondertussen terug bij men vriendin, ik vergeet het fototoestel meestal :p
Het is gewoon een blauwe 2ru, in normale staat.

@ marco:
-Die spijltjes polijsten, had ik reeds gedaan, met het lezen van dat ander topic.
-Het kleine rubber ringetje van de vlotterbak waar de bout doorkomt? Er is geen ringetje tussen het vlotternaaldje en behuizing.
-Er is een nieuwe vlotterbak pakking onderweg, maar de lijkt me sterk dat het daar misgaat.

@ miran:
Dit snap ik niet, het is tog maar een kraantje? Die zou tog altijd probleemloos op 'aan' stand moeten kunnen staan want het vlottertje stopt de toevoer normaalgezien :roll:

Volgens mij komt het benzine niveau nog altijd iets te hoog in de vlotterbak. Als je de kraan uitzet is het bijna direct gedaan met lekken, of ben ik verkeerd :)

Bedankt voor de reacties :D

Geplaatst: 11 sep 2012, 11:23
door NIX
Klinkt alsof er vuil op de naald of de zitting zit. Ik heb wel eens een overstroming gehad door een heel klein haartje waardoor de boel niet afsloot, was bijna niet te zien.

Geplaatst: 11 sep 2012, 11:46
door JohnMetal
Ik dacht dit ook Nix, en heb dit ook eens gehad bij men NSR in den tijd, maar dit is het niet, het is kraaknet.

Geplaatst: 11 sep 2012, 11:59
door NIX
Haal de vlotterbak van de carb, zet het slangetje erop en zet de kraan open. Gewoon beginnen met kijken wat het kan zijn. Pinnetje indrukken, veel indrukken zachtjes indrukken, aanraken, etc.

Geplaatst: 11 sep 2012, 11:59
door Camiel
ik had ook eens zoiets vergelijkbaars. vlotternaald schoongemaakt, nog steeds probleem, dat clipje bij mijn naald blokkeerde de naald ;) was niet direct goed te zien

Geplaatst: 11 sep 2012, 21:34
door miran72
Het heeft heel lang geduurd eer ik mijn brommers 100% lekvrij had, die plastic vlottertjes schuurde ik ook helemaal glad maar 1 x had ik lekkage met verschillende carburateurs werd ik doodziek van, benzinekraan vervangen en toen bleef het eindelijk droog.