Pagina 1 van 2

Electra drama

Geplaatst: 15 jul 2012, 15:46
door CSN
Ik ga het toch vragen.... :)
Ik heb diverse artikelen doorgelezen en kom er nog niet helemaal uit....

M'n 2RU loopt als een zonnetje.. maar krijg de elektra nog niet aan de praat.

Heb een nieuwe accu erin, maar nog niet opgeladen.

Kan nergens 6V terugvinden als ik de motor start, de aansluiting van het blok zit wel op de draadboom.
Als ik hierop e.e.a. wil meten, dan nergens spanning (volgens mij)... op 1 van de 4 punten. (blauw,groen, geel en nog iets).

Als ik de spoelen doormeet dan heb ik geen weerstand, 0,00... dus volgens mij is dit ook goed.... help... ik weet het effe niet....

gr

Geplaatst: 15 jul 2012, 16:05
door YamaSam
tussen het frame en de gele of de groene moet je een tiental volt meten als ie draait en er hangt voorts niks aan.

bruine draden zijn een plus na contact.

als die batterij echt nieuw en leeg is, verdwijnt zowat al je stroom in die batterij

Geplaatst: 19 jul 2012, 21:51
door CSN
Thanx

Ik heb er eerst maar eens een adapter van 6v in gehangen en het volgende rest nog

- 2 rode draden bij de accu, waarvan er 1 zich splitst. Deze dubbele gaat op de accu. Waar gaat de andere draad op.
- er zit ook een witte draad.....???
- als ik de knipperlicht schakelaar omzet hoor ik een klik, maar niets gaat het doen... Zowel links als rechts wel eenmalig een klik en dan dood
- koplamp fitting is een imi. Lamp er in en niets doet het. Lamp er uit, draden erop en er is licht. Is deze fitting gaar of komt het omdat het een imi is?? Of gewoon slecht contact?
- hoeveel watt is het koplamp lampje eigenlijk origineel.

Achterlicht en remlichten doen het ondertussen...

Geplaatst: 19 jul 2012, 21:57
door bajaboy

Geplaatst: 19 jul 2012, 23:27
door NIX
Kijk ook even in de FAQ, dar staat vrij uitgebreid beschreven hoe de electra is opgezet.

Geplaatst: 20 jul 2012, 19:28
door CSN
Gestaag kom ik verder...

Maar kan iemand een hint geven inzake onderstaande raadsels..??

- 2 rode draden bij de accu, waarvan er 1 zich splitst. Deze dubbele gaat op de accu. Waar gaat de andere draad op.
- er zit ook een witte draad.....???
- als ik de knipperlicht schakelaar omzet hoor ik een klik, maar niets gaat het doen... Zowel links als rechts wel eenmalig een klik en dan dood

Geplaatst: 20 jul 2012, 19:34
door pee67
1 rode naar de gelijkrichter, ook de witte naar de gelijkrichter

Geplaatst: 20 jul 2012, 23:22
door NIX
Eigenlijk: spoel, groene/gele, lichtschakelaar, witte, gelijkrichter, rode, splits naar accu en contactslot.

Geplaatst: 21 jul 2012, 19:05
door CSN
Ik ben natuurlijk een leek...
Ik heb een witte en rode draad over??? Volgens mij zit de gelijkrichter in mn draadboom, en aangesloten...

Geplaatst: 22 jul 2012, 08:37
door NIX
Volgens mij niet.

Maak foto's.

Geplaatst: 22 jul 2012, 10:35
door fs1man
CSN schreef:Ik ben natuurlijk een leek...
Ik heb een witte en rode draad over??? Volgens mij zit de gelijkrichter in mn draadboom, en aangesloten...

in je 2ru draadboom zit een weerstand op de zwart/witte draad.
De gelijkrichter is een los onderdeel dat op je accuplaat zou moeten zitten daar sluit je de witte en rode draad op aan.
ik kan helaas geen foto laten zien omdat ik het oude type er op heb zitten en de draadboom van een 70er fs1 heel anders is dan een 2ru boom, dat zou alleen maar verwarring geven.

Geplaatst: 22 jul 2012, 15:10
door fs-ael
Die nieuwe accu, heb je die zo uit de doos gemonteerd ?

Meestal zit er geen accu zuur in, en dus geen stroom natuurlijk

Geplaatst: 22 jul 2012, 19:55
door CSN
Het is dus de gelijkrichter die ik dus mis... weer een stap dichterbij een oplossing.... :)

De accu heb ik gevuld met accuwater en opgeladen... maar geen volt uit te krijgen.....

Geplaatst: 22 jul 2012, 19:57
door fs1willem
CSN schreef:Het is dus de gelijkrichter die ik dus mis... weer een stap dichterbij een oplossing.... :)

De accu heb ik gevuld met accuwater en opgeladen... maar geen volt uit te krijgen.....


Accuwater ? Toch niet alleen gedestileerd water ?

Geplaatst: 22 jul 2012, 20:51
door CSN
yep.. afdeling beetje dom...
er zat geen zuur bij.. en ook niet bij de benzinepomp of doe het zelf te verkrijgen.

stond volgens mij in de handleiding dat gedestilleerd ok zou zijn.. maar dat moet ik effe checkke..