Kentekenplaat vs verzekeringsplaatje.
Geplaatst: 11 jul 2012, 11:06
Ik weet niet of dat ik de enige ben mischien zijn er wel meer mensen met oude brommers die zich ergeren aan de kentekenplaat.
Het probleem wat ik er mee heb zit nog niet eens in het feit dat het nut van de kentekenplicht voor brommers net zo nutteloos is als die voor aanhangers, diefstal is nog net zo gemakkelijk en de opsporing van gestolen brommers wordt nog steeds niet gedaan.
De enige die er beter van word is de overheid door de totaal zinloze keuringen voor een kenteken bij de rdw en de kenteken leges.
Maar zoals ik al schreef daar gaat het mij niet eens om.
Wat mij wel stoord is het formaat van de kentekenplaat op moderne bromfietsen (scooters) gaat het formaat prima deze zijn heel anders gebouwd dan de oldtimer bromfietsen.
kijk naar onze eigen fs1,tjes kreidlers zundapps sparta,s of damesbrommers op de smalle spatbordjes is eigenlijk geen plaats voor de grote huidige kentekenplaat zonder het achterlicht te verplaatsen en dan nog steekt de plaat vaak ver onder het spatbord uit.
Waarom is er gekozen voor dit formaat wat was er mis met het formaat van het verzekeringsplaatje?
Ik zou er een groot voorstander van zijn als het formaat van de plaat tenminste voor brommers van voor 1990 terug ging naar het formaat van het verzekeringsplaatje.
of deze oude brommers vrij te stellen van een kenteken maar wel uiteraard verplichten een verzekeringsplaatje te dragen.
Ook al omdat de rdw eigenlijk geen registraties heeft van de oudere bromfietsen, bouwjaren staan er vaak niet op en heel veel yamaha,s zijn op kenteken nu fs1 p-gs een beumer dus terwijl ze dat niet zijn in feite zijn dit dus verkeerde kentekens
vergelijkbaar met een bmw 316 maar op je kenteken staat M3 bij een kenteken controle gaan de dienders toch moeilijk doen denk ik.
ben ik de enige die hier zo over denk of zijn er meer mensen die dit ook denken?
Het probleem wat ik er mee heb zit nog niet eens in het feit dat het nut van de kentekenplicht voor brommers net zo nutteloos is als die voor aanhangers, diefstal is nog net zo gemakkelijk en de opsporing van gestolen brommers wordt nog steeds niet gedaan.
De enige die er beter van word is de overheid door de totaal zinloze keuringen voor een kenteken bij de rdw en de kenteken leges.
Maar zoals ik al schreef daar gaat het mij niet eens om.
Wat mij wel stoord is het formaat van de kentekenplaat op moderne bromfietsen (scooters) gaat het formaat prima deze zijn heel anders gebouwd dan de oldtimer bromfietsen.
kijk naar onze eigen fs1,tjes kreidlers zundapps sparta,s of damesbrommers op de smalle spatbordjes is eigenlijk geen plaats voor de grote huidige kentekenplaat zonder het achterlicht te verplaatsen en dan nog steekt de plaat vaak ver onder het spatbord uit.
Waarom is er gekozen voor dit formaat wat was er mis met het formaat van het verzekeringsplaatje?
Ik zou er een groot voorstander van zijn als het formaat van de plaat tenminste voor brommers van voor 1990 terug ging naar het formaat van het verzekeringsplaatje.
of deze oude brommers vrij te stellen van een kenteken maar wel uiteraard verplichten een verzekeringsplaatje te dragen.
Ook al omdat de rdw eigenlijk geen registraties heeft van de oudere bromfietsen, bouwjaren staan er vaak niet op en heel veel yamaha,s zijn op kenteken nu fs1 p-gs een beumer dus terwijl ze dat niet zijn in feite zijn dit dus verkeerde kentekens
vergelijkbaar met een bmw 316 maar op je kenteken staat M3 bij een kenteken controle gaan de dienders toch moeilijk doen denk ik.
ben ik de enige die hier zo over denk of zijn er meer mensen die dit ook denken?