Pagina 1 van 3
de FS1 en z'n warmtehuishouding
Geplaatst: 26 jun 2012, 22:58
door YamaSam
FS1's zijn hete brommers, in dit topic zou ik willen verslaan wat de effekten of ingrepen voor de warmtehuishouding zijn..
met de warmtecamera heb ik als start enkele foto's genomen.
bij de start valt er het meeste te zeggen qua aflezing, omdat alles simpelweg heetstaat als ie te lang gedraaid heeft.
hier is zicht op de rooie zijn blok, voor de start:
quasi alles evenwarm, dus niet echt veel te zien..
dan, na even warmdraaien krijgen we dit:
dit is dus een kleine kop, ietwat 'behandeld', mr vr de rest originele kleine..
de hoge uitlaat is een standaard onverbeunde oude..
de groene vlek is te warm voor het meetbereik van de camera..
Geplaatst: 26 jun 2012, 23:02
door YamaSam
ik heb nu al zin om er es een bende extra gaten in te boren en te kijken wat het geeft!
ook een blok waar de kop 90° fout opzit wil ik wel es zien..
Geplaatst: 26 jun 2012, 23:29
door YamaSam
in volgorde:
hier is ie warm na effe rijden
achterste topje van de uitlaat krijgt het ook wel de verduren..

Geplaatst: 26 jun 2012, 23:38
door the_destroyers
Ga je ook es een grote kop erop zetten, ben benieuw of die een zeer merkbaar verschil geeft.
Die bocht wordt aardig warm

Geplaatst: 26 jun 2012, 23:39
door Camiel
Mooi apparaat Sam! Kan je vast weer veel info uithalen om je tuning te verbeteren!
Geplaatst: 26 jun 2012, 23:58
door YamaSam
the_destroyers schreef:Ga je ook es een grote kop erop zetten, ben benieuw of die een zeer merkbaar verschil geeft.
Die bocht wordt aardig warm

op die racer met de dikke velgen zit nu een deense kop,
die zijn verslag volgt nog wel

Geplaatst: 27 jun 2012, 00:09
door the_destroyers
YamaSam schreef:the_destroyers schreef:Ga je ook es een grote kop erop zetten, ben benieuw of die een zeer merkbaar verschil geeft.
Die bocht wordt aardig warm

op die racer met de dikke velgen zit nu een deense kop,
die zijn verslag volgt nog wel

Okey!
Ben benieuwd, wel een cool apparaat, ga je je nog mee amuseren, kan ook niet anders!

warmte
Geplaatst: 27 jun 2012, 00:10
door oklim
Echt wel interresant om te zien vooral als je een fs1 hebt
Re: warmte
Geplaatst: 27 jun 2012, 01:15
door YamaSam
oklim schreef:Echt wel interresant om te zien vooral als je een fs1 hebt
hehheh, daar gaat het hier ook over natuurlijk,
gewoon es zien wat het verschil is in koppen en luchtfilters etc..
als eerste idee zie ik in ieder geval dat rondom de bougie warmte ophoopt,
hoe meer er getest wordt hoe meer we weten denk ik dan!
Geplaatst: 27 jun 2012, 10:31
door NIX
Apart dat het eind van de demper zo heet wordt.
Geplaatst: 27 jun 2012, 10:37
door Tombo
Haha supervet. Neem dat ding een keer mee naar Gino, op z'n testbank met koeling. Dan kan je direct "on the fly" testen

Ben ook benieuwd naar de temperatuur van zo'n aluminiumcilinder, en b.v. de mate waarmee een (te grote) sproeier koelt/invloed heeft op de temperatuur van de cilidner (en natuurlijk ook een te kleine sproeier

)
Geplaatst: 27 jun 2012, 10:41
door YamaSam
NIX schreef:Apart dat het eind van de demper zo heet wordt.
dat komt vermoedelijk door de richtingsverandering van de wolk,
omdat het gaatje schuin zit denk ik
Geplaatst: 27 jun 2012, 10:49
door Laars
Interessante info kan hieruit verkrijgen Sam!
Ben echt benieuwd wat de bijdrage kan zijn bij het optimaal tunen.
Blijf het in ieder geval wel volgen

Geplaatst: 27 jun 2012, 11:30
door YamaSam
Tombo schreef:Haha supervet. Neem dat ding een keer mee naar Gino, op z'n testbank met koeling. Dan kan je direct "on the fly" testen

Ben ook benieuwd naar de temperatuur van zo'n aluminiumcilinder, en b.v. de mate waarmee een (te grote) sproeier koelt/invloed heeft op de temperatuur van de cilidner (en natuurlijk ook een te kleine sproeier

)
ja de lijst wrdt langer en langer
laat ons het werk verdelen, steek jij een te kleine sproeier, steek ik een te grote! :p
hahhahh
Geplaatst: 27 jun 2012, 11:38
door Tombo
Ja, ik kan zo een hele lijst met experimenten bedenken

b.v. bij welke temperatuur de boel echt warmloopt, hoeveel verschil koelgaatjes in je zuiger uitmaken etc.