Pagina 1 van 1
Vreemd krakend geluid, daarna stilvallen
Geplaatst: 25 jun 2012, 16:16
door Jasper_2F2
Ik reed laatst een best lange rit (zo'n 35km) en na 20 km hoorde ik een soort metaalachtig gekraak/geklop bij hogere toerentallen. Leek uit het motorblok of de cilinder te komen dus ik dacht: effe stoppen en kijken en laten afkoelen. Helaas start hij nu niet meer... iemand een idee waar dit aan kan liggen?
(had die rit 2 dagen eerder al eens gedaan zonder problemen, rij met mengsmering en die zat juist maar uit mijn uitlaat kwam verdacht weinig rook tijdens het rijden, veel minder dan anders)
Thanks!
Geplaatst: 25 jun 2012, 17:12
door Bob
Ik zou de cilinder eens eraf pakken en kijken hoe de zuigerveren en de zuigerpen veren zijn, of nog op de plak zitten.
Heb het laatst ook gehad, de zuigerpenveer had zich via de inlaat eruit gewerkt, ik kon gewoon kikken maar ging totaal niet meer van de plek.
Grote kans dat het bij jouw ook is gebeurt
Geplaatst: 25 jun 2012, 20:52
door Jasper_2F2
wat moet ik er dan juist allemaal afhalen? ik ben niet zo technisch onderlegd. gewoon die 4 schroeven losdraaien en open halen en kijken hoe alles zit? heb je eventueel een foto van hoe alles eruit moet zien?
Geplaatst: 25 jun 2012, 21:03
door the_destroyers
4schroeven van de cilinder kop loshalen.
Cilinderkop eraf halen.
En cilinder er ook afhalen dan?

Geplaatst: 25 jun 2012, 21:20
door marco
Zuigerveer gebroken?
Geplaatst: 25 jun 2012, 21:37
door Jens36
- 4 bovenste bouten los, cilinderkop eraf.
- Dan eens kijken of er geen groeven in de cilinderwand zitten . Zo ja --> Zuigerveer gebroken/ zuigerpenborgring losgekomen/vastloper door geen of te weinig smering.
- Eventueel cilinder over je zuiger eraf schuiven. De zuiger heeft een gat doorlangs lopen waar een pen inzit. Die moet gebord zijn met 2 kleine circlipsjes (veertjes)
Mist er zo eentje, dan moet je opzoek gaan waar die is gebleven.
(Effe voor de duidelijkheid: hier is de zuiger helemaal stuk, maar vond geen betere foto

)
- Check ook de zuigerveren, die rond je zuiger zitten in de grote groeven, die zouden helemaal tot aan het slot compleet moeten zijn, zo niet dan is daar een stukje vanaf gebroken en ligt dat ergens in je carter/poorten?
Als je alles terug monteerd steek je best een nieuwe voetpakking onder je cilinder

Geplaatst: 25 jun 2012, 21:49
door marco
Een lage compressiezuiger

Geplaatst: 26 jun 2012, 12:50
door David
Ik zou ook proberen van zodra je de cilinder ietsje naar boven doet voor je hem eraf schuift een stuk doek in je carter te stoppen, zodat er zeker niets in je carter zou vallen

Geplaatst: 26 jun 2012, 13:27
door Jasper_2F2
mercikes mannen, ik zal er een van deze dagen is aan beginnen. Hopen dat het niet te erg is en ik geen nieuwe cilinder moet gaan zoeken ofzo. Ik laat wel weten wat het nu juist was

Geplaatst: 26 jun 2012, 14:28
door mpro09
jo die is vet

Geplaatst: 26 jun 2012, 19:36
door ginofs1
Ja echt. Die hebben wij nog niet gehad.

Geplaatst: 26 jun 2012, 19:44
door Jens36
ginofs1 schreef:Ja echt. Die hebben wij nog niet gehad.

Ja 130 knallen met een B6HS was niet zo slim van ons

Geplaatst: 26 jun 2012, 19:45
door David