Pagina 1 van 11
yaho fs 16 in opbouw
Geplaatst: 11 jun 2012, 09:29
door realobsession
het rommelen zit in mijn bloed .
nu is voor mij de tijd gekomen om een yamaha met een honda te verenigen.
vandaar de naam yaho fs 16 (yamaha/honda).
het wordt dus een frame van een 2ru met een blok van een honda mb we blijven wel in de 2 takt krachtbronnen.
viertakt is hier in gelderland voor kakkers dus dat laat ik schieten.
nu de setup
honda 5 bak 80cc blok
113cc malossie membraam gestuurd uit de jaren 80 (oud type)
26 mm mikuni erachter met powerfilter.
fs1 frame met toebehoren.
kabelboom van honda mb
hpi racing ontsteking met verlichting.
Geplaatst: 11 jun 2012, 09:37
door realobsession
Uploaded with
ImageShack.us
Geplaatst: 11 jun 2012, 09:43
door Tombo
Haha gekkenhuis
Zo\n Honda blok staat denk ik niet eens heel lelijk in een FS1 frame. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Zal wel hard gaan lopen
Geplaatst: 11 jun 2012, 09:44
door realobsession
Uploaded with [url=[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/528/yahof16003.jpg/]

[/url]
Uploaded with
Uploaded with
ImageShack.us ImageShack.ushttp://imageshack.us]ImageShack.us[/URL]
Geplaatst: 11 jun 2012, 09:56
door realobsession
toen het nog onder mijn mt zat 24 uur geleden .
hebben we een navigatie op het stuur geknoopt .
de gemeten snelheid was toen 143 km per uur.
dit alles met een 2 kleps membraam.
en originele honda ontsteking.
dit gaat er af en er komt een 6 kleps op en een hpi.
hierdoor zal het niet veel harder gaan maar wel een verschrikkelijke boost onderin geven.
de uitlaat die moet het gaan doen.
piet pijp neemt die voor zijn rekening .
Geplaatst: 11 jun 2012, 10:18
door Jeti
Leuk Marc, ben benieuwd!
Geplaatst: 11 jun 2012, 10:56
door nieknatuurlijk
Gaaf idee
ga je het frame nog verstevigen? en hoe?
Geplaatst: 11 jun 2012, 13:01
door the_destroyers
Vet!
Dat blok past er idd mooi onder en goed dat het je het bij 2takt houd!

Geplaatst: 11 jun 2012, 16:06
door realobsession
de achterbrug zal aan de binnenkant zwaarder worden.
er zullen 2 strippen in gelast worden van 3 mm dik.
en er zal een spankruis in het frame gemaakt worden.
de ophanging van de achterbrug gaat van m10 naar m12.
de remmen zulen worden aangepast naar 2 keer schijf als ik 2 sterwiellen kan vinden met dx voorpoten.
achter komt een remschijf van een honda mt.
voor de rest is het een sterk frame als je bedenkt dat een chinees met slechte lasverbindingen ook een yb125 afleverd.
en die ook niet zomaar uit elkaar valt.
Geplaatst: 11 jun 2012, 16:09
door mpro09
idd, een fs1 frame kan echt veel meer hebben dan la die honda zooi
Geplaatst: 11 jun 2012, 16:14
door Tombo
He mark, heb je al eens gedacht aan zo'n Deense kokerprofiel achterbrug? Die zie je ook veel in MB'tjes enzo. Dat is kwa stijfheid een stuk beter als zo'n geperst plaatstaal FS1 brugje
Geplaatst: 11 jun 2012, 16:39
door Laars
Mooi projekt malloot
Typisch iets voor jou.
Ga het blijven volgen

Geplaatst: 11 jun 2012, 16:42
door realobsession
als er geen gekke mensen waren zal er niks te beleven zijn in de wereld.
Geplaatst: 11 jun 2012, 16:54
door realobsession
ik heb hier een prolink achterbrug liggen uit een mb maar het gekke is dat de eerste 4 cm van de achterbrug ook gewoon 2 strippen zijn en dan pas overgaat in een kokerprofiel.
nee ik waag mijn kans op de originele fs1 achterbrug die is lekker kort en best stijf.
de strippen die er in komen worden alleen voor en achter gelast ze komen er als tegenovergestelde kracht in dat houd in dat ze gespannen worden en dat daardoor de achterbrug naar buiten wil .maar de as van het achterwiel houdt dat tegen.
de strippen die er in komen zijn van hardox veerstaal dit is een veerstaal met geheugen dat wil zeggen dat het altijd probeert in de eigen vorm terug te komen en dat is net wat ik zoek aangezien dat er zometeen aardig wat pk op het brugje komt te staan.
hoeveel dat hou ik nog even voor me zelf. dat mogen julie straks zelf ervaren bij een volgende meeting.
voor de gene die durven dan

Geplaatst: 11 jun 2012, 16:57
door mpro09
geen probleem
Tombo schreef:He mark, heb je al eens gedacht aan zo'n Deense kokerprofiel achterbrug? Die zie je ook veel in MB'tjes enzo. Dat is kwa stijfheid een stuk beter als zo'n geperst plaatstaal FS1 brugje
dat hangt er maar helemaal vanaf, die deense zullen wel goedkoop/erg dun zijn