Pagina 1 van 2
trillen
Geplaatst: 13 mar 2007, 17:27
door Jelle
heb nu ondertussen al 1000 km ingereden
als ik aan het rijden ben en hij gaat in hoge toeren voel ik men fizzy plots harder beginnen trillen,
als ik gas even toe doe en dan direkt weer open glijdt hij weer over de weg, tot even en dan trilt hij weer lastig
ik durf geen volgas tegeven wanneer hij zoveel trilt dus weet iemand wat dit kan zijn?
ik heb geen blokbeugels..
als ik lang volgas rij, of bergaf volgas hapert hij soms of remt hij af zoals een warmloper ( maar is het niet! )
Geplaatst: 13 mar 2007, 17:29
door Waslijn
Nou als ik jou was zou ik het dan ff met blokbeugels proberen, ik merk vaak wel dat ie zonder meer trilt dan met.. want dan gaat ie resoneren
Geplaatst: 13 mar 2007, 17:30
door Jelle
met beugels trilt ie anders maar dan doet het net pijn in men handen

Geplaatst: 13 mar 2007, 19:21
door Dorfie
witloof schreef:met beugels trilt ie anders maar dan doet het net pijn in men handen

Niet veel gewoon hé
Check even of je motorblok er perfect recht onderhangt en of hij nog wel goed vast hangt.
Geplaatst: 13 mar 2007, 19:37
door Jelle
nee echt doet echt pijn , :p
zal eens kijken...
Geplaatst: 13 mar 2007, 19:39
door Waslijn
Wow dan zit er toch echt iets niet goed hoor

als ie zo hard trilt dat het pijn doet

is het niet dat er dan een oneffenheid in je tandwielen in je blok zit?
Geplaatst: 13 mar 2007, 20:22
door Dorfie
In je blok? Lijkt me wat te drastisch.
Rijd hij dan eigenlijk nogwel? En dat kan toch niet zomaar?!
Geplaatst: 13 mar 2007, 20:33
door Martijn
Is je vliegwiel nog wel helemaal tof ? als daar iets kroms aan zit kan het mooi gaan trillen

Geplaatst: 13 mar 2007, 20:34
door Jelle
dat zou het wel eens kunen zijn

thx
keep searching
Geplaatst: 13 mar 2007, 20:35
door Martijn
Als je er nog een hebt liggen dan zou ik die erop zetten of anders eentje leven van iemand ?
Geplaatst: 13 mar 2007, 20:38
door Jelle
kheb enkel een van suzuki ac50

Geplaatst: 13 mar 2007, 21:12
door edje
kijk eens of je blokbouten allemaal vast zitten, check ook je lagerspelling en hoe zien je tandwielen er uit??
Geplaatst: 13 mar 2007, 21:17
door Peter 2ru
Mijn FS1 trilt ook meer bij een bepaald toerental. Onderdelen gaan dan gewoon resoneren. Met blokbeugels had ik net als Witloof dat het allemaal wat meer trilt en bij langere ritjes kunnen je handen gaan jeuken. Maar een fs1 trilt nou eenmaal, of je moet net zo enthousiast als jasper zijn met rubbere ringetjes. Ik vind het er gewoon bijhoren.
Vorig jaar op weg naar de meeting had ik zelf last van een loszittend vliegwiel, omdat het spietje op de krukas net wat smaller was dan die zou moeten zijn. Na een paar uur rijden ging dat dus steeds meer slijten. Met als gevolg dat het vliegwiel heel erg ging bokken. Of het meer trilde weet ik niet, maar het maakte in ieder geval een bijzonder apart geluidje.
Geplaatst: 13 mar 2007, 21:33
door Niels
Peter 2ru schreef:Vorig jaar op weg naar de meeting had ik zelf last van een loszittend vliegwiel, omdat het spietje op de krukas net wat smaller was dan die zou moeten zijn. Na een paar uur rijden ging dat dus steeds meer slijten. Met als gevolg dat het vliegwiel heel erg ging bokken. Of het meer trilde weet ik niet, maar het maakte in ieder geval een bijzonder apart geluidje.
Dat geluid vergeet ik nóóóit meer!!

Geplaatst: 13 mar 2007, 21:52
door Dorfie
Niels schreef:Peter 2ru schreef:Vorig jaar op weg naar de meeting had ik zelf last van een loszittend vliegwiel, omdat het spietje op de krukas net wat smaller was dan die zou moeten zijn. Na een paar uur rijden ging dat dus steeds meer slijten. Met als gevolg dat het vliegwiel heel erg ging bokken. Of het meer trilde weet ik niet, maar het maakte in ieder geval een bijzonder apart geluidje.
Dat geluid vergeet ik nóóóit meer!!

Idem, WTF was dat

Je hoorde hem van ver aankome
