Pagina 1 van 2
fs1 maakt bij het starten heel veel toeren
Geplaatst: 22 mei 2012, 12:13
door koenfs12ru87
hallo,
ik heb een fs1 2ru uit 1987 gekocht met een origineel (gereviseerd blok) nu heb ik een 16 mm carb geinstalleerd (16mm inlaat en snelle schijf) sproeier 150 erin gedaan maar bij het starten maakt hij heel veel toeren zoveel dat ik hem niet durf te laten draaien.
iemand een tip waar ik het probleem zou kunnen vinden???
Geplaatst: 22 mei 2012, 12:24
door Jeti
Al aan de stelschroef op je carburateur gedraaid?
Zie de FAQ carburateur afstellen.
Geplaatst: 22 mei 2012, 12:31
door NIX
Gaskabel te strak, stationair te hoog uitgedraaid.
Geplaatst: 22 mei 2012, 12:32
door henkie22222
valse lucht?
Geplaatst: 22 mei 2012, 13:14
door YamaSam
henkie22222 schreef:valse lucht?
kijk es of de gasschuif wel helemaal dicht is als je geen gas geeft?
ofwel zit de kabelvoering ergens naast de zitting
of het kabeleinde niet juist in de gasschuif
als dat allemaal is zoals het hoort, zit ie er misschien niet ver genoeg op, zodat je valse lucht zuigt door de vier spleten van de teflon bus in het passtuk..
Geplaatst: 22 mei 2012, 13:38
door maartuh
de deksel van de carburateur is waarschijnlijk een beetje los, valse lucht gaat ie dan hard van lopen ipv stationair

Geplaatst: 22 mei 2012, 16:29
door NIX
Al valt het deksel eraf.
Geplaatst: 22 mei 2012, 21:09
door maartuh
NIX schreef:Al valt het deksel eraf.
?
bij mij deed ie hetzelfde en had die bovendeksel niet vast genoeg gedraaid en hij zoog daar valse lucht, of bedoelde je wat anders?
Geplaatst: 22 mei 2012, 21:50
door NIX
Als je het aha deksel bedoelt, dat maakt niets uit.
Geplaatst: 22 mei 2012, 22:44
door maartuh
NIX schreef:Als je het aha deksel bedoelt, dat maakt niets uit.
die waar de choke op zit, bij mij is het zo'n rond dekseltje met de kabelaansluiting, choke en de stationair steller erop, met een draaiende ring om hem vast te draaien, toen die los zat trok ie valse lucht, de buren vonden het erg leuk volgens mij, die herrie

Geplaatst: 22 mei 2012, 22:49
door marco
Jij hebt het nu over de carburateur, Nix heeft het over het kapje met AHA erop van het blok zelf.
Zonder kapje moet die ook gewoon goed lopen.
Geplaatst: 23 mei 2012, 01:22
door YamaSam
als de topring van de carb losstaat, en hij begint echt te jagen,
dan komt er lucht rond je schuif de inlaat in,
in het beste geval qua schuif en carb-slijtage geeft dat niet zoveel
hoe gebruikter ie is, hoe erger het wordt eigenlijk..
Geplaatst: 25 mei 2012, 10:53
door koenfs12ru87
Mensen hartelijk bedankt heb alles even geprobeert en hij loopt aardig, wel nog inhouden in de hoge toeren met sproeier 150 (met sproeier 130 en 140 ook merk weinig verschil) maar dat komt goed met een gehoonde cylinder die er nog op moet ga ik hem nog eens goed afstellen.
nu nog ff een uitlaatje uitzoeken, als iemand een tip heeft hoor ik het graag

Geplaatst: 25 mei 2012, 10:57
door the_destroyers
Welk type cilinder heb je?
Geplaatst: 30 mei 2012, 13:03
door koenfs12ru87
dit is nu een originele 2ru cilinder met een snelle pijp, deze word zeer binnenkort vervangen door een gehoonde cillinder met een overmaats zuiger.
hij loopt met de 16 mm niet veel harder maar hij heeft wel voelbaar meer kracht. even andere tanwiel verhouding proberen maakt iets overtoeren in alle versnellingen.
iemand suggesties?