Pagina 1 van 2

sneller optrekken 2RU

Geplaatst: 16 apr 2012, 15:01
door larsberculo
[font=Comic Sans MS] [/font][font=] [/font]

ey jongens, heb dit weekend 2RU gekocht (staat nog in arnhem, haal hem vrijdag op en danz al ik wat foto's online zetten). Hij rijdt netjes 60 per uur en dat wou ik voorlopig ongeveer zo houden. het punt is dat ik hem wel wat sneller wil laten trekken. wat is de makkelijkste (goedkooopste) manier om dit te doen ZONDER heel veel van het verbruik af te halen? :D

Geplaatst: 16 apr 2012, 15:21
door henkie22222
Misschien handig om eerst aan te geven waar je op dit moment precies mee rijd. Dan kunnen mensen je makkelijker vertellen wat je zou kunnen veranderen.

Wat voor een cilinder zit erop (staat op een van de koelvinnen)
Hoeveel millimeter is je carb (10/16 en in sommige gevallen 12)
Wat voor een uitlaat zit erop
wat is je tandwiel verhouding

Als je alleen wilt harder zou willen optrekken zou je m lichter kunnen vertanden, maar dat gaat wel ten kosten van je topsnelheid.
Anders zit je toch te kijken naar sneller spul als een grotere carburateur of een ander uitlaatje.

Geplaatst: 16 apr 2012, 15:50
door larsberculo
als ik het goed heb zit er een standaard 50cc op (zal thuis ff kijken)
10mm carb
standaard uitlaat, maar dikke uitlaatbocht (met demper(
en de tandwiel verhouding weet ik niet (hoe kun je dat zien? ben een beginner :P)

Geplaatst: 16 apr 2012, 15:57
door Jeti
larsberculo schreef:en de tandwiel verhouding weet ik niet (hoe kun je dat zien? ben een beginner :P)

Tandjes tellen van je tandwielen.
Meestal staat het er ook op.

Is het de rode 3E9 die in Arnhem op marktplaats te koop stond?
Waar woon je zelf?

Geplaatst: 16 apr 2012, 16:04
door larsberculo
Jeti schreef:
larsberculo schreef:en de tandwiel verhouding weet ik niet (hoe kun je dat zien? ben een beginner :P)

Tandjes tellen van je tandwielen.
Meestal staat het er ook op.

Is het de rode 3E9 die in Arnhem op marktplaats te koop stond?
Waar woon je zelf?


oke en waar zitten die tandwielen? bij mn wiel toch?

nee het was een rode 2RU. ik woon zelf in Nijkerk.

Geplaatst: 16 apr 2012, 16:15
door tis
Ja,gewoon op je wiel, en voor het andere gewoon het kapje loshalen bij je linkervoesteuntje.

Geplaatst: 16 apr 2012, 17:05
door larsberculo
Moet wel ff tot vrijdag wachten want dan staat ie pas hier :(

Geplaatst: 17 apr 2012, 07:15
door larsberculo
En wat zou dan ongeveer de beste tandwielverhouding zijn??

Geplaatst: 17 apr 2012, 10:50
door YamaSam
als er een 10mm carb opzit, zijn al je 'problemen' van de baan bij het steken van een Mikuni 16mm denk ik..

(laat je niet vangen aan imitatie 'Keihin' dan blijf je beter met je ori 10mm rijden)

Geplaatst: 17 apr 2012, 11:30
door larsberculo
YamaSam schreef:als er een 10mm carb opzit, zijn al je 'problemen' van de baan bij het steken van een Mikuni 16mm denk ik..

(laat je niet vangen aan imitatie 'Keihin' dan blijf je beter met je ori 10mm rijden)


maar gaat het verbuik dan niet ontzettten omhoog?

Geplaatst: 17 apr 2012, 11:51
door YamaSam
larsberculo schreef:
YamaSam schreef:als er een 10mm carb opzit, zijn al je 'problemen' van de baan bij het steken van een Mikuni 16mm denk ik..

(laat je niet vangen aan imitatie 'Keihin' dan blijf je beter met je ori 10mm rijden)


maar gaat het verbuik dan niet ontzettten omhoog?


dat zou moeten meevallen..

harder optrekken, evensnel rijden, en minder verbruiken wordt moeilijk..

heb je trouwens een schijf, of een membraanblok?

Geplaatst: 17 apr 2012, 11:53
door larsberculo
YamaSam schreef:
larsberculo schreef:
YamaSam schreef:als er een 10mm carb opzit, zijn al je 'problemen' van de baan bij het steken van een Mikuni 16mm denk ik..

(laat je niet vangen aan imitatie 'Keihin' dan blijf je beter met je ori 10mm rijden)


maar gaat het verbuik dan niet ontzettten omhoog?


dat zou moeten meevallen..

harder optrekken, evensnel rijden, en minder verbruiken wordt moeilijk..

heb je trouwens een schijf, of een membraanblok?


zou het eerlijk gezegd niet weten. als ik zaterdag die brommer heb moet jullie maar ff roepen wat ik allemaal moet bekijken, (en hoe)

Geplaatst: 17 apr 2012, 12:38
door YamaSam
aah, je hebt hem nog niet! :)

voor je hem werkelijk in handen hebt, wordt het moeilijk daar zinnig advies op te geven!

Geplaatst: 17 apr 2012, 16:58
door Camiel
YamaSam schreef:
larsberculo schreef:
YamaSam schreef:als er een 10mm carb opzit, zijn al je 'problemen' van de baan bij het steken van een Mikuni 16mm denk ik..

(laat je niet vangen aan imitatie 'Keihin' dan blijf je beter met je ori 10mm rijden)


maar gaat het verbuik dan niet ontzettten omhoog?


dat zou moeten meevallen..

harder optrekken, evensnel rijden, en minder verbruiken wordt moeilijk..

heb je trouwens een schijf, of een membraanblok?


waarschijnlijk schijf, maar dat enkel als het echte onverbeunde 2ru blokje eronder hangt :P

Geplaatst: 17 apr 2012, 17:22
door YamaSam
schijf bijwerken (als ie er één heeft) en carb, en es goed afstellen..

in plaats van de kennis van het forum aan te boren op gissingen, lees je nu beter eerst de FAQ's al es door,

om die te lezen heb je toch geen tijd meer eens hij er is!
(en hou je HJ te vriend! hahahah)

dus effe studeren nog, het weekeinde is er voor je het weet!

mijn suggesties:
1e plaats:
afstellen van het MOMENT van vonk en herkennen van merktekens op je vliegwiel

2e plaats:
afstellen van de carburator en de juiste sproeiermaat

3e plaats:
schijftuning, verschil trage en snelle schijf

4e plaats:
algemene elektrische toestanden