Pagina 1 van 1

schroefdraad cilinder uitlaat

Geplaatst: 13 apr 2012, 19:30
door fs50
Hallo,

Ik heb net een F5B (immi) moeten demonteren.
De Wartel van de uitlaat raakt maar 2 toeren op de cilinder.

Ik vrees dat de schroefdraad niet diep genoeg is gesneden.
Heeft er hier al iemand hetzelfde meegemaakt?

Zelf dacht ik om met een draadsnijkussen ofzo de schroefdraad te herstellen.

Weet er iemand hoe dit op te lossen?

mvg.
David

Geplaatst: 13 apr 2012, 20:27
door NIX
Is de wartel wel goed of gaat ie op een andere cilinder ook maar 2 slagen?

Geplaatst: 13 apr 2012, 21:36
door fs50
de wartel is goed,
ik heb hem op 3 andere cilinders geprobeerd en daar gaat ie op.

Geplaatst: 13 apr 2012, 22:57
door the_destroyers
Mss es een fotoje posten? :P

Geplaatst: 15 apr 2012, 19:24
door marco
Is het een originele wartel?

Geplaatst: 15 apr 2012, 20:14
door fs50
ik heb nog geen foto kunnen maken,

het is geen originele wartel,
op een orri of immi andere cilinder past hij wel maar op de f5b niet.

ik zal straks proberen nog een foto te maken hiervan.

Geplaatst: 15 apr 2012, 21:25
door realobsession
probeer eens een originele zwarte wartel.
de immi wartels zijn kwa schroefdraad zeer slecht. de gesneden draad is net even iets anders als een originele wartel.

Geplaatst: 15 apr 2012, 21:28
door marco
Die imi f5b's zijn soms ook zeer slecht.

Geplaatst: 15 apr 2012, 22:01
door fs50
Was net even gaan kijken om foto's te nemen.

Ik heb deze keer een lossse originele wartel genomen. Deze gaat er volledig op.
Het ligt dus aan de wartel van de immi uitlaat die eronder zit. (luhac)

allez we weten weer iets meer.
een andere uitlaat zoeken dus, ofwel immi verbouwen.

Voorlopig rijden we met een andere cilinder rond.

bedankt mensen om mee te denken!

Geplaatst: 15 apr 2012, 22:02
door the_destroyers
fs50 schreef:Was net even gaan kijken om foto's te nemen.

Ik heb deze keer een lossse originele wartel genomen. Deze gaat er volledig op.
Het ligt dus aan de wartel van de immi uitlaat die eronder zit. (luhac)

allez we weten weer iets meer.
een andere uitlaat zoeken dus, ofwel immi verbouwen.

Voorlopig rijden we met een andere cilinder rond.

bedankt mensen om mee te denken!


Of je slijpt de bocht eraf en last hem terug eraan?

Geplaatst: 15 apr 2012, 22:04
door fs50
Dat bedoelde ik met verbouwen hoor.
En dan gelijk ervoor zorgen dat de uitlaat past zoals het hoort.

Geplaatst: 15 apr 2012, 22:08
door the_destroyers
fs50 schreef:Dat bedoelde ik met verbouwen hoor.
En dan gelijk ervoor zorgen dat de uitlaat past zoals het hoort.


Dat lijkt me de beste oplossing! (en de goedkoopste!) ;)

Geplaatst: 15 apr 2012, 22:23
door Bob
Ik heb met een luhac nog nooit zoon problemen gehad kwa wartel en ook nie kwa pasvorm :? `

Geplaatst: 15 apr 2012, 22:31
door fs50
het kan nu wel luhao zijn ook hoor.