Pagina 1 van 2
Olielekje tussen cilinder en cilinderkop
Geplaatst: 12 mar 2007, 14:26
door GoM!cky
Ik zag overlaatst dat mijn 2RU wat olie lekt tussen cilinder en cilinderkop, tis nie veel maar toch ben ik er nie gerust in.
Gisteren met Jerro een ritje gaan maken en dikke problemen gehad om het beestje te starten... Ik had ontsteking en hij kreeg 2-takt...bougie telkens nat.
We hebben toen de carbu uitgeblazen en sproeier ook. Nieuwe bougie erin een B9HS en hij ging terug.
Ik heb pas cilinder en cilinderkop gekuisd, alle keerringen zitten ertussen, piston is nieuw, nieuwe zuigerveren.
Het is een FS1 60 CC cilinder, gewone cilinderkop, 150 zeshoekige sproeier van mikuni, 16 mm carburator.
Ik heb nu 2 vragen: 1) vanwaar komt dat lek? Moet ik de kopbouten harder aandraaien?
2) Als de motor op lage toeren draait dan zingt hij precies... precies of er ergens iets los zit, op hoge toeren klinkt hij heel goed.
Hij loopt vlot 85 km/u ben wel nog aant het inrijden.
Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Geplaatst: 12 mar 2007, 16:34
door harmen251
heb ik ook gehad en opgelost door mijn kop te vlakken en een nieuwe koppakking er tussen te steken,
Geplaatst: 12 mar 2007, 17:34
door GoM!cky
Zit pas een nieuwe pakking tussen eigenlijk... :s is toch niet normaal dan denk ik.
Ik kan het natuurlijk eens proberen

Geplaatst: 12 mar 2007, 18:21
door edje
is je kop nog vlak? kruislings aangedraaid?
Geplaatst: 12 mar 2007, 18:21
door Pa_Tombo
Waarschuwing:
Draai je kopboutjes niet te vast anders krijg je onherroepelijk een
vastloper omdat je het spul vervormd.
groet Patombo
Geplaatst: 12 mar 2007, 19:06
door GoM!cky
Kop is nog vlak Edje en idd kruislings aangedraaid zoals het hoort...
Ze zijn normaal gezien niet te vast aangedraaid Devilz6 ( hoop ik toch )
hmmmmm toch maar raar... kan geen enkele reden bedenken eigenlijk.
Geplaatst: 12 mar 2007, 19:59
door fs-ael
toch maar ff vlakken (cilinder ook ) nieuwe koppakking er tussen
dan moet ie bijna wel dicht zijn
Geplaatst: 12 mar 2007, 20:42
door Jelle
dat zingen kunnen de zuigerveren zijn!
juiste maat?
Geplaatst: 13 mar 2007, 10:12
door YamaSam
Devilz6 schreef:Waarschuwing:
Draai je kopboutjes niet te vast anders krijg je onherroepelijk een
vastloper omdat je het spul vervormd.
groet Patombo
wtf? als je al durft starten zegt

Geplaatst: 13 mar 2007, 10:22
door GoM!cky
Juiste maat van zuigerveren? Hmmm, ja kijk die zaten bij de nieuwe piston die ik gekocht had, dus ja...
Boring 43 mm, dus heb ik piston van 43 mm erin gestoken en de zuigerveertjes die erbij zaten, dan neem ik aan dat dat ook de juiste maat van zuigerveren zijn,toch?
Dan zal ik het hele boeltje toch maar es vlakken misschien best zoals Edje en FS-ael zeggen...
@YamaSam: Coole avator
Geplaatst: 13 mar 2007, 10:29
door YamaSam
merçi
je kan de koppakking een paar keer hergebruiken, als je ze kan opgloeien voor je ze weer monteert,
stook ze roodgloeiend met een bunzenbrander, en laat rustig afkoelen (niet in water of zo)
zo wordt het koper weer zacht om zich aan de vorm aan te passen
Geplaatst: 13 mar 2007, 10:39
door GoM!cky
YamaSam schreef:merçi

je kan de koppakking een paar keer hergebruiken, als je ze kan opgloeien voor je ze weer monteert,
stook ze roodgloeiend met een bunzenbrander, en laat rustig afkoelen (niet in water of zo)
zo wordt het koper weer zacht om zich aan de vorm aan te passen
Heheheh, gij zijt ook gene gewone hè

bedankt voor de tip, das wel ne goeie!!! kzal die pakking es heet stoken met de sjalamo
Thnx
Geplaatst: 13 mar 2007, 15:36
door Pa_Tombo
Wat is nu weer een sjlalamo?
Kun je der ook groente mee koken of zo

Geplaatst: 13 mar 2007, 16:10
door Dorfie
Geen idee, maar het klinkt besmettelijk

Geplaatst: 13 mar 2007, 17:20
door GoM!cky
Allez nu mannen kennen jullie gene sjalamo? das de kop waar de vlam uitkomt voor mee te lassen bijvoorveeld en nee die is nie besmettelijk, maar ge kunt de ru wel serieus zeer mee doen, heheheh
