Pagina 1 van 3
rammelende zuigerveer
Geplaatst: 08 jan 2012, 14:40
door agassi
Ik ben mijn nieuwe AJH cilinder met ASSO zuiger met 1 zuigerveer aan het inrijden, ongeveer 50 km gereden maar op het moment dat het blokje warm wordt gaat de zuigerveer best wel rammelen op het moment van gas los om over te schakelen naar de volgende versnelling, met mijn oude versleten cilinder was het rammelen bijna nihil, ik weet dat
FS1 jes horen te rammelen maar met een splinternieuwe cilinder met nicasilwand denk ik dat het nog niet zo hoort? Er zit wel een Gino kopje op maat op, wie weet of het minder
wordt na een paar honderd km? Kan ik misschien de zuigerveer anders monteren?
Mvg,
Agassi.
Geplaatst: 08 jan 2012, 18:08
door koppel
check eens de zuigerpen/naaldlager/small end op speling...
Geplaatst: 08 jan 2012, 18:09
door marco
Hij moet rammelen dan heeft die genoeg zuigerspeling

Geplaatst: 08 jan 2012, 22:59
door Freddy
zet er maar eens een gewone kop op
Geplaatst: 09 jan 2012, 00:00
door jurgenkalis
Check inderdaad je lagers en je squish. Met een hogedruk kopje gaat alles sowieso meer rammelen. Wat erg goed werkt is rubbers tussen je koelribben plaatsen. Dan hoor je nog nauwelijks gerammel.
Geplaatst: 09 jan 2012, 00:09
door the_destroyers
jurgenkalis schreef:Check inderdaad je lagers en je squish. Met een hogedruk kopje gaat alles sowieso meer rammelen. Wat erg goed werkt is rubbers tussen je koelribben plaatsen. Dan hoor je nog nauwelijks gerammel.
is de koeling dan niet minder?
Re: rammelende zuigerveer
Geplaatst: 09 jan 2012, 08:50
door 1j5
agassi schreef:Ik ben mijn nieuwe AJH cilinder met ASSO zuiger met 1 zuigerveer aan het inrijden, ongeveer 50 km gereden maar op het moment dat het blokje warm wordt gaat de zuigerveer best wel rammelen op het moment van gas los om over te schakelen naar de volgende versnelling, met mijn oude versleten cilinder was het rammelen bijna nihil, ik weet dat
FS1 jes horen te rammelen maar met een splinternieuwe cilinder met nicasilwand denk ik dat het nog niet zo hoort? Er zit wel een Gino kopje op maat op, wie weet of het minder
wordt na een paar honderd km? Kan ik misschien de zuigerveer anders monteren?
Mvg,
Agassi.
Gaat vanzelf over gewoon
Geplaatst: 09 jan 2012, 20:41
door agassi
Ik heb vandaag een stukje rubber tussen de koelribben geduwd maar je hoort de rammel nog wel, ik heb alleen een heel klein blokje om gereden want het regend weer eens

als ik meer tijd heb haal ik de cilinder er af en ga ff kijken of ergens speling op een lager(s) is!
@marco, ik heb je verhaal over je 378 blokje tunen een paar x gelezen en ik wil ook zo'n mal gaan maken om de poorten goed aan te sluiten op het blok! heel goed idee.
Heb jij die uitlaat van je AJH cilinder al pas gemaakt met de uitlaatpakking en hoe veel heb je eraf gedremeld en hoe diep in het uitlaat kanaal ben je begonnen met de dremel? Zoja, heb je daar een foto van?
De AJH cilinder met Gino kopje heeft nu al veel kracht, hij liep net zonder problemen richting 70 met heel weinig gas in de 4 maar ik heb nu een ander probleem, ik moet maar gaan sparen voor een 3 plaats koppeling want met de 2 plaats gaat hij slippen!
Mvg,
Agassi.
Geplaatst: 09 jan 2012, 21:41
door realobsession
gewoon doorijden het rammelen gaat vanzelf over naar ongeveer 300 km rijden de cilinder zal niet slijten maar je zuigerveer zal zijn eigen wel moeten zetten en dat is het rammelen wat je nu hoort.
Geplaatst: 09 jan 2012, 22:12
door marco
agassi schreef:@marco, ik heb je verhaal over je 378 blokje tunen een paar x gelezen en ik wil ook zo'n mal gaan maken om de poorten goed aan te sluiten op het blok! heel goed idee.
Heb jij die uitlaat van je AJH cilinder al pas gemaakt met de uitlaatpakking en hoe veel heb je eraf gedremeld en hoe diep in het uitlaat kanaal ben je begonnen met de dremel? Zoja, heb je daar een foto van?
Die mal was een ideetje van Gino
Maar je bent wel ff bezig om die poorten echt netjes gelijk te krijgen er zit redelijk wat in vond ik.
Ook van het blok heb ik de poorten wat aan moeten passen aan de ajh.
Maar dit kan je alleen doen als je blok uit elkaar is anders komt er vijlsel in je lagers.
De uitlaatpoort heb ik net zo groot gemaakt als de pakking maar dan wel zo ver mogelijk tot in de poort zodat het netjes overloopt.
Dremel heb ik alleen gebruikt om het netjes glad te schuren de rest alles met een half ronde vijl gedaan.
Geplaatst: 10 jan 2012, 13:27
door Pipedown
inrijden met een HD kop..?

Geplaatst: 10 jan 2012, 14:21
door ginofs1
Met een alu cilinder kan dat wel als je hem maar rustig warm laat worden.
Maar ja zo iets moet ik eigenlijk niet op het forum zetten.
Als ik het doe gaat het goed , bij een ander vaak niet.
Helaas, gewoon rustig aan doen dus.
Geplaatst: 10 jan 2012, 16:16
door marco
Pipedown schreef:inrijden met een HD kop..?

Tuurlijk

Geplaatst: 10 jan 2012, 16:39
door agassi
Sorry Gino dat ik het zo op forum vraag

maar ik wilde ff weten of dat gerammel geen kwaad kon!
Ik ga gewoon rustig verder met inrijden en wacht wel af na een paar honderd km.
Ehh, wat heb ik nodig om mijn koppeling om te bouwen naar een drieplaats variant en kan ik dit zelf zonder draaibank iod?
Mvg,
Agassi.
Geplaatst: 10 jan 2012, 18:34
door ginofs1
agassi schreef:Sorry Gino dat ik het zo op forum vraag

maar ik wilde ff weten of dat gerammel geen kwaad kon!
Ik ga gewoon rustig verder met inrijden en wacht wel af na een paar honderd km.
Ehh, wat heb ik nodig om mijn koppeling om te bouwen naar een drieplaats variant en kan ik dit zelf zonder draaibank iod?
Mvg,
Agassi.
kijk je ontsteking even goed na, met bijvoorbeeld een fiets lampje .
of heb je er een cdi op zitten?
nu komen er weer een hoop vragen<met> hoe kan dat nou>
ja kijkbuiskindertjes dat kan.
hoe vraag dat maar aan onze ouder rot : patombo, NIX of sam
die hebben het vroeger ook vast wel zo gedaan, werkt zeer nauwkeurig.
gr gino