Pagina 1 van 1
Bougie?
Geplaatst: 16 aug 2011, 22:06
door Laars
Ik rij nu met een allu cilinder en merk dat het best een heethoofd is.
Heb een B8 gestoken en merk duidelijk verschil als de motor koud is of alstie warm is.
Koud loopt de brom beter als wanneer die warm is.
Zou een B9 steken iets uitmaken?
Re: Bougie?
Geplaatst: 16 aug 2011, 22:16
door marco
Laars schreef:Koud loopt de brom beter als wanneer die warm is.
Is die koude motor met choke?
Re: Bougie?
Geplaatst: 16 aug 2011, 22:18
door Laars
marco schreef:Laars schreef:Koud loopt de brom beter als wanneer die warm is.
Is die koude motor met choke?
Nee, zonder
Geplaatst: 16 aug 2011, 22:49
door realobsession
laars ik rij ook met 8 maar probeer eens een volsynt olie .
hoe groot is je sproeier en hoeveel slagen staat je lucht.
en wat voor ontsteking heb je.
Geplaatst: 16 aug 2011, 23:09
door rob-w-c
Heb nu bij tinka 160 sproeier in zitten gaat op toeren goed volgens tinka bij weg rijden wil hij niet op toeren komen waarschijnlijk toch lucht meer als 1,5 open draaien
Geplaatst: 16 aug 2011, 23:15
door fs1man
Laars ik rij ook met een fs1 of liever gezegt momenteel rij ik alleen met de 69er daar heb ik een 7 in rijd daar goed mee.
de fs1 zit op de 378 die heeft waarschijnlijk de ontsteking echt kapoet nu
De laatste weken reed ik m ook met een 8, maar hij reed het beste op een b10, een 9 is waarschijnlijk beter maar die had ik ff niet bij de hand.
ik weet wel vroeger reden we meestal b9 of b10 als ze hard gingen is t proberen zeker waard.
Geplaatst: 16 aug 2011, 23:17
door Tombo
B10 is echt te koud. Die moet je haast continu belasten om hem schoon te branden, anders slaat zo'n koude bougie gewoon vet (ervaring...). Voor de gemiddelde opgevoerde fs1 is B8 echt meer als voldoende.
Geplaatst: 17 aug 2011, 00:11
door marco
rob-w-c schreef:Heb nu bij tinka 160 sproeier in zitten gaat op toeren goed volgens tinka bij weg rijden wil hij niet op toeren komen waarschijnlijk toch lucht meer als 1,5 open draaien
Gasnaald ff bijstellen.
Re: Bougie?
Geplaatst: 17 aug 2011, 00:15
door NIX
Laars schreef:marco schreef:Laars schreef:Koud loopt de brom beter als wanneer die warm is.
Is die koude motor met choke?
Nee, zonder
Ik durf jou echt geen kleinere sproeier of een gasnaald een standje lager te adviseren. Hoe ziet je bougie eruit?
Geplaatst: 17 aug 2011, 03:31
door fs1man
Tombo schreef:B10 is echt te koud. Die moet je haast continu belasten om hem schoon te branden, anders slaat zo'n koude bougie gewoon vet (ervaring...). Voor de gemiddelde opgevoerde fs1 is B8 echt meer als voldoende.
met mijn omvang belast ik m ook wel tom

Re: Bougie?
Geplaatst: 17 aug 2011, 10:05
door Laars
NIX schreef:Laars schreef:marco schreef:Laars schreef:Koud loopt de brom beter als wanneer die warm is.
Is die koude motor met choke?
Nee, zonder
Ik durf jou echt geen kleinere sproeier of een gasnaald een standje lager te adviseren. Hoe ziet je bougie eruit?
Kern is mooi droog en donkerbruin
Buitenste rand ietwat roetig en droog.
Geplaatst: 17 aug 2011, 10:07
door Laars
realobsession schreef:laars ik rij ook met 8 maar probeer eens een volsynt olie .
hoe groot is je sproeier en hoeveel slagen staat je lucht.
en wat voor ontsteking heb je.
Zal de olie zoveel uitmaken?
Sproeier is 180 kort orri mikuni
lucht is 1,5 slagen uit
Ontsteking is CDI van Gino
Geplaatst: 17 aug 2011, 16:55
door marco
Kwaliteitsolie smeert beter bij hogere temperaturen.
Re: Bougie?
Geplaatst: 17 aug 2011, 17:22
door ginofs1
NIX schreef:Laars schreef:marco schreef:Laars schreef:Koud loopt de brom beter als wanneer die warm is.
Is die koude motor met choke?
Nee, zonder
Ik durf jou echt geen kleinere sproeier of een gasnaald een standje lager te adviseren. Hoe ziet je bougie eruit?
