Pagina 1 van 1
bougie word niet nat!
Geplaatst: 21 jul 2011, 12:46
door kenny vt
hey allemaal,
Als ik de motor torn en dan ga kijken naar de bougie is die niet nat.
wat kan het probleem zijn?
Er zit een nieuwe carbu in (Heb ik gekocht op JMPB) het is wel een replica.
Grtz
Geplaatst: 21 jul 2011, 12:54
door Camiel
Je moet alles nalopen van de benzine tank tot de cilinder.
Overal waar benzine loopt.
Je kraantje verstopt?
Je benzineslangetje niet goed?
Je vlotter die niet goed werkt?
Een verstopping in de carburateur (sproeier?) ?
Kijk dit eens na, als hij het dan nog niet doet kan je nog bij het membraan/schijf/inlaat naar cilinder kijken

Geplaatst: 21 jul 2011, 13:52
door fs1man
de bougie moet ook niet nat worden.
Geplaatst: 21 jul 2011, 14:06
door Camiel
hij bedoelt denk ik gewoon dat hij geen benzine krijgt...
Geplaatst: 21 jul 2011, 14:14
door kenny vt
ja idd kbedoel gwn dat ik geen benzine krijg! :s srr
kraantje is niet verstopt.
benzine slang ook niet.
Hoe weet je of de vlotter niet goed werkt?
en welk is een goede maat voor de sproeier?
en het is er één met een membraan! die heb ik ook vervangen want de oude bleef open staan!
Geplaatst: 21 jul 2011, 14:40
door fs1man
ok soms verwarrend nederlands en belgies.
Sproeier wisselen heeft weinig zin met een replica.
mikui sproeiers passen niet of draaien slecht in de replica hoofdsproeier.
wel past de ori hoofdsproeier in de replica carbarateur dan gaat het wel.
op de sproeier van de replica staat ook geen maat.
maar om een enigzins zinnig antwoord te geven op de sproeiermaat zul je eerst
je setup moeten vertellen.
Ik heb ook een week met een replica gereden maar was er niet tevreden over.
de eerste keer liephij bij mij ook niet.
ik heb hem toen een keer uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet toen liep hij wel
maar wat ik al zei een week.
hij ligt nu ergens in een bak als onderdelen donor.
Geplaatst: 21 jul 2011, 15:20
door kenny vt
ah oké, en waar kan ik dan een goede carbu vinden?
Geplaatst: 21 jul 2011, 15:24
door Camiel
Wat heb je? Een 10mm of 16mm?
Beter hier op het forum vragen.
10mms komen er veel van om, en 16mms zijn ook gewoon nog te krijgen hier;)
Geplaatst: 21 jul 2011, 15:26
door kenny vt
een 16 mm
Maar dat membraan dat ik heb vervangen is ook wel een replica, kan dat ook een probleem zijn?
Geplaatst: 21 jul 2011, 15:34
door Camiel
Het kán ja, ik durf dat zo niet te zeggen... Beter de kenners vragen...
En even bij te koop gevraagd een topic maken voor een 16mm carburateur

Geplaatst: 21 jul 2011, 15:45
door NIX
Dat membraam had denk ik niet eens vervangen hoeven worden. Door de druk wordt het gewoon dichtgedrukt.
Geplaatst: 21 jul 2011, 16:35
door marco
kenny vt schreef:Maar dat membraan dat ik heb vervangen is ook wel een replica, kan dat ook een probleem zijn?
Daar ben ik geen voorstander van de klepjes zijn vaak te lang en het rubber is van een slechte kwaliteit.
Als je op het membraam blaast gaat die dan wel makkelijk open?
Geplaatst: 22 jul 2011, 09:58
door kenny vt
Ik moet wel hard blazen voor het open gaat, dus makkelijk zou ik niet zeggen. :s
Dan maar de oude er terug in steken.
Geplaatst: 22 jul 2011, 16:59
door marco
Denk dat het daar wel eens aan kan liggen.