Pagina 1 van 2
uitlaat diameter
Geplaatst: 18 jul 2011, 10:48
door Twowheeler
Waarom gebruiken wij bij een snelle brommer altijd een 32mm uitlaat?
ik zit een beetje te lezen bij andere fora en zie daar vaak kleinere diameters terug komen. Dit zou als voordeel hebben dat de snelheid van de gassen hoog blijven en de werking beter zou zijn. Wat hebben jullie daarover te zeggen?
ik maak eruit op dat een homoet met 28mm bocht helemaal niet slechter hoeft te presteren dan een 32mm. in sommige getallen zou het zelfs beter kunnen werken.
het zou leuk zijn als iedereen die hier verstand van heeft hier zijn mening erover loslaat. misschien komt er wel een ideale maat uit

Geplaatst: 18 jul 2011, 16:39
door marco
Tijmen rijd ook maar met een 25mm bocht.
Geplaatst: 18 jul 2011, 16:52
door Twowheeler
idd, en die haalt toch een hoop vermogen uit dat ding.
sam had ook z'n hoogste snelheid gehaald met een 28mm bocht volgens mij.
je zal dus de ultieme balans tussen snelheid en doorgang moeten vinden
Geplaatst: 18 jul 2011, 16:54
door mpro09
scooter bochten zijn ook veel smaller en als je een uitlaat berekent is hij ook vaak smaller. maar bij een niet-expansie uitlaat zou dikker misschien wel beterzijn
Geplaatst: 18 jul 2011, 16:55
door Twowheeler
omdat?
Geplaatst: 18 jul 2011, 16:56
door marco
Je kan beter je uitlaatbocht aanpassen op de diameter van je uitlaatpoort.
Geplaatst: 18 jul 2011, 16:57
door mpro09
minder tegendruk? als die anders teveel is
Geplaatst: 18 jul 2011, 19:27
door ginofs1
marco schreef:Je kan beter je uitlaatbocht aanpassen op de diameter van je uitlaatpoort.
.
zo zit dat.
de poort is te groot van onze fs1 cilinders.
hier een kleine pijp op aan sluiten is k..
dan zal je een bus in de uitlaat poort moeten maken.
dit staat bij mij op de agenda

Geplaatst: 19 jul 2011, 00:15
door koppel
het blijft een samenspel van diverse onderdelen en instellingen, belangrijk is dat de uitlaatgassen de cylinder zo snel mogelijk verlaten terwijl er zoveel mogelijk vers mengsel binnen blijft
de echte tuners weten hier creatief mee om te gaan
Geplaatst: 19 jul 2011, 03:34
door YamaSam
hij moet gewoon 'trompet' blijven
openlopen van de uitlaatpoort weg tot de belly, met zo weinig mogelijk plotse veranderingen onderweg

Geplaatst: 19 jul 2011, 21:49
door marco
Geplaatst: 19 jul 2011, 22:11
door YamaSam

ghehheh, zo dus niét
Geplaatst: 02 aug 2011, 19:37
door Laars
YamaSam schreef::lol: ghehheh, zo dus niét
Hoe dan wel, Sam?
Geplaatst: 03 aug 2011, 20:21
door ginofs1
Eerst een klein stukje recht en dan als een trompet naar de belly.
Maar zo simpel is het niet.
Wat dan ga je een pijp lassen laars

Geplaatst: 03 aug 2011, 22:24
door Triforce
Ik vindt de cross uitlaten altijd zo mooi gemaakt en gevormd, vooral van HGS, al die mooie bochten die erin zitten.