Pagina 1 van 1
Welke sproeier?
Geplaatst: 12 jun 2011, 09:43
door hans.m
Hallo,
Ik zou mijn 16mm mikuni carbu willen vervangen door een 10mm mikuni carburator om mijn fs1 wat langzamer te laten lopen.
Ik rij met een fs1 2ru (originele cilinder en blok, bougie ngkb7hs, snelle uitlaat en originele ontsteking.) Tussen welke sproeiermaten moet ik zoeken voor deze setup? Misschien is deze vraag voor vele van jullie vrij simpel maar ik ken er nog niet zo veel van, ben nog nieuw op dit forum en heb mijn fs1 nog maar een weekje..
mvg
Hans
Geplaatst: 12 jun 2011, 09:47
door Laars
Iedere brommer reageert op zijn manier op de sproeier, kijk het forum maar eens na.
Ik zou beginnen om een setje sproeiers aan te schaffen en daarmee te gaan proberen.
Ik zou starten met een 110 kort .
Ga rijden en check je bougie
Nat en zwart = te grote sproeier
Wit = te kleine sproeier (warmloper gevaar)
Koffiebruin = ok
Waarom langzamer laten lopen, je kan ook minder gas geven

Geplaatst: 12 jun 2011, 09:55
door hans.m
Trager omwille van het typische verhaal, bang om op de rollen te moeten...
Dus starten met een 110 kort en tot welke maat zou ik dan verder gaan? Dan kopen ik ineens een setje bij Sjon.
Geplaatst: 12 jun 2011, 11:35
door Laars
Met deze setup denk ik tot 150
Geplaatst: 12 jun 2011, 11:54
door Stevie
ik heb precies dezelfde setup met een 10mm mikuni, en ik ben begonnen met 120, en nu net overgestapt op een 110. deze geeft voor mij het beste resultaat.. verkoop je je 16mm carb? ik moet je dus zeggen dat een 10mm carb met deze setup niet boven de 50 uitkomt (met snelle uitlaat)
Geplaatst: 12 jun 2011, 12:55
door hans.m
Nee mijn 16mm verkoop ik niet, die houd ik graag bij. De 10mm zal ik gebruiken om naar school te rijden.
Met die 16mm rijd ik met de huidige setup 75

(te snel voor op de rollen dus..)
Geplaatst: 12 jun 2011, 13:12
door NIX
Ik kom meestal uit op een 130/140.
Geplaatst: 12 jun 2011, 13:56
door marco
hans.m schreef:Dus starten met een 110 kort en tot welke maat zou ik dan verder gaan?
Beter met een 130-140 spoeier starten en dan steeds kleiner gaan.
Geplaatst: 12 jun 2011, 14:12
door Stevie
hm ik vraag me dan nu toch af of mijn 110 niet een maatje te klein is, binnenkort nog een keer bougie aflezen..Hoe kan dat eigenlijk dat verschillende blokjes met originele cilinders toch verschillende sproeiermaten nodig hebben?
Geplaatst: 12 jun 2011, 14:18
door ginofs1
hans.m schreef:Nee mijn 16mm verkoop ik niet, die houd ik graag bij. De 10mm zal ik gebruiken om naar school te rijden.
Met die 16mm rijd ik met de huidige setup 75

(te snel voor op de rollen dus..)
met een 10 mm zal hij geen 25km langzamer gaan, sterker nog hij gaat bijn2 net zo snel.
Geplaatst: 12 jun 2011, 14:31
door NIX
Mwah, hij gaat echt wel iets langzamer, zal nog tegen de 60 gaan schat ik en de meeste tellers zijn aan de optimistische kant.
Geplaatst: 12 jun 2011, 17:06
door hans.m
Als ik de carburator heb en als hij erop zit zal ik laten weten hoe snel hij gaat:)
En ik zal ook eens wat foto's posten bij 'mijn fs1.'
Na de examens (23 juni) ga ik men brommer rijklaar maken voor naar men vakantiewerk te rijden in de zomer.
En na het vakantiewerk start van het project-> brommer restaureren.
mvg
Hans
Geplaatst: 12 jun 2011, 18:49
door fs1_1j6
hans.m schreef:Als ik de carburator heb en als hij erop zit zal ik laten weten hoe snel hij gaat:)
En ik zal ook eens wat foto's posten bij 'mijn fs1.'
Na de examens (23 juni) ga ik men brommer rijklaar maken voor naar men vakantiewerk te rijden in de zomer.
En na het vakantiewerk start van het project-> brommer restaureren.
hola, er zijn restauratieplannen ofwa?

Geplaatst: 12 jun 2011, 18:56
door fs1_1j6
ge moogt da dan bij ons in de schuur kome doen als ge wilt
Dan kunne we same aan de mijne en dieje van u bezig zijn, kunne we tegelijk dinges spuite enzo
en bij ons kundem aan de katrol hange, veel handiger om aan te prutse
