Pagina 1 van 2
Was ist denn jetzt los?
Geplaatst: 21 mei 2011, 10:28
door Swizzer
Ik heb mijn K-Star cilinderkop vervangen voor een brede kop (JMPB) voor (hopelijk) extra koeling.
Dus even een ritje maken .......

, trekt 'ie een stuk minder en mag ik blij zijn als ik de 47kmh haal.
Verder niets veranderd, enkel een nieuwe luchtfilter.
Wat is dat nu dan?
Geplaatst: 21 mei 2011, 10:49
door marco
Die kop is voor 60cc en heeft nu te weinig compressie.
Geplaatst: 21 mei 2011, 11:14
door Triforce
Ik heb er ook zo een 2 jaar terug bij hun gekocht, maar die is bedoelt voor een 45mm cilinder niet 40 of 43mm.
En heeft een flinke opstaande rand waardoor hij weinig compressie heeft
Geplaatst: 21 mei 2011, 13:05
door Swizzer
Hmmm, voordat ik die bestelde heb ik hen gemaild en ze gaven aan dat dit voor een 50cc bedoeld is. Maar over 45mm is niets vermeld.
Dan de oude kop er maar op.
Geplaatst: 21 mei 2011, 13:52
door marco
Je kan de kop altijd nog af laten draaien.
Je had beter een 2ru/2e9 kop kunnen nemen die koelen ook al ietsje beter.
Geplaatst: 21 mei 2011, 14:36
door mpro09
er moet ook een langere bougie in met een paar opvul ringen. zo vonkt ie in de bougie schacht wat niet echt voordelig is
Geplaatst: 21 mei 2011, 15:14
door Swizzer
Maar als deze afgedraaid wordt en ik de bougie aanpas, dan blijft het verschil 40mm t.o.v. 45mm toch bestaan en dus nadelig. Oder nicht?
Geplaatst: 21 mei 2011, 15:35
door marco
Als je er maar genoeg afdraait dan kom je weer op die 40mm.
Geplaatst: 21 mei 2011, 18:23
door Triforce
Meet even de binnenkant, want het kan zijn dat die nieuwe wel beter zijn.
Geplaatst: 21 mei 2011, 21:20
door Swizzer
Heb het ff opgemeten, en het is 43mm.
Inderdaad best een dikke rand.
Kan ik hier nu iets mee met mijn F5B 40mm 50cc?
Hen nu de oude kop er weer op en dat trekt weer een stuk beter door.
Geplaatst: 21 mei 2011, 21:23
door marco
Aan Gino geven en af laten draaien.
Geplaatst: 23 mei 2011, 10:51
door Swizzer
Dit is dus de kop en 43mm is de buitenste ring, dus niet daar waar hij naar binnen toe afloopt.
Die zou dus afgedraaid kunnen worden.
Dan houd ik dat mijn cilinder/zuiger 40mm is. Is dat geen probleem?
Hoeveel cc zou een cilinder van 43mm ongeveer zijn?
Want wellicht is het dan ook een idee om mijn F5B te vergroten?
Dan heb ik iets meer 'oemf' en kan ik deze brede kop gebruiken en heb ik wat meer koeling. Bingo! (of niet?)
Geplaatst: 23 mei 2011, 12:02
door NIX
De zogenaamde 60cc cilinder is 43mm. Gino kan van deze kop gewoon een opmaat kop maken voor zowel een 50cc als een 60cc. Bij de opvoerFAQ wordt het allemaal uitgelegd.
Geplaatst: 29 mei 2011, 18:38
door ginofs1
hum we kunnen dit allemaal zelf uit rekenen.
een 34mm is 57.62 cc dus afgerond op 60 cc.
en een 70cc cilinders bestaat niet voor een fs1.
en ja dat kopje is heel goed te bewerken voor een 40mm cilinder.
Geplaatst: 29 mei 2011, 18:42
door Laars
ginofs1 schreef:hum we kunnen dit allemaal zelf uit rekenen.
een [s]34[/s] 43

mm is 57.62 cc dus afgerond op 60 cc.
en een 70cc cilinders bestaat niet voor een fs1.
en ja dat kopje is heel goed te bewerken voor een 40mm cilinder.