Pagina 1 van 2
hpi ontsteking
Geplaatst: 20 feb 2011, 21:53
door jan-lommaert
Ik ben van plan een hpi ontsteking te plaatsen.
Ik heb er nog niet mee geƫxperimenteerd dus vraag ik me af of de prestaties de moeite waard zijn.
Ik heb er 1 liggen van een honda wallaroo. Deze wordt dan pas gemaakt.
Weet toevallig iemand de afmetingen van een hpi grondplaat voor een fs1?(de dikte is het voornaamste wat ik moet weten)
alvast bedankt
Geplaatst: 21 feb 2011, 09:46
door YamaSam
wallaroo, is dat geen rechtsdraaiende rotor?
Geplaatst: 21 feb 2011, 18:44
door ginofs1
de meeste hpi tjes kunnen 2 kanten op
lossen grondplaten kan je zo kopen
Geplaatst: 22 feb 2011, 22:13
door jan-lommaert
YamaSam schreef:wallaroo, is dat geen rechtsdraaiende rotor?
inderdaad, maar het is zoals gino zegt geen probleem.
Geplaatst: 22 feb 2011, 22:57
door YamaSam
ah des te beter, heb die dingen nooit lopen gehad

Geplaatst: 23 feb 2011, 17:39
door ginofs1
heeft ook geen zin, de curve komt te laat in voor de meeste fs1tjes.
echt mooi rustig lopen doen ze niet, en starten gaat ook niet zo lekker.
ik vind de PVI veel beter, en is ook nog goedkoper
Geplaatst: 23 feb 2011, 20:03
door YamaSam
doe mij maar zonder rotor

Geplaatst: 23 feb 2011, 21:45
door ginofs1
baas boven baas

Geplaatst: 28 feb 2011, 18:39
door jan-lommaert
Heb ondertussen een elektronische ontsteking van een dt50mx gemonteerd. Waarschijnlijk staat de ontsteking te vroeg, aangezien mijn cilinder er heter mee wordt.
Ik vermoed dat de voorontsteking variabel is waardoor ik niet goed weet hoe hem af te stellen.
Het merkteken op het vliegwiel moet hoogstwaarschijnlijk op een bepaald toerental overeenkomen met dat op de grondplaat.
Ik weet alleen niet welk toerental dit moet zijn.
Als er iemand dit weet of ervaring heeft met deze onstekingen zou dit zeer handig zijn.
Geplaatst: 28 feb 2011, 18:42
door marco
De grondplaat moet je 27 graden draaien omdat de cilinder op een dt onder een andere hoek staat.
Nu staat de onsteking helemaal verkeerd.
Geplaatst: 28 feb 2011, 18:48
door jan-lommaert
marco schreef:De grondplaat moet je 27 graden draaien omdat de cilinder op een dt onder een andere hoek staat.
Nu staat de onsteking helemaal verkeerd.
bedankt
Geplaatst: 28 feb 2011, 19:47
door NIX
Mogelijk dat een DT vliegwiel wel de juiste timing geeft. Er zijn vliegwielen in omloop met een andere timing.
Geplaatst: 01 mar 2011, 20:30
door ginofs1
ik heb alles omschreven bij gino's tuning.
kijk van af pagina 20.
gr gino
Geplaatst: 02 mar 2011, 22:40
door realobsession
ik heb ook een hpi liggen voor een fs1 ik heb hem er 5 min op gehad.
als er iemand is met intresse mag de hpi voor een prikkie weg.

Geplaatst: 05 mar 2011, 16:30
door ginofs1
realobsession schreef:ik heb ook een hpi liggen voor een fs1 ik heb hem er 5 min op gehad.
als er iemand is met intresse mag de hpi voor een prikkie weg.

voor een mooie prijs neem ik hem van je over