Pagina 1 van 3

Cil fs1 en f3, verschil?

Geplaatst: 06 feb 2011, 17:51
door zwalper
Hallo,

Bij het demonteren van mijn blokje heb ik vastgesteld da er op de cilinder F3 staat. Nu bij het vergelijken met een andere fs1 stelde ik vast dat op zijn cilinder FS1 staat.

Wat is het verschil hiervan?

Is het ook mogelijk da ik met een 50cc cilinder zit en een 60cc kop? Zoja kan dit een probleem geven? (koppakking van een 60cc past perfect.)


grtz

Geplaatst: 06 feb 2011, 17:58
door marco
Kun je nameten of het een 50cc of 60cc kop is 50cc is 40mm 60cc is 43mm.

Yamasam op het forum heeft ook zn F3 cilnder.
Een fs1 cilinder is een snelle cilinder.

Geplaatst: 06 feb 2011, 18:06
door zwalper
43mm heb ik zonet gemeten, dus wel degelijk een 60cc kop

De cilinder ziet er echter een 50cc uit. (of denk ik dit verkeerd?)

Geplaatst: 06 feb 2011, 18:09
door marco
zwalper schreef:De cilinder ziet er echter een 50cc uit. (of denk ik dit verkeerd?)


Niet denken maar meten.

Geplaatst: 06 feb 2011, 18:12
door Jeti
marco schreef:
zwalper schreef:De cilinder ziet er echter een 50cc uit. (of denk ik dit verkeerd?)


Niet denken maar meten.


Meten = weten
weten = kennis
kennis = macht
Mwuhaha.

Geplaatst: 06 feb 2011, 18:13
door marco
Je moet wel weten wat je meet.

En van gokken komt brokken.

Geplaatst: 06 feb 2011, 18:15
door Twowheeler
presteerd die cillinder nou een beetje?
bij Sam zag hij er best potent uit

Geplaatst: 06 feb 2011, 21:37
door wiebo
marco schreef:Je moet wel weten wat je meet.

En van gokken komt brokken.

En als het regent in Mei is April voorbij...

Geplaatst: 07 feb 2011, 09:43
door Tombo
zwalper schreef:43mm heb ik zonet gemeten, dus wel degelijk een 60cc kop

De cilinder ziet er echter een 50cc uit. (of denk ik dit verkeerd?)

43mm=60cc op een FS1 blok.

Geplaatst: 07 feb 2011, 17:38
door zwalper
Hallo,

Heb zonet gehoord dat de cilinder aan vernieuwing toe is. Dus heb ik maar via schaafbromfietsen een 60cc besteld. (cil+zuiger+kop)

Heeft iemand hier ervaring mee?

Zijn er speciale dingen waarop ik moet letten bij het afstellen of monteren?

Alvast bedankt

Geplaatst: 07 feb 2011, 17:51
door YamaSam
zwalper schreef:Hallo,

Heb zonet gehoord dat de cilinder aan vernieuwing toe is. Dus heb ik maar via schaafbromfietsen een 60cc besteld. (cil+zuiger+kop)

Heeft iemand hier ervaring mee?

Zijn er speciale dingen waarop ik moet letten bij het afstellen of monteren?

Alvast bedankt


steek de segmenten effe in de cilinder zonder piston, zodat je kan zien of de koppen niet raken, zou een 0.2mm moeten tussenzitten.

doe voor de montage wat tweetaktolie in de cilinder

steek bij het plaatsen van de clipjes een vod in je blok! (als het wegspringt, springt het zeker in je blok!)

let op de pijl op de piston, die wijst naar de uitlaat

snij voor het momnteren de voetpakking mooi gelijk met de poorten op de blok,

span kruislings op (9Nm)

geef de eerste paar honderd km's niet meer dan halve gas en vermijd lange ritten of passagiers


da was't zowa denk ;)

Geplaatst: 07 feb 2011, 18:04
door marco
Als het een originele yamaha cilinder is kun je die beter laten opboren ipv een imi setje te kopen.

Geplaatst: 07 feb 2011, 18:26
door zwalper
Hebben de imi cilinder een slechte reputatie?

Zijn er problemen bij gebruik hiervan?

Geplaatst: 07 feb 2011, 18:37
door marco
Sommige zijn heel slecht afgewerkt.

Geplaatst: 07 feb 2011, 19:08
door Twowheeler
Die f3 is hartstikke bijzonder :shock:
beter laat je die honen, inrijden, kopje op maat van Gino en je hebt jaren rijplezier