Pagina 1 van 2

Homoet of geen homoet?

Geplaatst: 07 nov 2010, 22:15
door MarcoFs1
Hallo,

Ik heb een Yamaha FS1, 60CC AJH, 16MM Mikuni, CDI onsteking en FS1 snelle uitlaat(32mmbocht)
Heeft het zin al ik er een homoet 4p onderzet? Wat zijn de voordelen?
Hij gaat nu 80 op zijn top,
Trekt hij harder?

Waarmee draai ik de flensmoer eraf?
Hij zit nogal vast en beetje verroest,

Gr Marco

Geplaatst: 07 nov 2010, 22:20
door Arnoute
wd40 en ik stop iets stomps tussen de gleuven en klop erop

Geplaatst: 07 nov 2010, 22:20
door ginofs1
dat is al een hele verbetering ten op zichten van een naad pijp.
wel weer je afstelling in de gaten houden.
bougie lezen en NIX vragen.
wartel haal je los met een haak sleutel.

Geplaatst: 07 nov 2010, 22:21
door Arnoute
of idd haaksleutel :P

Geplaatst: 07 nov 2010, 22:59
door NIX
Homoet zal in topvermogen zeker moeten schelen.

Geplaatst: 08 nov 2010, 23:41
door jurgenkalis
met de homoet heb je meer vermogen, dus trek je harder op
top zal net wat hoger liggen

hij maakt wel een behoorlijk hard geluid, vooral als de demperwol vol zit met kool

als je eenmaal de homoet hebt kan je deze ook nog aanpassen voor meer vermogen
dit wordt vaak gedaan bij kreidlers (zie kreidler.nl)
er wordt dan een tussenstuk (belly) tussengeplaatst van 85 mm lang, waarna je ook de bocht moet inkorten

na deze aanpassing is het ineens een goede pijp, die een grote powerband en bijna evenveel topvermogen geeft als de homoet 6p

dan heb je ineens een koppeling nodig van gino als je het goed doet, zoveel scheelt dat!

kopen dus die pijp!

groet,

jurgen

Geplaatst: 09 nov 2010, 18:43
door nieknatuurlijk
heb je daar tekeningen van ofzo? :o klinkt interessant :D

Geplaatst: 09 nov 2010, 18:47
door marco
nieknatuurlijk schreef:heb je daar tekeningen van ofzo? :o klinkt interessant :D


Zie Gino's tuning.

http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=4728

Geplaatst: 09 nov 2010, 18:48
door nieknatuurlijk
die veranderde toch niets aan het toerengebied enz?

Geplaatst: 09 nov 2010, 19:51
door Tombo
Jawel, lees maar, zie anders de site van Luc Foekema, volgens mij staat er ook een heel stuk over in m'n Homoet FAQ

Geplaatst: 09 nov 2010, 22:48
door Triforce
Als je het goed doet dan zou hij met die uitlaat het beste presteren bij 7000rpm t/m 11000rpm (als ik het goed heb uit mijn hoofd)

Geplaatst: 11 nov 2010, 22:28
door marco
Wat scheelt het ongeveer in snelheid?
Of is er alleen verschil in trekkracht.

Geplaatst: 11 nov 2010, 22:32
door Twowheeler
je krijgt meer vermogen, dus zal je waarder kunnen vertanden.
denk dat het zonder dat weinig in top zal schelen, alleen als hij dan meer toeren maakt ;)

Geplaatst: 11 nov 2010, 22:52
door Tombo
Ik ben van 13/44 naar 13/39 gegaan. Je krijgt er meer toeren bij, en de powerband komt hoger te liggen. Van de zomer had ik m'n FS1 pijp er weer onder gezet, die heeft onderin duidelijk meer koppel, maar maakt niet zoveel toeren (dus snelheid) en heeft niet echt een powerband

Geplaatst: 12 nov 2010, 15:26
door Andries
heeft een homoet wel zin als je gewoon met een puntenontsteking rijdt?
boven de 10.000 gaat ie dan niet halen..