Pagina 1 van 1

deck height

Geplaatst: 29 okt 2010, 18:16
door Laars
Op sommige cilinders heb ik een deck hight varierend van 3,4 tot 4,5 mm.
Ik vindt dit best wel veel, geeft namelijk een grote verbrandingsruimte.
Nou meet ik de deckheight in de cilinder waar de zuigerveren stoppen en niet de bovenkant van de zuiger.
Je ziet meestal een verbrandingsrest tegen de bovenkant van de cilinder.

Mijn vraag nu is: wat is een acceptabele deckheight?

Geplaatst: 29 okt 2010, 18:22
door marco
Hoeveel is je squish dan?

Geplaatst: 29 okt 2010, 18:28
door Laars
meter of 3

Geplaatst: 29 okt 2010, 18:29
door Laars
sorry bedoel mm of 3

Geplaatst: 29 okt 2010, 18:38
door marco
Zoveel :shock:

Hoe heb je dat opgemeten dan?

Geplaatst: 29 okt 2010, 18:41
door Laars
marco schreef:Zoveel :shock:

Hoe heb je dat opgemeten dan?


Als ik naar de bovenkant van de zuiger kijk in de toppositie en dan naar mijn kopje is er van een optimale squish geen sprake.

Zal wel Gino's Tuning worden denk ik en een partij van het kopje afdraaien.

Maar goed, toch graag antwoord op mijn 1e vraag :wink:

Geplaatst: 29 okt 2010, 19:38
door Tombo
Weet je zeker dat je een deckheight van 3 tot 4mm gemeten hebt? Dat lijkt me namelijk sterk, dat is echt heel erg veel, dan denk ik haast dat je er een verkeerde zuiger in hebt zitten

Re: deck height

Geplaatst: 29 okt 2010, 19:51
door NIX
Laars schreef:Nou meet ik de deckheight in de cilinder waar de zuigerveren stoppen en niet de bovenkant van de zuiger.
Je ziet meestal een verbrandingsrest tegen de bovenkant van de cilinder.

Mijn vraag nu is: wat is een acceptabele deckheight?


Dit meten heeft geen enkel nut. Je meet wat de afstand is van de veren tot de bovenkant van de cilinder, meer niet. De zuiger zit hoger dan de bovenste veer. Je moet weten waar de zuigerbodem zit ten opzichte van de bovenkant of ten opzichte van de squishrand. Dat doe je op andere manieren.

Geplaatst: 29 okt 2010, 20:03
door Jeti
Laars schreef:Zal wel Gino's Tuning worden denk ik en een partij van het kopje afdraaien.

Dat is de beste oplossing voor alle je fs1-problemen :bow:

Geplaatst: 29 okt 2010, 20:11
door Laars
Hj
ik kan toch op de zuiger meten wat de afstand is tussen de bovenkant van de zuiger en de plek van de bovenste veer.
Het verschil kan ik dan bepalen.
Makkelijker is met een stuk soldeertin als de boel in elkaar steekt

Geplaatst: 29 okt 2010, 20:23
door Twowheeler
denk dat nix dacht dat je het opgemeten heb aan de hand van de verbrandings resten op je cillinder wand ;)

Geplaatst: 29 okt 2010, 21:08
door ginofs1
kopje monteren bougie er uit.
door de bougie gat een stukje omgebogen soldeer tin tegen je cilinder wand drukken.
de krukas rond draaien tot dat de zuiger het tin plat gedrukt heeft en weer vrij kan draaien.
het platte stukje moet je op meten. :wink:

Re: deck height

Geplaatst: 31 okt 2010, 11:20
door Tombo
NIX schreef:
Laars schreef:Nou meet ik de deckheight in de cilinder waar de zuigerveren stoppen en niet de bovenkant van de zuiger.
Je ziet meestal een verbrandingsrest tegen de bovenkant van de cilinder.

Mijn vraag nu is: wat is een acceptabele deckheight?


Dit meten heeft geen enkel nut. Je meet wat de afstand is van de veren tot de bovenkant van de cilinder, meer niet. De zuiger zit hoger dan de bovenste veer. Je moet weten waar de zuigerbodem zit ten opzichte van de bovenkant of ten opzichte van de squishrand. Dat doe je op andere manieren.

Dat stukje van zuigerveer meten lees ik nu pas. Zo meet je idd niet de deckheight, deckheight kan je makkelijk opmeten met de schuifmaat (dus van de bovenkant zuiger tot bovenkant cilinder)