Pagina 1 van 1
Krukaskering 25-35-10
Geplaatst: 09 sep 2010, 21:35
door zoef59
Kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste de krukaskering dubbellipper 25-35-10 in zijn houder kan persen, hij gaat er nogal strak in en de vorige keer is het mij niet gelukt zonder beschadigen, misschien is er een eenvoudig trucje voor, al vast bedank.
Re: Krukaskering 25-35-10
Geplaatst: 09 sep 2010, 21:48
door Triforce
zoef59 schreef:Kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste de krukaskering dubbellipper 25-35-10 in zijn houder kan persen, hij gaat er nogal strak in en de vorige keer is het mij niet gelukt zonder beschadigen, misschien is er een eenvoudig trucje voor, al vast bedank.
Veel vet/olie smeren en met de oude op de nieuwe en daarop zachtjes met een hamer en geleidelijk aan naar beneden tikken.
Geplaatst: 09 sep 2010, 22:52
door miran72
Tussen de bankschroef met de oude erop dan vliegt ie er zowat in.
Wel eerst olie/vet erop en de keeringhouder goed schoonmaken aan de binnenkant
Geplaatst: 09 sep 2010, 22:56
door pee67
miran72 schreef:Tussen de bankschroef met de oude erop dan vliegt ie er zowat in.
Wel eerst olie/vet erop en de keeringhouder goed schoonmaken aan de binnenkant
Ook mijn methode

Geplaatst: 10 sep 2010, 18:09
door zoef59
Kering is besteld dus even wachten.
Nog een vraagje, hoeveel speling mag er op de uitgaande as zitten waar het kleine tandwiel op zit, ik kan hem ongeveer 1mm heen en weer bewegen, is dit er uit te krijgen of hoort het zo.
Geplaatst: 10 sep 2010, 18:23
door marco
Dan zijn je krukaslagers versleten.
Kun je ook je vliegwiel op en neer bewegen?
Geplaatst: 10 sep 2010, 18:25
door marco
pee67 schreef:miran72 schreef:Tussen de bankschroef met de oude erop dan vliegt ie er zowat in.
Wel eerst olie/vet erop en de keeringhouder goed schoonmaken aan de binnenkant
Ook mijn methode

Mijne ook.
Ik polijst eerst de binnenkant van de keerringhouder ook altijd.
Geplaatst: 10 sep 2010, 18:31
door zoef59
Ik bedoel de aandrijfas waar het kleine kettingtandwiel op zit, deze kan ik ongeveer 1mm heen en weer bewegen.
Ben ook van plan om de rubbers in het koppelinghuis te vervangen, dit zit geklonken zo te zien, iemand hier ervaring mee??
Geplaatst: 10 sep 2010, 18:34
door marco
Ik dacht dat je het primaire tandwiel bedoelde.
Spelling op assen hoort niet het lager is versleten als er speling op zit.
Heb je met een te strakke ketting gereden?
Geplaatst: 10 sep 2010, 18:46
door zoef59
Marco er komt straks wel een nieuw lager in maar de oude is nog niet versleten (gewoon uit voorzorg), speling as is van links naar rechts niet op en neer.
Geplaatst: 10 sep 2010, 18:49
door marco
Verkeerd begrepen
Dat is niet erg.
Geplaatst: 10 sep 2010, 18:54
door zoef59
Dank je Marco
Iemand ervaring met het vervangen van de rubbers in het koppelinghuis?
Geplaatst: 10 sep 2010, 19:02
door marco
zoef59 schreef:
Iemand ervaring met het vervangen van de rubbers in het koppelinghuis?
Gino's Tuning.