Pagina 1 van 2
Bouwjaar en identificatie belgische FS1
Geplaatst: 05 sep 2010, 13:27
door Laars
Voor de keuring van mijn Belgische 69'er FS1 heb ik bewijs nodig over de herkomst en bouwjaar.
Het framenummer begint met FS1-023xxx.
Is er iemand die een (officieel) bouwjaaroverzicht of een link hier naar heeft.
Thnxxz
Geplaatst: 05 sep 2010, 14:49
door Niels
http://www.fs1forum.com/Nummerlijst.html
Hier staat 'ie.
Dat is een officiƫle lijst van Yamaha.
FS1-023xxx valt in het eerste bereik en is een 1970 model.
Er staat wel USA aangevinkt bij herkomst, maar volgens mij is EU ook met die nummers want ik heb ook een Belg, FS1-01xxxx
Geplaatst: 05 sep 2010, 17:28
door koppel
heb ook een belgische yamaha brommer op NL kenteken gezet, was in de conversie periode (2005-2006)
moest bouwjaar en dat het om een brommer ging (geen motor) aantonen
middels een document (gelijkvormigheidsattest) kon ik aantonen dat het om een brommer ging
via de belgische yamaha importeur kwam ik aan een bouwjaarverklaring
via de FEHAC aan een kenteken gekomen
Geplaatst: 05 sep 2010, 18:59
door Laars
koppel schreef:heb ook een belgische yamaha brommer op NL kenteken gezet, was in de conversie periode (2005-2006)
moest bouwjaar en dat het om een brommer ging (geen motor) aantonen
middels een document (gelijkvormigheidsattest) kon ik aantonen dat het om een brommer ging
via de belgische yamaha importeur kwam ik aan een bouwjaarverklaring
via de FEHAC aan een kenteken gekomen
Het gelijkvormigheidsattest geld toch alleen maar voor bromfietsen van na 1974?
Geplaatst: 05 sep 2010, 20:52
door Jeti
Dat scheelt per politie of ze het afgeven..
Heb jij een gva erbij?
Anders proberen aan te vragen, dan gaat de keuring hier makkelijker (geen technische keuring) en goedkoper (100 euro ipv 150)
Geplaatst: 05 sep 2010, 21:08
door Laars
Jeti schreef:Dat scheelt per politie of ze het afgeven..
Heb jij een gva erbij?
Anders proberen aan te vragen, dan gaat de keuring hier makkelijker (geen technische keuring) en goedkoper (100 euro ipv 150)
Volgens GoMickey kan er geen GVA worden afgegeven omdat bromfietsen van voor 1974 niet werden geregistreerd in Belgie.
En iets wat niet geregistreerd is bestaat dan ook niet en zal netgens in de boeken voorkomen heeft hij mij verteld.
Wat nu?
Geplaatst: 05 sep 2010, 21:09
door Jeti
Gewoon naar de rdw gaan, voor brommer kenteken is dat sowieso geen probleem.
Ding in orde maken, afspraak maken, en langsgaan. Klaar.
Niet moeilijker maken dan het is.
Geplaatst: 05 sep 2010, 21:11
door Laars
Jeti schreef:Gewoon naar de rdw gaan, voor brommer kenteken is dat sowieso geen probleem.
Ding in orde maken, afspraak maken, en langsgaan. Klaar.
Niet moeilijker maken dan het is.
Ook als het een 5 bak is (voorheen motorfietsje).
Ga hem uiteraard wel afvoeren tot 45 kmh
Je stelt me wel weer enigzins gerust Jet!
Thnxz
Geplaatst: 05 sep 2010, 21:15
door Jeti
Desnoods heb je een 10 bak, als hij maar niet harder gaat dan 55 constructiesnelheid.
Geplaatst: 05 sep 2010, 21:27
door Laars
Jeti schreef:Desnoods heb je een 10 bak, als hij maar niet harder gaat dan 55 constructiesnelheid.
Geen 45?
Geplaatst: 06 sep 2010, 11:25
door Jeti
Nee, maar voor de zekerheid kun je dat ook doen. Maar officieel mag hij 55 heeft de rdw me laatst verteld.
Dus: don't worry
Geplaatst: 06 sep 2010, 11:32
door Tombo
Heb je daar ook echt een bron van? Want volgens mij is het nog steeds 45 km/h.
Ik zou het risico iig niet nemen en hem gewoon 45 km/h laten lopen
Geplaatst: 06 sep 2010, 11:33
door Jeti
De bron is de rdw, vraag het daar maar.
Op de rollerbank mag je ook een constructiesnelheid hebben van 59.
Geplaatst: 06 sep 2010, 13:58
door Laars
Jeti schreef:De bron is de rdw, vraag het daar maar.
Op de rollerbank mag je ook een constructiesnelheid hebben van 59.
Ja Tom, en als iemand het weet dan is het Jet wel

Geplaatst: 06 sep 2010, 14:03
door koppel
koppel schreef:
heb ook een belgische yamaha brommer op NL kenteken gezet, was in de conversie periode (2005-2006)
moest bouwjaar en dat het om een brommer ging (geen motor) aantonen
middels een document (gelijkvormigheidsattest) kon ik aantonen dat het om een brommer ging
via de belgische yamaha importeur kwam ik aan een bouwjaarverklaring
via de FEHAC aan een kenteken gekomen
Het gelijkvormigheidsattest geld toch alleen maar voor bromfietsen van na 1974?
brommer in kwestie is een F5B bouwjaar rond 1968