Pagina 1 van 2

Advies

Geplaatst: 02 aug 2010, 19:08
door Piet
Geachte forumleden wat voor NGKbougie kan je nou het beste steken in een originele 50cc FS1 cilinder met originele 16mm.carb. een B7 of B8?
Ben trouwens ook aan het stoeien met de sproeier voor deze carb.op dit moment zit er een 180 in maar heb het idee dat tie verzuip,terwijl bij een kleinere sproeier moeilijk (koud)start.
Iemand enig idee hierover.

Geplaatst: 02 aug 2010, 19:16
door 1j5
Toen ik de ori Fs1 op mijn street had met ori 16mm cab kwam ik op 140 voor de sproeier

180 is veel te groot

Geplaatst: 02 aug 2010, 19:33
door Laars
Warschijnlijk heb je de lange sproeier uitvoering.
Dan is 180 zeker te groot.

140-150 kort of 120-130 lang en de luchtstelschroef op 1,5 - 2 slagen uit

B8 is voor jouw set up voldoende.
Als je lange ritten wil gaan maken in de bloedhete zon (waarschijnlijk niet in nederland) dan is een b9 ook wel op zijn plek.

Geplaatst: 02 aug 2010, 20:36
door wiebo
Ik denk dat 140/150 kort toch wel aan de kleine kant is hoor! 160 of eerder nog 170 lijkt mij beter.

Geplaatst: 02 aug 2010, 22:57
door NIX
Originele 170 sproeier. Maar veel imitatie sproeiers zijn stukken groter dan de maat doet vermoeden. B8 is een prima bougie. Vermijd de BR8 met blauwe letters.

Geplaatst: 03 aug 2010, 12:49
door Triforce
NIX schreef:Originele 170 sproeier. Maar veel imitatie sproeiers zijn stukken groter dan de maat doet vermoeden. B8 is een prima bougie. Vermijd de BR8 met blauwe letters.


Wat is er dan mis met BR8 met blauwe letters??

Geplaatst: 03 aug 2010, 13:01
door paull
google zegdd: Blauwe letters isie onstoord en bij zwarte letters is ie niet onstoord :)

Geplaatst: 03 aug 2010, 15:12
door NIX
En ontstoorde bougies geven een waardeloze vonk en zijn binnen 50km dood. Maar mocht je ze wel willen, ga gerust je gang. Ik vind het echt rotdingen. Zonde van de moeite dat ze ooit gemaakt zijn. Hadden ze ook wat goeds voor kunnen produceren.

Geplaatst: 03 aug 2010, 15:18
door Jeti
NIX schreef:En ontstoorde bougies geven een waardeloze vonk en zijn binnen 50km dood. Maar mocht je ze wel willen, ga gerust je gang. Ik vind het echt rotdingen. Zonde van de moeite dat ze ooit gemaakt zijn. Hadden ze ook wat goeds voor kunnen produceren.

Dat geldt voor meer dingen/merken/mensen :P

Geplaatst: 03 aug 2010, 17:53
door Triforce
NIX schreef:En ontstoorde bougies geven een waardeloze vonk en zijn binnen 50km dood. Maar mocht je ze wel willen, ga gerust je gang. Ik vind het echt rotdingen. Zonde van de moeite dat ze ooit gemaakt zijn. Hadden ze ook wat goeds voor kunnen produceren.


Ik moet die juist hebben voor mijn motoren, eigenlijk niet voor de crosser maar heb ze toch besteld en doen het gewoon zoals de niet-ontstoorde bougie's

Geplaatst: 03 aug 2010, 21:44
door NIX
Dan gebruik jij lekker die. Ik ga ze niemand adviseren en zeker niet in een FS1.

Geplaatst: 04 aug 2010, 01:13
door Triforce
NIX schreef:Dan gebruik jij lekker die. Ik ga ze niemand adviseren en zeker niet in een FS1.


In een FS1 stop ik ze ook niet in,

In de RS100 stop ik ook een B8HS erin maar in mijn DT heb ik nu een BR8EIX (vanwege de CDI die misschien zo een storing kan krijgen, weet niet zeker of dit waar is??) in zitten deze rijdt even goed als een BR8ES.

Ik heb op dit moment een B8EG in mijn YZ zitten en ik heb daarvoor BR8EG nu klaar liggen voor gebruik (heeft een even grote vonk als de B8EG).

In mijn Radian heb ik 4 BR8ESL-9's in zitten en dat ook zoals behoren, waar dus het grote performance verschil zit dat weet ik dus ook niet.

Geplaatst: 04 aug 2010, 08:01
door Twowheeler
In m'n Mazda zaten ook ontstoorde.

Geplaatst: 04 aug 2010, 10:06
door NIX
De R is van Radio ontstoord. Er zit gewoon een extra weerstand in zodat iemand die thuis naar zijn radiootje op de ether zit te luisteren niet jouw toerental door zijn muziekje heen hoort als je door de straat komt knorren. Die weerstand is de zwakke schakel. et electronische ontsteking en dergelijke heeft die R eigenlijk niets te maken. Mijn theorie is dat een FS1 door de hitte of de trillingen met name die weerstand vrij vlot naar de weerstandhemel helpt, met als gevolg nog meer weerstand en een slechte vonk en vervuilde bougie. Buiten de brommer kan die nog een klappende vonk geven, maar bij 1200* en trillingen van 10.000tpm en een compressie van 1:12 kan het vonkje aan kwaliteit behoorlijk inboeten.

Dat R-bougies in andere motoren het een hele tijd goed doen zal best. We zitten hier toch op het FS1 forum? De vraag ging toch over welke bougie in een FS1 hoort? Daar antwoord ik op. In een FS1 zijn het gewoon onbetrouwbare krengen. Ik heb er helaas meer dan genoeg aan uitgegeven en ook nog in diverse FS1's.

Geplaatst: 04 aug 2010, 10:47
door paull
NIX schreef:Dan gebruik jij lekker die. Ik ga ze niemand adviseren en zeker niet in een FS1.


Wel raar, ik had in mij 2e fs1(dies al lang verkocht) een ngk met een blauwe R erop. Die bougie heeft het vet lang gedaan, terwijl die 2,50 euro dingen bij mij vaak stuk gaan. Gebruik ik denso, persoonlijk beter dan die ngk