Pagina 1 van 3
fs1 in de "bromfiets"
Geplaatst: 26 jun 2010, 18:13
door koppel
wie heeft het gelezen en wat vonden we er van?
Geplaatst: 26 jun 2010, 18:24
door Tombo
Leuk stukje, eindelijk eens wat waardering voor onze "rammelbakken". Er zaten wel natuurlijk een paar foutjes in het artikele

Geplaatst: 26 jun 2010, 18:27
door 1j5
VERTEL vERTEL

Geplaatst: 26 jun 2010, 18:34
door koppel
in grote lijnen wel kloppend, kwa details her en der foutjes en weinig diepgang, maar grotendeels kan ik mij er wel in vinden
pluspunten:
-sterke krukas
-sterke bak
-mooi inlaatsysteem
-makkelijk op te voeren
-compleet uitgerust kwa elektra
-stijf frame
-strakke wegligging
minpunten:
-koeling
-koppeling
-kwaliteit plaatwerk en buddy
-wat stug afgeveerd
-weinig koppel bij lage toeren
wel geinig dat de F5B wordt gezien als de "vader" van de FS1, laat ik nou zo'n ding hebben staan in redelijk originele staat.
Geplaatst: 27 jun 2010, 21:38
door niels16
jaa ik kon me er ook aardig in vinden ,was een beetje oppervlakkig maar geeft een redelijk beeldvan de fs1 weer

Geplaatst: 27 jun 2010, 22:28
door Zwepper
koppel schreef:in grote lijnen wel kloppend, kwa details her en der foutjes en weinig diepgang, maar grotendeels kan ik mij er wel in vinden
pluspunten:
-sterke krukas
-sterke bak
-mooi inlaatsysteem
-makkelijk op te voeren
-compleet uitgerust kwa elektra
-stijf frame
-strakke wegligging
minpunten:
-koeling
-koppeling
-kwaliteit plaatwerk en buddy
-wat stug afgeveerd
-weinig koppel bij lage toeren
wel geinig dat de F5B wordt gezien als de "vader" van de FS1, laat ik nou zo'n ding hebben staan in redelijk originele staat.
heb je mischien foto's van die f5b is wel vrij bijzonder toch ?
Geplaatst: 27 jun 2010, 22:30
door Twowheeler
Heeft vooral klasiekere lijnen

dus zwierige spatborden enzo.
Koppeling, stug afgeveerd en weinig koppel vind ik onzin eigenlijk

Geplaatst: 27 jun 2010, 22:47
door Tombo
Mwa, ik niet
Koppeling is een zwak punt, en echt heel veel pit onderin hebben de snelle FS1'tjes niet. Maar dat is allemaal op te lossen met wat handigheid
Geplaatst: 27 jun 2010, 22:51
door koppel
als je een fs1 wegzet tegen een zundapp 50cc snel of 70cc/of zo'n honda viertakt
die dingen hadden een megakoppel, sterke koppeling en een zundapp reed super comfortabel kwa vering
dan kloppen die uitspraken in de bromfiets wel
Geplaatst: 27 jun 2010, 22:53
door Twowheeler
Nee snelle fs1's niet.
Maar jou fs1 cilinder wel en mijn f5b ook.
Een snelle zuignap of kreitlijk heeft ook weinig onderin.
Koppeling doet het gewoon goed als je hem goed afsteld.
Een fs1 is vind ik ook een van de lekkerst schakelende brommers.
Geplaatst: 27 jun 2010, 22:54
door Tombo
Zundapp is dan weer het andere uiterste denk ik (met hun lange slag blok).
Je moet het meer vergelijken met een Kreidler, zelfde boring x slag en ook best sportief.
Geplaatst: 27 jun 2010, 23:00
door Twowheeler
In theorie zou je zeggen dat een fs1 harder Zou moeten lopen.
Ik vind zundapps lelijk

en de meeste kreidlers ook
Sommige zijn zo log. Maar je hebt wel hele mooie kreidlers hoor!
Maar bovenal vind ik de fs1 wereld wel veel gezeliger dan die van andere merken.
De sfeer op het kreidlerforum bijv
zoekfuntie!!!!!!
Geplaatst: 27 jun 2010, 23:12
door Tombo
Klopt, op het kreidlerforum zitten allemaal nare oude mannen, die het nodige te compenseren hebben, heb ik soms het idee
De sfeer hier komt denk ik door het grote aantal jongeren. Op het 4takt forum is het ook gezellig, daar zitten bijna alleen maar jongeren
Geplaatst: 27 jun 2010, 23:24
door NIX
FS1 heeft inderdaad een zwakke koppeling en is thermisch overbelast. Een FS1 heeft alleen weinig koppel onderin als er een FS1 cilinder op zit, verder is een FS1 zowel langzaam als snel altijd giftiger dan de meeste andere merken. Plaatwerkopmerkingen snap ik niet.
Geplaatst: 27 jun 2010, 23:46
door mpro09
als je het onderin te weinig vind moet je gewoon later schakelen