Pagina 1 van 4
eerste levenslicht Brambo's sherrif
Geplaatst: 23 jun 2010, 22:38
door Brambo
beste forum leden
vanavond heeft mijn sherrif het eerste levenslicht gezien, tenminste een kleine poging.
het volgende is het geval :
voor mijn gevoel staat de ontseking goed en start hij moeizaam,(nieuwe punten en een schuurpapiertje er over gehaald) als hij eenmaal wil aanslaan moet ik meteen volgas geven zodat hij op toeren blijft,
de gas reactie is heel traag dat wil zeggen als ik volgas geef dan komt hij heel langzaam in toeren. en hij rookt daarbij ook redelijk.
tjdens de eerste testjes kwam er zelfs wat rook uit het gaatje naast de luchtstelschroef(vreemd)
de setup is:
F5B met een nieuwe eerste overmaat zuiger. 40,25
10mm mikumi met lange sproeier maar de sproeier maat kan ik niet lezen.
10 mm membraam.
deze setup is voor de keuring daarna weer opnieuw beginnen
Geplaatst: 23 jun 2010, 22:40
door marco
Je kan beter eerst rustig gaan inrijden.
Geplaatst: 23 jun 2010, 22:42
door NIX
Je kunt beter eerst zeker weten wat voor sproeier je erin hebt zsitten en of je de ontsteking zeker te weten op tijd hebt staan.
Geplaatst: 23 jun 2010, 22:43
door Brambo
inrijden kan niet omdat hij bijna geen power heeft.
het lijkt wel of hij niet lekker verbrandt
zal ook een nieuwe bougie kopen.
Geplaatst: 23 jun 2010, 22:44
door Brambo
met welke sproeier maat zal ik beginnen?
ik hoorde wel eens 130.
wat is het resultaat van te veel of te weinig brandstof?
Geplaatst: 23 jun 2010, 22:46
door NIX
Een echte 130 of 140, inderdaad.
Geplaatst: 23 jun 2010, 22:47
door marco
NIX schreef:Een echte 130 of 140, inderdaad.
Wel een korte

Geplaatst: 23 jun 2010, 22:52
door Brambo
een korte???
wat is daar het nut van?
tenminste als jij de schacht bedoeld waar de gasnaald in gaat.
hoe test je of de zuiger de juiste maat heeft?
en hoe kan ik het beste stap voor stap wat zaken uitsluiten?
Geplaatst: 23 jun 2010, 22:55
door marco
Een sproeier die zit onderaan de sproeierhouder.
Er zijn lange en korte sproeiers.
Is de cilinder niet opmaat van de zuiger gehoond dan?
Of heb je een zuiger bij de cilinder gezocht?
Misschien dat de zuiger te ruim is en je weinig compressie hebt.
Geplaatst: 23 jun 2010, 23:00
door Brambo
oke ik heb de zuiger niet bij de cilinder gekocht maar gewoon de diameter opgemeten en een ieuwe zuiger gekocht.
en de sproeier is toch altijd kort?
tenminste degene die ik heb zijn allemaal kortjes maar begint bij dacht ik 160
dus de sproeier houder is niet van belang?
wie kan een cilinder honen?
Geplaatst: 23 jun 2010, 23:09
door marco
Je hebt ook verschillende sproeierhouders.
Het is meestal E4 met een 3g9 gasnaald.
Hoe is de staat van de cilinder? veel gelopen?
Hoeveel zuigerspeling heb je?
Een sproeier 160 lijkt me bijna zeker een korte.
Geplaatst: 23 jun 2010, 23:16
door NIX
Gino laat ze honen en doet er een goede zuiger bij, maar ik heb gewoon een goed revisiebedrijf dat cilinders goed hoont op de bijgevoegde zuiger.
Geplaatst: 23 jun 2010, 23:23
door marco
Als je cilinder versleten is helpt alleen honen ook niet meer.
Dan moet de cilinder al naar een volgende overmaat geboord worden.
Geplaatst: 23 jun 2010, 23:50
door ginofs1
zo te hoeren

staat je ontsteking niet goed.
vraag aan NIX hoe je dat moet oplossen!!!!
Geplaatst: 24 jun 2010, 00:39
door fs1man
Ik rij met een orri f5b 16 mm carbarateur en een 130 sproeier.
de brommer rijd en start goed meestal 1x kicken, koude start met choke.
warme motor geen choke.
Een simpele test is met warme motor stationair laten lopen begind hij te roken dan is je sproeier te groot.
een te kleine sproeier dan wil hij stationair hoog in de toeren, maar wil je wegrijden dan valt hij weg.