Pagina 1 van 2
Mysterie?????
Geplaatst: 17 jun 2010, 20:58
door Laars
Nou zoiets vreemds.
Van een stuk of 12 bougie's , waaronder enkele nieuw uit de doos, start de brom maar op 1 .
Sommige vonken wel, sommige niet maar ondanks dat , loopt de brom op 1 (een B7)
Deze ziet er na een stukje rijden rood/bruin uit.
Ontsteking perfect op 1,8
Geplaatst: 17 jun 2010, 21:07
door Camiel
Waren dat 20 reserve van de JPS?
Ne grapje

hier heb ik geen verstand van

Re: Mysterie?????
Geplaatst: 17 jun 2010, 21:23
door ginofs1
Laars schreef:Nou zoiets vreemds.
Van een stuk of 12 bougie's , waaronder enkele nieuw uit de doos, start de brom maar op 1 .
Sommige vonken wel, sommige niet maar ondanks dat , loopt de brom op 1 (een B7)

Deze zier er na een stukje rijden rood/bruin uit.
Ontsteking perfect op 1,8
vaag.
rood bruin is wel goed
zijn het allemaal ngk's
en welke B type?
Re: Mysterie?????
Geplaatst: 17 jun 2010, 21:34
door Laars
ginofs1 schreef:Laars schreef:Nou zoiets vreemds.
Van een stuk of 12 bougie's , waaronder enkele nieuw uit de doos, start de brom maar op 1 .
Sommige vonken wel, sommige niet maar ondanks dat , loopt de brom op 1 (een B7)

Deze zier er na een stukje rijden rood/bruin uit.
Ontsteking perfect op 1,8
vaag.
rood bruin is wel goed
zijn het allemaal ngk's
en welke B type?
De meeste zijn NGK's
Type B7,8 of 9 HS
Er zat een enkele Bosch bij.
Kan het zijn dat door de warmte (had laatst toch een warmloper) de condensator of bobine verrot is geraakt.
Alhoewel ik geen vonken tussen de punten zie
Geplaatst: 17 jun 2010, 21:35
door ginofs1
denk het niet

Geplaatst: 17 jun 2010, 21:36
door Laars
Yamaha blijft een mysterie.
Houd je iig uit de kroeg!
Geplaatst: 17 jun 2010, 21:41
door ginofs1
o dat gaat hier niet op.
tis hier een kroeg

Geplaatst: 18 jun 2010, 00:19
door fs1man
heb ik ook wel eens gehad haal je er een uit een rijdende brommer dan stop je m in de ander en doet ie niks
het kan ook zijn dat de bougies een keer gevallen zijn dan kunnen ze ook kapot zijn

Geplaatst: 18 jun 2010, 00:34
door YamaSam
heb je al es de vonkbrug getest zonder bougiedop? zo gewoon kijken hoeveel cm's de vonk overbrugt?
tenzij op die ene bougie wél het dopje geschroefd zit, kan ik verder niets bedenken buiten een zwakke vonk..?
Geplaatst: 18 jun 2010, 04:20
door mpro09
bobine denk ik toch
Geplaatst: 18 jun 2010, 07:20
door koppel
daarom gebruik ik geen NGK, minste wat je van een bougie mag verwachten is dat ie vonkt...
Geplaatst: 18 jun 2010, 08:28
door Laars
koppel schreef:daarom gebruik ik geen NGK, minste wat je van een bougie mag verwachten is dat ie vonkt...
Weke bougie is dan het meest betrouwbaar, met de zelfde warmtegraad als de B8HS
Geplaatst: 18 jun 2010, 08:30
door Tombo
Een NGK is net zo betrouwbaar als een Bosch/Champion/</insert>
Geplaatst: 18 jun 2010, 12:25
door Andries
denso dan??
Geplaatst: 18 jun 2010, 16:50
door koppel
heb (zeer) slechte ervaringen met NGK bougies; of een NGK blijft het lang doen, of je monteert een nieuwe en hij stopt er mee na zeer korte tijd, gewoon geen vonk meer, schoonmaken helpt niet..............dit al ontelbare keren meegemaakt, ben overigens niet de enige met dit soort ervaringen.
In 1985 overgestapt op Denso...................nooit meer problemen gehad, maar je kan ook Bosch, Champion etc monteren, let wel op de juiste hittegraad.