Pagina 1 van 4

Mijn 1e warmloper

Geplaatst: 07 jun 2010, 21:44
door Laars
Tis zover....warmloper
Begrijp er geen r..t van.

Setup:
Z1 60cc 350 km ingereden
HD kop 60cc
16 mm
TWV 13-39
Snelle FS1 uitlaat.

Top 75kmh

Warmloper bij 50kmh met tegenwind

Kwam ook niet hoger in snelheid vanwege de wind.
Rob-w-c reed met mij op met dezelfde setup op zijn 2RU
Hij heeft zelfs de 95 gepiekt.

Ik snap er geen k.t van?
Wat doe ik fout :oops:

Geplaatst: 07 jun 2010, 22:01
door 1j5
Je moet minstens 1000 km inrijden

Geplaatst: 07 jun 2010, 22:03
door Laars
1j5 schreef:Je moet minstens 1000 km inrijden


Ben ook druk bezig met inrijden,
75 kmh is een piekmoment.

Tegenwind met 50 was ook geen volgas over een lang stuk

Geplaatst: 07 jun 2010, 22:05
door GoM!cky
Zit jij met membraam inlaat of ook zoals een 2RU met roterende schijf?

Dan 2e punt, hoeveel km heeft Rob-w-c ingereden want inderdaad 350 km is niet genoeg, doch genoeg om af en toe eens goed door te gaan in de 4e vitesse :))

En wat is jouw gewicht vergeleken met Rob-w-c?

Geplaatst: 07 jun 2010, 22:05
door 1j5
Hij moet tegen de wind natuurlijk harder werken :roll:

Geplaatst: 07 jun 2010, 22:08
door Laars
GoM!cky schreef:Zit jij met membraam inlaat of ook zoals een 2RU met roterende schijf?

Dan 2e punt, hoeveel km heeft Rob-w-c ingereden want inderdaad 350 km is niet genoeg, doch genoeg om af en toe eens goed door te gaan in de 4e vitesse :))

En wat is jouw gewicht vergeleken met Rob-w-c?


Michael:
Ik heb idd een membraam en rob een schijfinlaat
Rob heeft net een goede 130 km ingereden (was ook een piekmoment
Rob is , denk ik , een kilo of 10 zwaarder dan ik. (sorry Rob)

Geplaatst: 07 jun 2010, 22:13
door GoM!cky
Laars schreef:
GoM!cky schreef:Zit jij met membraam inlaat of ook zoals een 2RU met roterende schijf?

Dan 2e punt, hoeveel km heeft Rob-w-c ingereden want inderdaad 350 km is niet genoeg, doch genoeg om af en toe eens goed door te gaan in de 4e vitesse :))

En wat is jouw gewicht vergeleken met Rob-w-c?


Michael:
Ik heb idd een membraam en rob een schijfinlaat
Rob heeft net een goede 130 km ingereden (was ook een piekmoment
Rob is , denk ik , een kilo of 10 zwaarder dan ik. (sorry Rob)


Het kan zijn dat die Z1 van Sjon extreem goed reageert op een schijninlaat natuurlijk, dat lijkt mij de meest logische uitleg mits ontstekingen en dergelijke allemaal juist afgesteld zijn (daar ga ik van uit anders liep ie geen 75 km/h piekmoment).
Zeker als Rob dan nog eens 10 kg zwaarder is dan jij en minder heeft ingereden?!?

Ik heb hier ook een 2RU staan met een FS1 cilinder en een 2RU grote cilinderkop (geen hogedruk) en daar heb ik nooit wat aan gedaan... Die loopt vlotjes 85 km/h... vraag me niet hoe het komt :D
Volgens mij zijn die 2RU's met hun schijfinlaat blokken verdomd snelle FS1's.

Geplaatst: 07 jun 2010, 22:26
door marco
Heb je de cilinder al bekeken?

Geplaatst: 07 jun 2010, 22:27
door Twowheeler
GoM!cky schreef:Volgens mij zijn die 2RU's met hun schijfinlaat blokken verdomd snelle FS1's.


jep :mrgreen:

Geplaatst: 07 jun 2010, 23:31
door fs1man
Een 2ru blok is niet sneller dan een membraamblok.
Je hebt er net als met membraamblokken snellen en slome tussen zitten.
Waarschijnlijk heeft je maat er wel een snelle schijf in zitten.
ik heb een slome 2ru onder de 378 zitten :evil:

Geplaatst: 07 jun 2010, 23:50
door NIX
Kan echt van alles zijn. Mengverhouding, mengsel, kwaliteit zuiger, zuigerspeling, echt alles. Laat maar een plaatje zien van de zuiger en met name de warmloopplekken.

Geplaatst: 08 jun 2010, 00:49
door mpro09
bougie kleur?

Geplaatst: 08 jun 2010, 07:52
door Laars
NIX schreef:Kan echt van alles zijn. Mengverhouding, mengsel, kwaliteit zuiger, zuigerspeling, echt alles. Laat maar een plaatje zien van de zuiger en met name de warmloopplekken.


Zal vanavond uppen

Geplaatst: 08 jun 2010, 08:21
door Niels
1j5 schreef:Je moet minstens 1000 km inrijden


500 volgens de boekjes...
Maar een warmloper kan gewoon gebeuren bij een FS1, het blijft een niet toereikend koeloppervlak :P

Geplaatst: 08 jun 2010, 10:32
door koppel
350 km inrijden is meer dan zat.............als je dan nog warmlopers krijgt is er iets anders aan de hand;

zuigerspeling/kwaliteit zuiger; een Z1 is een kwaliteits cylinder, in combinatie met een kwaliteitszuiger van bv prox, noguchi, asso, etc, ik hanteer tegenwoordig 0,05mm speling, maar de bekende 0.04mm is ook goed.
Een goedkope zuiger monteren in een dure cylinder is niet handig, kan je net zo goed alles goedkoop monteren.

warmtegraad bougie; ik monteer in een snelle fs1 minimaal B9 of hoger, maar liever een nippo 27, warme bougies geven warmlopers

en verder wat Nix zegt; het kan aan allerlei kleine zaken liggen, beetje rijk afstellen en vet smeren kan geen kwaad; sproeier 170 erin en iets van 1:35 smeren.

de snelste fs1 die ik ooit heb gehad had een membraan; 98 km per uur aangetipt met wind in de rug, woog toen iets van 65 kilo, gaat dus nu niet meer lukken.

te lang met tegenwind rijden in hoge versnelling of te zware vertanding kan ook warmlopers geven; het is geen 6.0 liter V8 blok wat onder zo'n bromfietsje hangt.