Pagina 1 van 1

TWV

Geplaatst: 06 jun 2010, 13:13
door Laars
Wat is het verschil tussen tandwielverhouding 13-39 en bv 14-42.
Beide hebben een verhouding van 1:3.
Behalve dat de ketting bij de laatste langer is , wat zijn dan de voor-nadelen

Geplaatst: 06 jun 2010, 13:32
door Frederik
doordat het achtertandwiel groter is, kan het kettingrandje geraakt worden. Het voortandwiel zou het koppelingmechanisme kunnen raken

Geplaatst: 06 jun 2010, 13:33
door Twowheeler
Daar heb ik zelfs bij een 15-tands tandwiel ook geen last van ;)

Geplaatst: 06 jun 2010, 13:35
door wiebo
@Laars; maakt geen verschil.
@Frederik, daar is bij deze tandwielen geen sprake van. Dan moet je nog een stuk grotere tandwielen hebben. Zoals Twoweeler al opmerkt; ook een 15 tandwiel raakt nog niets.

Geplaatst: 06 jun 2010, 13:41
door Frederik
idd, ik heb het ook nog niet voorgehad bij het voortandwiel, maar mijn kettingrandje is toch al geraakt (het is wel een imi, en ik denk dat ik ook met 45 tanden achter heb gereden)

Geplaatst: 06 jun 2010, 13:57
door rise and shine
schijnt iets met slijtage te maken te hebben

Geplaatst: 06 jun 2010, 14:08
door Laars
wiebo schreef:@Laars; maakt geen verschil.
@Frederik, daar is bij deze tandwielen geen sprake van. Dan moet je nog een stuk grotere tandwielen hebben. Zoals Twoweeler al opmerkt; ook een 15 tandwiel raakt nog niets.


Niet slecht:
1 duidelijk antwoord :wink:

Geplaatst: 06 jun 2010, 15:18
door mpro09
gewichtsbesparing

Geplaatst: 06 jun 2010, 17:41
door wiebo
Laars schreef:
wiebo schreef:@Laars; maakt geen verschil.
@Frederik, daar is bij deze tandwielen geen sprake van. Dan moet je nog een stuk grotere tandwielen hebben. Zoals Twoweeler al opmerkt; ook een 15 tandwiel raakt nog niets.


Niet slecht:
1 duidelijk antwoord :wink:

Graag gedaan.

Geplaatst: 08 jun 2010, 10:37
door koppel
16 tds voor is maximaal voor fs1, groter past niet (volgens mij ook niet verkrijgbaar)

Geplaatst: 08 jun 2010, 10:42
door jerrow
Frederik schreef:idd, ik heb het ook nog niet voorgehad bij het voortandwiel, maar mijn kettingrandje is toch al geraakt (het is wel een imi, en ik denk dat ik ook met 45 tanden achter heb gereden)


Dat komt doordat uw ketting te veel speling heeft en daardoor uw kettingrand kan raken tijdens het rijden. Zelfs uw standaard kan dan geraakt worden.

Geplaatst: 08 jun 2010, 17:29
door Triforce
koppel schreef:16 tds voor is maximaal voor fs1, groter past niet (volgens mij ook niet verkrijgbaar)


een 17 tands kan je bestellen op een zweedse of duitse site.

maar deze gaat nog maar net, en je moet je koppelings stift verlengen anders ben je zo je koppelings hevel kwijt

Geplaatst: 08 jun 2010, 17:31
door marco
Triforce schreef:
koppel schreef:16 tds voor is maximaal voor fs1, groter past niet (volgens mij ook niet verkrijgbaar)


een 17 tands kan je bestellen op een zweedse of duitse site.

maar deze gaat nog maar net, en je moet je koppelings stift verlengen anders ben je zo je koppelings hevel kwijt


Dan moet je eerst aardig wat vermogen hebben wil je fs1 een 17 tands tandwiel voor rond krijgen.

Geplaatst: 08 jun 2010, 17:32
door Triforce
marco schreef:
Triforce schreef:
koppel schreef:16 tds voor is maximaal voor fs1, groter past niet (volgens mij ook niet verkrijgbaar)


een 17 tands kan je bestellen op een zweedse of duitse site.

maar deze gaat nog maar net, en je moet je koppelings stift verlengen anders ben je zo je koppelings hevel kwijt


Dan moet je eerst aardig wat vermogen hebben wil je fs1 een 17 tands tandwiel voor rond krijgen.


17 tands voor en 50 achter :lol: :mrgreen: