Pagina 1 van 3
uitlaat port
Geplaatst: 31 mei 2010, 22:44
door rob-w-c
wie kan mij vertellen waarom mijn brommerd onderin traag is op laag toerental, bij snel doortrekken op hoge toeren gaat het wel goed, maar bij rustig rijden en dan gas geven duurt het even voor hij wil doortrekken.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen waar dat aan ligt, misschien uitlaat port niet goed of zo.
alvast bedankt voor eventuele reacties.
Geplaatst: 01 jun 2010, 00:47
door tomd
verkeerde topic
Geplaatst: 01 jun 2010, 09:27
door NIX
Is gewoon de powerband van een hoogtoerige cilinder die je voelt. Je zal wel met een FS1 cilinder rijden.
Geplaatst: 01 jun 2010, 09:32
door Niels
tomd schreef:verkeerde topic
Verplaatst...
Re: uitlaat port
Geplaatst: 01 jun 2010, 09:37
door Laars
rob-w-c schreef:wie kan mij vertellen waarom mijn brommerd onderin traag is op laag toerental, bij snel doortrekken op hoge toeren gaat het wel goed, maar bij rustig rijden en dan gas geven duurt het even voor hij wil doortrekken.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen waar dat aan ligt, misschien uitlaat port niet goed of zo.
alvast bedankt voor eventuele reacties.
Rob,
Er zijn 2 mogelijkheden
1: Z1 cilinder 60 cc aanschaffen
2: afvallen

(geintje)
Geplaatst: 01 jun 2010, 09:43
door NIX
Met een Z1 houdt ie hetzelfde. Of naar een F5B/2RU/3E9 cilinder gaan, of naar een 60cc en wat meer compressie. Maar een toerenmaker moet gewoon toeren maken voor hij zijn vermogen afgeeft. Te weinig toeren = geen vermogen. De hoogte van de uitlaatpoort is bepalend. Z1 en FS1 hebben dezelfde hoogte daar Z1 een Zeta replica van de Z1 is.
Ik zal binnenkort wel een cilinder FAQ aanmaken, anders blijf ik dit verhaal herhalen.
Geplaatst: 01 jun 2010, 10:02
door YamaSam
sjah, daar ben je zéker eerst mee, met dat herhalen
Geplaatst: 01 jun 2010, 10:04
door Laars
HJ,
Ik rijd nu zelf met een 60 cc Z1 van Zeta en met de vertanding 12-44 trok hij van onder tot boven.
Nu met vertanding 13-39 reageert hij goed op het gas en heeft best een brede powerband.
Topsnelheid valt wat tegen75 km/h maar ben nog bezig met inrijden.
Enne..............gewicht speelt ook mee bij Rob en mij.

Geplaatst: 01 jun 2010, 14:14
door NIX
Precies wat ik zeg: 60cc. Nothing beats cubic inches, dus de extra inhoud trekt je net de powerband in. De topicstarter is zo vriendelijk geweest ervan uit te gaan dat we hier telepatisch zijn, dus ik gok alleen maar dat hij er een imi 50cc FS1 op heeft zitten.
Dit klinkt minder vriendelijk dan ik het bedoel, zie ik nu.
Geplaatst: 01 jun 2010, 16:08
door Laars
Valt best mee, maar niet iedereen is een volleerd topic-starter

cilinder
Geplaatst: 01 jun 2010, 16:23
door rob-w-c
sorry nix ik rijd nog steeds met de zelfde cilinder als in in milsbeek 2RU origineel.
Geplaatst: 01 jun 2010, 17:12
door marco
Mischien de boel een keer ontkolen?
Geplaatst: 01 jun 2010, 17:12
door Camiel
Je bent toch dé Rob met de blauwe 2RU in Milsbeek he?

Geplaatst: 01 jun 2010, 17:58
door Twowheeler
koel die met die mooie toerenteller?
welkom!

Geplaatst: 01 jun 2010, 18:06
door marco
En die mooie temperatuurmeter van een cv ketel?
Welkom op het forum Rob.