Pagina 1 van 1
					
				Gasschuif
				Geplaatst: 25 mei 2010, 00:06
				door zoef59
				Ik heb 2 gaschuifen, de één staat 1.5 op en de ander 2.0, op het oog zie ik geen verschil maar misschien kijk ik niet goed, kan iemand mij uitleggen wat deze getallen betekenen en wat het voor verschil uitmaakt.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 25 mei 2010, 05:52
				door pee67
				Je hebt ok nog gasschuiven waar 2.5 onderstaat.
De 1.5 gasschuif is voor 16 mm carb, daar heb je een langre gasslag mee
			 
			
					
				
				Geplaatst: 25 mei 2010, 16:51
				door marco
				De schuinekant is ook iets anders.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 25 mei 2010, 20:20
				door ginofs1
				ja dat is de maat van de schuine kant in mm.
hier kan je wat winst mee halen in de acceleratie 

 
			
					
				
				Geplaatst: 25 mei 2010, 23:30
				door NIX
				Met name regelt de afschuining het mengsel van stationair tot kwartgas.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 26 mei 2010, 18:41
				door marco
				ginofs1 schreef:hier kan je wat winst mee halen in de acceleratie 

 
vertel 

 
			
					
				
				Geplaatst: 26 mei 2010, 18:44
				door Tombo
				NIX schreef:Met name regelt de afschuining het mengsel van stationair tot kwartgas.
 
			
					
				
				Geplaatst: 26 mei 2010, 19:11
				door Twowheeler
				maar met acceleren rijd je toch met volgas? 
lijkt mij 

 
			
					
				
				Geplaatst: 27 mei 2010, 20:40
				door ginofs1
				Twowheeler schreef:maar met acceleren rijd je toch met volgas? 
lijkt mij 

 
op de bok moet lopende motor in een keer het gas open draaien.
dan moet direct op pakken en door halen.
de schuine kant aan de gas schuif geeft de venturi werking.
deze kan je dus met de verschillend schuiven beinvloeden.
 
			
					
				
				Geplaatst: 27 mei 2010, 21:01
				door Twowheeler
				Ok dan snap ik hem!
Dacht te simpel 

 
			
					
				
				Geplaatst: 27 mei 2010, 21:23
				door marco
				Dat wordt experimenteren 
