Pagina 1 van 1
kreidlercilinder op een fs1
Geplaatst: 06 mei 2010, 18:33
door 2RU_racer
ik ben bezig met een fs1 project om een kreidler cilinder op een fs1 te bouwen want de slag komt overeen.
maar weet iemand hoeveel mm van gat tot gat een smalle tap cilinder en brede is.
Geplaatst: 06 mei 2010, 18:35
door mpro09
volgens mij komt dat ook (redelijk) overeen
Geplaatst: 06 mei 2010, 18:37
door Tombo
Smalle tap cilinder past, brede tap niet.
Je moet ff kijken hoe lang de drijfstanglengte is, dat is ook van belang.
Geplaatst: 06 mei 2010, 19:00
door Andries
cilinderhemd is bij smalle tap weer te klein
je houdt ruimte over in je carter...tenminste bij een 50cc parmakit smalle tap
Geplaatst: 06 mei 2010, 19:39
door Tombo
Hmm, volgens mij hebben de oude RS cilinders smalle tap en brede voet, maar ik weet niet of dat dan weer te breed is (dus dat je je carter moet uitkotteren)
Geplaatst: 01 jun 2010, 17:06
door jeroenalbers
waarom zijn er eigenlijk nooit cilinders gemaakt voor een fs1 die meer koeling geven dan die cilinders waar wij het nu mee doen.
cilinders die vergelijkbaar zijn met een cilinder van kreidler ofzo.
en hoe ging dat vroeger dan met die fs50 moterfietsen in duitsland? mij lijkt niet dat je een motorfiets koopt om maar 5 minuten volgas te kunnen rijden
Geplaatst: 01 jun 2010, 17:15
door marco
jeroenalbers schreef:waarom zijn er eigenlijk nooit cilinders gemaakt voor een fs1 die meer koeling geven dan die cilinders waar wij het nu mee doen.
cilinders die vergelijkbaar zijn met een cilinder van kreidler ofzo.
en hoe ging dat vroeger dan met die fs50 moterfietsen in duitsland? mij lijkt niet dat je een motorfiets koopt om maar 5 minuten volgas te kunnen rijden
Er zijn wel grotere cilinders voor een fs1 gemaakt:
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=1595&postdays=0&postorder=asc&start=930
Geplaatst: 01 jun 2010, 17:21
door Wimmel O
het is voor geen enkele motor goed om constant volgas te rijden, bovendien werden die motoren vanuit de fabriek niet afgesteld door amateur knutselaars waardoor het risico op warmlopers veel kleiner was. Koeling vormt idd een zwak punt bij de FS1, daar hadden ze toen beter of na moeten denken
Geplaatst: 01 jun 2010, 18:21
door jeroenalbers
jammer dat die breitwand cilinder vrijwel nergens te koop is. maar hoe haal je het in je hoofd om een motorfiets te maken met zo'n kleine koelribben? kan me bijna niet voorstellen dat ze bij het ontwerpen van de fs1 niet aan de koeling hebben gedacht.
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t ... &start=930
had ik dit topic trouwens gelezen dat sjon samen met gino bezig was met een cilinder die goed koelt ofzo
Geplaatst: 02 jun 2010, 10:45
door Tombo
Mja, je moet ook wel bedenken dat de kwaliteit van de originele Yamaha cilinders en zuigers beter is als een zuigertje van 4 euro uit China
Maarja, ik zou met een volledig originele FS1 motorfiets ook niet in m'n hoofd halen om een half uur ofzo volgas te gaan rijden

Geplaatst: 02 jun 2010, 12:18
door Twowheeler
Ik vind dat yamaha dat echt wel goed gedaan heeft.
Je moet met een r1 ook geen halfuur volgas gaan rijden.
Grotere koelribben zijn trouwens niet altijd goed, de warmte kan er ook juist blijven hangen
