Pagina 1 van 1
F5B op sherrif
Geplaatst: 29 apr 2010, 19:32
door Brambo
forummers
nu kom ik eracjter dat ik op het sherrif blok eeen F5B cilnder heb zitten met daarin een TUM 178 codering.
kan iemand mij zeggen of dit de alom beroemde originele is of moet ik deze maar weg doen en een andere kopen?
Geplaatst: 29 apr 2010, 19:39
door Tombo
De enige manier om daar zeker van te zijn is om de cilinder te demonteren, en te kijken of er een "tattoo in de nek" zit. Dus een soort van print van zwarte letters, op het cilinderhemd. Heeft 'ie dat, dan is het ding origineel
Geplaatst: 29 apr 2010, 20:41
door marco
Als de letters op de zijkant van de cilinder op zijn kop staan weet je zeker dat het een imitatie is en hoef je de cilinder niet te demonteren.
Geplaatst: 29 apr 2010, 23:10
door Tombo
Dat sowieso

Geplaatst: 30 apr 2010, 05:12
door Brambo
ik had nog even gekeken en er staat een soort stempel in (op)met de code 004
is dit wat er bedoeld wordt met de tattoo??
Geplaatst: 30 apr 2010, 07:12
door pee67
yep
Geplaatst: 30 apr 2010, 13:10
door Triforce
Dat wordt inderdaad bedoelt!
De F5B die je hebt is dus een orginele!
Geplaatst: 30 apr 2010, 15:49
door Brambo
Dus????
goed bewaren en laten nakijken?
wat kan ik zoal doen om deze cilinder te gaan gebruiken en waar moet ik op letten voor ingebruikname???
Geplaatst: 30 apr 2010, 22:52
door marco
In wat voor staat is de cilinder?
En heb je er een zuiger bij?
Als er krassen in de cilinder zitten kun het beste de cilinder laten boren/honen naar een overmaat.
Geplaatst: 01 mei 2010, 08:36
door Brambo
er zat een cilinder bij maar dat leek wel een ariana raket
een met een hele rare bol er op.
dus die zal wel niet goed zijn ik zal de diameter een opmeten .
wat is de originele maarvoering?
dan kan ik wellicht zien of er aan geprutst is want verder ziet hi er goed uit, tenminste geen krassen oid.
Geplaatst: 01 mei 2010, 11:12
door NIX
40mm
Kijk ook of de uitlaatpoort omhoog gevijld is.
Geplaatst: 01 mei 2010, 15:05
door Brambo
hoe kan ik dat zien ?
is daar ook een maat voor?
Geplaatst: 01 mei 2010, 16:00
door NIX
Normaal is ie ongeveer 10-12mm hoog. En je ziet gewoon of eraan gevijld is of dat hij zo uit de fabriek gekomen is. Ook als ermee gereden is.
Geplaatst: 01 mei 2010, 18:15
door marco
Is dit die cilinder met die rare hoge zuiger?
Geplaatst: 01 mei 2010, 21:11
door Brambo
ja inderdaad