Pagina 1 van 2
ram air
Geplaatst: 22 dec 2006, 12:13
door harmen251
zou je niet nog wat snelheid kunnen bijhalen met een ram air intake systeem? of zou dit niet lukken op een fs1?
ik snap het systeem maar geen id hoe het practisch echt in zijn werk gaat.
Geplaatst: 22 dec 2006, 12:28
door Tombo
Ik denk dat het te verwaarlozen is. Ramair bij sportmotoren werkt ook pas bij hele hoge snelheden

Verder zou je dan ook een variabele afstelling moeten hebben, want je krijgt meer lucht (als t werkt), waardoor je brommer te arm gaat lopen, en dus vast loopt (en dat willen we niet

)
Zoiets zou denk ik ook alleen werken als je de carburateur rechtstreekts naar voren richt (de rijrichting), en dan met een kelk ofzo. Maar ik denk dan nog dat het niet echt merkbare invloed heeft
Geplaatst: 22 dec 2006, 13:41
door Niels
Ik zou niet eens weten wat het is

Geplaatst: 22 dec 2006, 20:17
door Tombo
Ramair is een luchtinlaatsystemen waarbij rijwind onder druk in een luchtfilterkast (airbox) werd geleid. Zo ontstaat er een overdruk in het luchtfilter waardoor een betere cilindervulling en dus meer vermogen word verkregen.
Geplaatst: 22 dec 2006, 21:23
door mpro09
ik heb op mijn luchtfilterhuis een zelfgemaakte luchthapper gezet
met het standaard luchtfilter erin.
voor iets wat verder niets kost maakte het toch een redelijk verschil als of je zonder carb kapje rijd ongeveer

Geplaatst: 22 dec 2006, 21:25
door Niels
Ziet er ook nog best leuk uit!

Geplaatst: 22 dec 2006, 21:29
door mpro09
show "and" go

Geplaatst: 22 dec 2006, 22:09
door Davey
Yup ziet er zekers tof uit.. alleen nog een S & S logo erop

Geplaatst: 15 jan 2007, 16:10
door yamahafs11j5
hoeveel km sneller word hij erdoor?
Geplaatst: 18 jan 2007, 11:51
door mpro09
oh weet ik niet precies want me teller doet het niet echt.
maar een ruwe gok: ongeveer 5 denk ik met het standaard filter
Geplaatst: 18 jan 2007, 12:21
door Tombo
maar ligt het dan aan het feit dat het een open luchtfilter is? Of omdat hij mss eerst niet goed stond afgesteld?
Ik had eerst namelijk ook (met m'n roterende inlaatblok) dat wanneer ik het rubberkapje eraf haalde, hij net wat verder doortrok in toeren. Sinds ik dat membraanblok heb, staat hij beter afgesteld, en loopt hij alleen maar beroerder als ik het kapje eraf haal.
Geplaatst: 19 jan 2007, 20:12
door mpro09
ja dat zou kunnen maar de bougie was ook al bruin voor dat ik dat ding er op had zitten
Geplaatst: 22 mei 2007, 22:54
door Han
Dus als ik het goed begrijp als je het luchtfilter zo maakt dan kan het kapje voor de carburateur er wel af?
want dan zou je eigenlijk een beetje een dikkere carburateur kunnen plaatsen wat wel wat slijp werk word maar goed.
of begrijp ik het verkeerd?
gr.
Geplaatst: 22 mei 2007, 22:59
door mpro09
nou als jeje carbkap eraf haalt heeft die inlaat op je luchtfilter geen nut meer natuurlijk
en ik zou ook niet in je carb gaan slijpen, dan past je gasschuif niet meer en word de doorstroming nooit zo goed als normaal
Geplaatst: 22 mei 2007, 23:01
door Han
mpro09 schreef:nou als jeje carbkap eraf haalt heeft die inlaat op je luchtfilter geen nut meer natuurlijk
en ik zou ook niet in je carb gaan slijpen, dan past je gasschuif niet meer en word de doorstroming nooit zo goed als normaal
haha nee niet in me carb gaa nslijpen

dat bedoel ik niet.
ik bedoel aan me blok slijpen zeg maar zodat ik een groter carburateur er tussen kan stoppen.
een 22 mm of 24 ofzo.
maar wou ff weten hoe ik het dan het beste met de lucht kan gaan doen.