Pagina 1 van 2

Ik weet t ff niet meer.

Geplaatst: 18 mar 2010, 23:08
door fs1man
De chromen 378 heeft een 2ru blok met een 16 mm carberateur immi fs1 met gevlakt kopje en luhac uitlaat.
De schijf weet ik niet ik vermoed een slome schijf.
Het probleem is de trekkracht de 1,2,3 kunnen sneller maar er is op zich wel trekkracht, maar de 4 is een drama.
Ik heb allerlei tandwielverhoudingen geprobeerd 11-41 leverd wel trekkracht in alle 4 de versnellingen, maar teveel toeren top 55 km/u
12-41 ook wel trekkracht maar in de 3 en 4 bij geringe weerstand terug val naar 50 km/u,bij geen weerstand 70 km/u.
13-39 vrij goede 1 en 2, 40/km/u in de 2, de 3 slechts trage versnelling naar 55/km/u in de 4 slechts 5 km per uur toename in snelheid.
maar blijft wel vrij contstand.
12-39 weinig verschil met 13-39 maar nog niet echt getest omdat de ketting knapte :oops:
morgen wil ik nog een keer goed de 12-39 gaan testen 11-39 lijkt me te zwaar.
Werkt dat niet zou een snelle schijf dan uitkomst brengen?
Ook kan ik maar niet slagen voor een passende cilinderkop voor de huigens alu cilinder, dit zou natuurlijk ook de oplossing kunnen zijn.
Maar tot dan zoek ik een oplossing, heren opvoerders kom met een oplossing, anders is er het serieuze gevaar dat de fs1 de hoek van de werkplaats
in gaat en over 20 jaar als schuurvondst op marktplaats terecht komt :roll:

Geplaatst: 18 mar 2010, 23:20
door NIX
Je hebt sowieso een snelle schijf nodig met een FS1 cilinder. Die moet gewoon toeren kunnen maken, anders doet ie niets. Met een expansie pijp zoals een 4P krijg je nog wat top erbij omdat die de cilindervulling nog wat verbetert. Maar zolang de langzame schijf erop blijft gaat een expansie weinig uitmaken.

Beetje afhankelijk van je gewicht zal je met 12/41, 13/41 moeten rijden. Omdat een FS1 cilinder zo'n smalle powerband heeft ga je altijd een gat tussen 2 en 3 ervaren. Zeker bij een 50cc FS1.

Edit:
Ik bedoel natuurlij een gat tussen 3 en 4. Ook voor de alu cilinder ga je en snelle schijf nodig hebben. Langzaam is leuk voor een F5B of andere ori langzame cilinder.

Geplaatst: 19 mar 2010, 09:51
door Tombo
Heb je nog voldoende compressie? Ik heb ook wel eens met wat bij elkaar geraapte zooi gereden, waarvan de zuiger te klein was, en daardoor dus totaal geen compressie had.

Geplaatst: 19 mar 2010, 11:45
door Roberto.B
ik rijd op 13-41 heb veel trekkracht en hoge top

die had je nog niet geprobeerd

Geplaatst: 19 mar 2010, 12:47
door Higherking
een passende kop voor je AJH cilinder?, ik neem aan dat je er meerdere heb geprobeerd, maar standaard kop ook niet? nog nooid problemen mee gehad.

Geplaatst: 19 mar 2010, 13:03
door Niels
Tombo schreef:Heb je nog voldoende compressie? Ik heb ook wel eens met wat bij elkaar geraapte zooi gereden, waarvan de zuiger te klein was, en daardoor dus totaal geen compressie had.


Maar jij had gelukkig nog dat hele speciale tandwiel :mrgreen:

Geplaatst: 19 mar 2010, 17:05
door marco
Als je een goede cilinderkop wil kan je aan Gino vragen of die een opmaatkopje voor je wil maken.

Geplaatst: 19 mar 2010, 19:00
door NIX
Goed idee, maar gaat niet een langzame schijfprobleem verhelpen.

Als je een gat in je kop valt laat je toch ook geen gipspoot aanmeten?

Geplaatst: 19 mar 2010, 19:02
door Tombo
Check ook de zuigerspeling maar eens. Zolang je zuigerspeling te groot is kan je er wel van alles aan veranderen, maar dan blijf je nog steeds een slome brommer houden :P Maar een snelle schijf móet er sowieso in, dat verbeterd de trekkracht enorm

Geplaatst: 19 mar 2010, 19:03
door NIX
En zorg ervoor dat de schijf op tijd staat. Anders gaat en snelle schijf het ding ook niet beter laten lopen.

Geplaatst: 19 mar 2010, 20:44
door ginofs1
ik zal je een tip geven
haal je schijf kapje er af en laat de schijf zitten.
draai je krukas tot dat je zuiger de spoelers af sluit (niet de top spoelers).
draai je zuiger 15 graden terug, je spoelers staan nu dus een klein stukje open.
op dit moment mag je schijf openen en 180 graden open blijven.
als je erg hoog in de toeren wil komen mag hij zelfs iets langer open blijven, maar dat raad ik je niet aan of je moet goed weten waar je mee bezig ben.


zo nu iedereen weer flink aan de gang mannen. :lol:


en een op maat kopje doet wonderen.

gino's tuning :oops:

Geplaatst: 20 mar 2010, 22:52
door fs1man
Een snelle schijf gaat dus de oplossing brengen.
Ik heb de schijf uit mijn sloop blokje gehaald hier zat de huigens fs1 op.
Afbeelding
is dit een snelle schijf?

de 378 heeft vandaag ff soepel 140 km/u gereden :D


































Achter in de touring :mrgreen:

Geplaatst: 20 mar 2010, 23:15
door NIX
Dat is een langzame schijf.

Geplaatst: 20 mar 2010, 23:21
door fs1man
NIX schreef:Dat is een langzame schijf.


hmm heb ik nog niks dus :evil:

Geplaatst: 20 mar 2010, 23:27
door NIX
Gewoon een snelle bestellen.