Pagina 1 van 2
Voorvork demonteren
Geplaatst: 21 feb 2010, 16:40
door Sjonnies
Ik ben bezig om mijn FS1 te demonteren, alles is eraf alleen de voorvork nog.
Wie kan mij de juiste volgorde vertellen om deze te demonteren.
Het is een dx voorvork, even ter info.
Ik hoor het graag, het is nl het laatste wat ik er nog af moet halen.
Sjohn
Geplaatst: 21 feb 2010, 17:40
door degoelaman
Volgens mij is het gewoon de bovenste 3 bouten losdraaien en dan de kroonplaat er af en daarna die grote moer losdraaien en de pen uit het frame schuiven.
Je moet wel opletten dat niet al je kogeltjes weg rollen als je hem er uit schuift.
Geplaatst: 21 feb 2010, 18:50
door Frederik
de koplamp en het stuur zullen er al wel af zijn?
wiel eruit, remklauw eraf, spatbord eraf, dan de 3 bouten van de kroonplaat eruit en de kroonplaat eraf, dan de poten eruit (2 bouten in de onderste kroonplaat) en dan als laatste draai ik de moer bovenaan het balhoofd eraf, en met een doek ofzo errond het T stuk eruit halen, en met de doek zoveel mogelijk kogeltjes opvangen
een volledige balhoofdlagerset kost (ongeveer) 7 euro, je kan deze misschien maar beter ineens vervangen als alles toch open ligt, bespaart je weer wat zoekwerk achter dat laatste kogeltje dat waarschijnlijk onder de kast of in een afvoerputje gerold is
Geplaatst: 22 feb 2010, 19:10
door Sjonnies
Bedankt, 1 moer krijg ik wel los, maar die 2e zit zo verdomd vast
Is hier nog een foefie voor? om deze los te krijgen?
Geplaatst: 22 feb 2010, 19:14
door Twowheeler
veel spinazie eten
soms helpt het om op de moer ff te meppen.
en je kan de ene ring-steek sleutel in de andere steken, dan heb je een langer hefboom

Geplaatst: 22 feb 2010, 19:27
door Aad
En 'n beetje remmenreiniger of wat voor bende dan ook.
Geplaatst: 22 feb 2010, 19:31
door marco
Wd40 er op spuiten en ff in laten trekken.
Geplaatst: 22 feb 2010, 19:44
door nieknatuurlijk
je kan ook de kop van een slagschroevendraaier er af halen, en dan een zo'n dop van een dopsleutel erop zetten

Geplaatst: 23 feb 2010, 07:39
door Sjonnies
Moer is inmiddels los. Toch een kwestie van brute kracht gebruiken
Olie is er inmiddels ook uitgelopen.
Nu het balhoofd eraf en de brommer is geheel gedemonteerd.
Alles is er dan af en kan ik de nodige delen laten zandstralen en spuiten.
Tot zover weer bedankt,
Sjohn
Geplaatst: 27 jun 2010, 18:12
door gert
hallo,
ik ben mij vorken aan het demonteren omdat ze allebei lekken en ik ze wil herspuiten. ben van plan een nieuwe oil seal te steken. Alleen krijg ik de oude niet los en krijg ik de poot niet af de bovenste bar. Heeft ieman hier ervaring mee of tips? ik heb de clips en ander ringetje er al afgehaald!
groeten gert
Geplaatst: 27 jun 2010, 18:39
door Brambo
ik zelf heb een lange vierkant staaf in de vork gestop en er een paar tikken op gegegeven zodat aan de binnenbus ( die er voor zorgt dat de buis niet uit de onderpoot gaat )wat bramen ontstaan om deze bus los te krijgen
als deze los zijn is het een fluitje van een cent
goed schoon maken en kijken wat voor borg clips er zitten
Geplaatst: 27 jun 2010, 18:46
door gert
waar heb je deze dan ingestopt? langs vanboven? btw tis van een yama 2rt. Mijn grootste probleem is dat ik de oliedichting er niet uitkrijg. Hoe zou ik da er kunnen uitkrijgen? Zit deze in principe los? Anders ga ik hem gewoon kapot maken met een platte schroevendraaier en hamer.
Geplaatst: 27 jun 2010, 22:02
door Camiel
Geplaatst: 27 jun 2010, 22:07
door marco
Geweldig die filmpjes

Geplaatst: 27 jun 2010, 23:37
door NIX
Keerring zit er gewoon ingedrukt. Zie de andere topics over voorvorken die nu actueel zijn.