Pagina 1 van 2
Is dit de bekende hoge drukkop???
Geplaatst: 08 feb 2010, 20:24
door Mph
Geplaatst: 08 feb 2010, 20:37
door Phil M
nee volgens mij is het gewoon een brede kop geen HD kop
Geplaatst: 08 feb 2010, 20:39
door Mph
oké, ik wil namelijk een hoge drukkop maar kan er geen vinden...
Geplaatst: 08 feb 2010, 20:40
door marco
Dit is een hogedruk kop.
Geplaatst: 08 feb 2010, 20:51
door mpro09
pm ginofs1

Re: Is dit de bekende hoge drukkop???
Geplaatst: 08 feb 2010, 21:42
door Triforce
Mph schreef:http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=94
Dit is een super lagedruk kop, mits hij goed gevlakt wordt wordt het wel een goede hogedruk kop
Geplaatst: 08 feb 2010, 23:34
door Twowheeler
Idd Ginofs1 pm'en. Die kan je kop pasmaken op je cillinder+zuiger set. Dat wordt dan helemaal mooi.

Geplaatst: 10 feb 2010, 09:21
door Mph
Is dit een hoge drukkop?
Deze heb ik er nu op zitten.
[web]http://picasaweb.google.com/Bram018/Fs1#5436308072792486130[/web]
Geplaatst: 10 feb 2010, 19:23
door ginofs1
ja das een hele hoge druk kop.
die moet goed werken
Geplaatst: 11 feb 2010, 14:24
door jan-lommaert
Zijn er verschillende soorten hogedrukkoppen?
Ik ben op zoek naar 1 die het best op mijn cilinder gaat (imi f5b
http://www.schaafbromfietsen.nl/webwink ... d=00001357)
Ik heb er nu een brede kop op zitten, kan ik hetzelfde resultaat als een hogedrukkop bekomen door deze te vlakken?
alvast bedankt
Geplaatst: 11 feb 2010, 15:33
door Twowheeler
De normale HD koppen zijn volgens mij gewoon universeel.
Dus werken zowel goed op een fs1 als een f5b.
Pas op met afvlakken, als je het teveel doet kan het gaan pingelen ofzo. Kan je beter door iemand laten doen die er verstand van heeft

Geplaatst: 11 feb 2010, 22:33
door NIX
Die 2RU koppen kan een boel vanaf.
Geplaatst: 11 feb 2010, 23:40
door ginofs1
jan-lommaert schreef:Zijn er verschillende soorten hogedrukkoppen?
Ik ben op zoek naar 1 die het best op mijn cilinder gaat (imi f5b
http://www.schaafbromfietsen.nl/webwink ... d=00001357)
Ik heb er nu een brede kop op zitten, kan ik hetzelfde resultaat als een hogedrukkop bekomen door deze te vlakken?
alvast bedankt
een kopje voor een f5b cilinder is totaal anders dan een kopje voor een fs1.
een standaard ,, hogedruk kop'' is eigenlijk niets , gewoon ku# dus.
er is veel meer uit te halen

Geplaatst: 12 feb 2010, 14:42
door jan-lommaert
ginofs1 schreef:jan-lommaert schreef:Zijn er verschillende soorten hogedrukkoppen?
Ik ben op zoek naar 1 die het best op mijn cilinder gaat (imi f5b
http://www.schaafbromfietsen.nl/webwink ... d=00001357)
Ik heb er nu een brede kop op zitten, kan ik hetzelfde resultaat als een hogedrukkop bekomen door deze te vlakken?
alvast bedankt
een kopje voor een f5b cilinder is totaal anders dan een kopje voor een fs1.
een standaard ,, hogedruk kop'' is eigenlijk niets , gewoon ku# dus.
er is veel meer uit te halen

ok, hier heb ik wat aan.
Als ik het goed begrepen heb, kan ik het best mijn brede kop afvlakken ipv een "hogedrukkop" te kopen. Of is een hogedrukkop een betere basis om af te vlakken?
Hoeveel kan ik dan het best van mijn cilinderkop draaien, zonder dat ik last heb van pingelen of andere problemen?
mvg jan
Geplaatst: 12 feb 2010, 20:42
door ginofs1
jan-lommaert schreef:ginofs1 schreef:jan-lommaert schreef:Zijn er verschillende soorten hogedrukkoppen?
Ik ben op zoek naar 1 die het best op mijn cilinder gaat (imi f5b
http://www.schaafbromfietsen.nl/webwink ... d=00001357)
Ik heb er nu een brede kop op zitten, kan ik hetzelfde resultaat als een hogedrukkop bekomen door deze te vlakken?
alvast bedankt
een kopje voor een f5b cilinder is totaal anders dan een kopje voor een fs1.
een standaard ,, hogedruk kop'' is eigenlijk niets , gewoon ku# dus.
er is veel meer uit te halen

ok, hier heb ik wat aan.
Als ik het goed begrepen heb, kan ik het best mijn brede kop afvlakken ipv een "hogedrukkop" te kopen. Of is een hogedrukkop een betere basis om af te vlakken?
Hoeveel kan ik dan het best van mijn cilinderkop draaien, zonder dat ik last heb van pingelen of andere problemen?
mvg jan
beste jan: je kan hem wat afvlakken maar het is amper merkbaar.
een kopje op maat te maken kan je beter een ander laten doen.
hier is wat ervaring voor nodig en een draaibank.
ben van mijn 16 de aan het spelen met motor blokjes.
dus al 30 jaar
