Pagina 1 van 2

vroeger

Geplaatst: 15 dec 2009, 20:45
door Brambo
vroeger toen ik mijn fs1 opvoerde kreeg ik een advies wat ik opvolgde.
te weten:
een Z1 cilinder met bijpassende zuiger met extra spoelpoorten.
dat brommertej reed als een beest nooit problemen gehad nu met de rstauratie van de Sherrif .vraag ik mij af of ik deze net zo moet maken als toen.
maar ik begrijp tot op de dag van vandaag nog steeds het nut niet van extra spoelpoorten in de zuiger.

Re: vroeger

Geplaatst: 15 dec 2009, 20:46
door nieknatuurlijk
Brambo schreef:vroeger toen ik mijn fs1 opvoerde kreeg ik een advies wat ik opvolgde.
te weten:
een Z1 cilinder met bijpassende zuiger met extra spoelpoorten.
dat brommertej reed als een beest nooit problemen gehad nu met de rstauratie van de Sherrif .vraag ik mij af of ik deze net zo moet maken als toen.
maar ik begrijp tot op de dag van vandaag nog steeds het nut niet van extra spoelpoorten in de zuiger.


meer benzineluchtmengsel is tog meer kracht?

Geplaatst: 15 dec 2009, 20:48
door Brambo
dat zou kunnen .
ik heb mij allen beperkt tot de basis kennis 2 takt .
het enig wat ik weet is dat mijn brommer toen 80 km/pu reedt in alle omstandigheden.

Geplaatst: 15 dec 2009, 20:55
door nieknatuurlijk
Brambo schreef:dat zou kunnen .
ik heb mij allen beperkt tot de basis kennis 2 takt .
het enig wat ik weet is dat mijn brommer toen 80 km/pu reedt in alle omstandigheden.


Afbeelding

zo werkt ut :wink:

Geplaatst: 15 dec 2009, 20:58
door Tombo
Ja, maar dat is dus mooi voor een zuigergestuurde inlaat ;)
Extra gaten in je zuiger maken minimaal uit (als ik niks zeg, krijg ik yamasam op m'n dak :P), maar voor een standaard setup met een Z1 ga je het echt niet merken.

Geplaatst: 15 dec 2009, 21:00
door Brambo
oh oke?
nou ja weet ik weer wat meer .
vroeger was alles beter hahahaha.

Geplaatst: 15 dec 2009, 21:11
door nieknatuurlijk
owja, fs1 heeft tog roterende inlaat?

Geplaatst: 15 dec 2009, 21:14
door Zwepper
of menbraam

Geplaatst: 16 dec 2009, 12:18
door koppel
aangezien het een sheriff is (groter/zwaarder/hoger) en dat we als berijders ook wat kilo's erbij hebben gekregen zou ik echt gaan voor een alu 60cc icm hogedruk kop

of bv een 50cc F5B met lichte vertanding...............rijdt niet hard maar wel soepel

of een ori 80cc blok scoren en er onder hangen............anders komt zo'n ding moeilijk van z'n plek

Geplaatst: 16 dec 2009, 14:40
door YamaSam
Tombo schreef:Ja, maar dat is dus mooi voor een zuigergestuurde inlaat ;)
Extra gaten in je zuiger maken minimaal uit (als ik niks zeg, krijg ik yamasam op m'n dak :P), maar voor een standaard setup met een Z1 ga je het echt niet merken.

:lol:
als je dat maar weet!

er valt volgens mij wél het één en ander mee te winnen, en niet enkel de kortere afstand dat het mengsel moet afleggen tot de cilinder,
heb het daar met Gino laatst ook over gehad, de timing van die drie spoelers onderling, daar spreekt nooit iemand over :shift:

Geplaatst: 16 dec 2009, 14:48
door YamaSam
het hele 'froehah-verhaal' is volgens mij samen te vatten in:

-gewicht rijder vroeger/nu
-lood in de benzine met hoger octaan
-meer zuurstof in de lucht

gecombineerd met:
-elastischere rijder
-eindeloze aanvoer onderdelen en hogere compressie mogelijk + andere mengsels
-én nieuwe wiellagers? :wink:

Geplaatst: 16 dec 2009, 15:48
door NIX
Vergeet het haperende geheugen in combinatie met kilometerinflatie niet.

Geplaatst: 16 dec 2009, 16:58
door mpro09
:lol:

Geplaatst: 16 dec 2009, 20:22
door Tombo
YamaSam schreef:het hele 'froehah-verhaal' is volgens mij samen te vatten in:

-gewicht rijder vroeger/nu
-lood in de benzine met hoger octaan
-meer zuurstof in de lucht

gecombineerd met:
-elastischere rijder
-eindeloze aanvoer onderdelen en hogere compressie mogelijk + andere mengsels
-én nieuwe wiellagers? :wink:

:D

Geplaatst: 16 dec 2009, 22:19
door ginofs1
YamaSam schreef:
Tombo schreef:Ja, maar dat is dus mooi voor een zuigergestuurde inlaat ;)
Extra gaten in je zuiger maken minimaal uit (als ik niks zeg, krijg ik yamasam op m'n dak :P), maar voor een standaard setup met een Z1 ga je het echt niet merken.

:lol:
als je dat maar weet!

er valt volgens mij wél het één en ander mee te winnen, en niet enkel de kortere afstand dat het mengsel moet afleggen tot de cilinder,
heb het daar met Gino laatst ook over gehad, de timing van die drie spoelers onderling, daar spreekt nooit iemand over :shift:


tom het zijn kleine dingen die er voor zorgen dat het net even beter mooier loopt.
je zag dat ik met mijn makke set-up en 90 kilo net even sneller ben als de rest.
nu met alle gepeperde spullen en 90 kilo kom ik toch aan de 105 km en er zit nog muziek in.
maar het is nu te koud, in het voor jaar moeten we de 110 wel kunnen halen.
hier na komt de water blokje aan de beurt.
communiceren met mijn makkers is erg belangrijk om niet vast te lopen in je eigen materie.
gr gino